Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فارس اظهار کرد: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است که در صورت تشخیص و درمان به موقع، فرد می‌تواند طول عمر طبیعی داشته باشد و انتقال بیماری به دیگران نیز به کمترین میزان ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری از جمله مراکز ارائه خدمات پیشگیری و کنترل اچ آی وی ایدز هستند، ادامه داد: در حال حاضر یک مرکز و یک پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهر شیراز، یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در مرودشت و نیز پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری در مراکز بهداشت تمامی شهرستان‌های استان، آماده ارائه این خدمات به همشهریان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرسول همتی با اشاره به محرمانه و رایگان بودن خدمات مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری بیان کرد: مراکز خدمات جامع سلامت در شیراز و شهرستان‌های استان نیز با ارائه خدمات و راهنمایی‌های لازم در این زمینه کمک کننده هستند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی فارس نیز اضافه کرد: در مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری، آموزش‌های پیشگیری از ابتلا برای افراد در معرض آسیب، مشاوره و انجام آزمایش اچ آی وی، درمان‌های اختصاصی بیماران مبتلا به ایدز و خدمات کاهش آسیب و دیگر خدمات پیشگیری از اچ آی وی و عفونت‌های آمیزشی ارائه می‌شود.

مصطفی ابراهیمی افزود: خدمات حضوری برای مراجعه کنندگان همه روزه به جز روز‌های تعطیل، در ساعات اداری در مراکز و پایگاه‌های مشاوره بیماری‌های رفتاری شیراز و شهرستان‌ها ارائه می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی فارس ادامه داد: افراد در شیراز می‌توانند به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری واقع در میدان کوزه گری، بلوار دلاوران بسیج، خیابان لاوان، مرکز حسین بن علی (ع) شماره یک و نیز پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری درمانگاه امام رضا (ع) واقع در فلکه نمازی، طبقه دوم مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مشاوران دوره دیده، ارائه خدمات مشاوره تلفنی را نیز انجام می‌دهند و افراد می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب با تلفن رایگان ۳۷۰۲۹ تماس گرفته و از خدمات مشاوره بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/چ

پیشگیری و مهار عفونت اچ آی وی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان