Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:06:46 GMT

حقوق شهروندی با تقویت شفافیت در جامعه محقق می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۲۱۵

حقوق شهروندی با تقویت شفافیت در جامعه محقق می شود

علیرضا آوایی در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دوشنبه شب در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص موانع تحقق حقوق شهروندی اظهارداشت: یکی از مهمترین کارهایی که برای حقوق شهروندی میتوان انجام داد ارتقاء شفافیت در جامعه است.

وی افزود: در همین راستا لایحه شفافیت را در کمیسیون لوایح دولت ارائه کردیم که بررسی آن به اتمام رسیده و به دولت رفته تا در مجلس تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان به حقوق شهروندی باور دارند/ تبلیغات نیست

وزیر دادگستری تصریح کرد: باید کاری کنیم تا مردم در یک فضای شفاف زندگی کنند و با ابهام، نبود تفهیم قوانین به مردم سخت نگیریم و خوشبختانه دولت در این زمینه بسیار جدی و پیگیر است و این که گاهی مسئولان دولتی می گویند دنبال حقوق شهروندی هستند واقعا بحث تبلیغاتی نیست و باورهای دولت و مسئولان و خدمتگزاران تحقق حقوق شهروندی است.

آوایی گفت: هم رئیس جمهور و هم وزرا این نگاه را دارند و امیدواریم در ادامه روند کار بخوبی انجام شود و به نظر می رسد مسیری که طی می شود خوب است و با تحقق دولت الکترونیک که از کارهای خوب انجام شده است این موضوع شتاب خواهد گرفت.

تربیت کارگزاران نظام مهمترین اصل است

وزیر دادگستری در ادامه یادآورشد: موضوعی که از همه بیشتر اهمیت دارد تربیت کارگزاران نظام است و ما باید به حدی از تربیت برسیم که وقتی امام فرمودند: «من خمتگزار مردم هستم» باور کنیم ما ارباب نیستیم بلکه همه ما خدمت گذار مردمیم.

آوایی گفت: باید بدانیم مردم رعیت نیستند و ما صاحب و ارباب نیستیم لذا در بخش های مختلف نظام لازم است روی این موضوع کار کنیم تا اگر مردم به ما مراجعه کردند در عمل ببینند و باور کنند حکومت ما را برای خدمت گزاری به آنها منصوب کرده است.

وی اضافه کرد:باید مردم را تکریم کنیم و عزت بگذاریم وتجربه ما نشان می دهد نیاز جامعه مردم در این شرایط فقط احترام و تکریم و حرمت است و بدون اغراق باید گفت تکریم مردم مانند اکسیژن از نیازهای جامعه است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: در این زمینه اعتراف می کنیم به آن قله ای که شان نظام است نرسیده ایم و باید قدمهای بزرگی را با سرعت بیشتری برداریم تا این مهم محقق شود.

جذب وکیل و آزمون در مسیر هماهنگی است  

آوایی در خصوص اختلاف نظر کانون وکلا در نحوه آزمون و جذب وکیل هم به خبرنگار مهر اظهارداشت: از این اختلاف اطلاع زیادی ندارم اما یک بار سوال کردند و من گفتم کانون وکلا وقتی می خواهد نیرویی بگیرد به تنهایی تصمیم نمی گیرد بلکه به خرد جمعی قائل است و بر اساس نیازش اقدام می کند.

وی بیان کرد: البته در میان کانون وکلا برخی دیدگاههایی در خصوص جذب وکلای قوه قضائیه دارند که داریم تلاش می کنیم این دیدگاهها با دستگاه قضایی نزدیک شود و خوشبختانه مسیر به سمت تعامل و هماهنگی است و باید کمک کنیم تا هم کانون وکلا آرامش پیدا کند و نگران نشود و هم وکلای دستگاه قضایی احساس امنیت قضایی و شغلی کنند و روابط محکم تر شود.

کد خبر 4546217

منبع: مهر

کلیدواژه: حقوق شهروندی دادگستری قزوین علیرضا آوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و این امر با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با گرامیداشت یاد شهدای کارگر، گفت: تلاش در جهت تأمین معیشت خانواده‌، مانند جهاد در راه خداست.

وی با تأکید بر اینکه کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند، افزود: کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وزیر کار با بیان اینکه به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم و توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم.

مرتضوی بیان کرد: امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی پدیدار می‌شود و همه توان دولت در این راستا به همگرایی رسیده است.

وی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و توجه به جهش تولید با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتدار امروز کشور را مرهون مجاهدت کارگران عنوان کرد و افزود: همه این موارد با سرپنجه تدبیر و تخصص نخبگان کارگری محقق شده است.

مرتضوی با اشاره به معرفی منتخبین کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان، گفت: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید به خوبی دنبال شود.

وی برگزیدگان جشنواره امتنان را سفیران جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید خطاب قرار داد و تأکید کرد: در حوزه‌های فولاد، انرژی، معادن، پزشکی، کشاورزی و … کارگران نمونه باید راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شد که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شده است.

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه مسکن کارگران هم می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد و می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

کد خبر 747832

دیگر خبرها

  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است