Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@00:38:40 GMT

واکنش بن علوی به تماس‌های عمان با رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۳۲۹

واکنش بن علوی به تماس‌های عمان با رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه سلطان نشین عمان عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه سلطان نشین عمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو این موضوع را تکذیب کرد که عادی سازی روابط درحال حاضر بین مسقط و تل آویو در جریان است.

بن علوی تماس‌های کنونی بین دو طرف را "فرایندی مسالمت آمیز برای ایجاد راه حلی برای مسئله فلسطین" خواند که به گفته وی " حقوق فلسطینی‌ها و منابع همگان را تضمین" می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

دیدار محرمانه نتانیاهو با وزیر خارجه مغرب در نیویورک

بن علوی در واکنش به تماس‌های مسقط با سران رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها تصریح کرد: "به نمایندگی از کسی مذاکره نمی‌کنیم اما به کسانی که از ما درخواست مشارکت برای مهیا کردن شرایط معینی را مطرح کنند، پاسخ مثبت می‌دهیم".

وی افزود: برپایی یک کشور فلسطینی مستقل برخوردار از حاکمیت شرط هرگونه فرایند صلح براساس قطعنامه‌ها و اساسنامه‌های مرجع بین المللی جاری است".

بر اساس گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، بن علوی بر اعتقاد خود بر لزوم ایجاد شرایط جدید و تبلور ابزار و دیدگاه جدیدی برای حل درگیری رژیم اسرائیل و فلسطینی‌ها براساس "راهکار دو دولت " تاکید کرد.

بن علوی درباره سوریه نیز از نقش روسیه در حل بحران این کشورش ستایش کرد و خواهان بازگشت دمشق به جایگاه خود در جهان عرب و اتحادیه عرب شد زیرا یکی از بنیانگذاران آن به شمار می‌رود.

وی در عین حال گفت: مواضع برخی طرف‌های عراق در مسیر بازگشت سوریه مانع ایجاد می‌کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب تل آویو رژیم صهیونیستی سرگئی لاوروف عمان فلسطین یوسف بن علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما «سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد».

به گزارش ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه‌ای که در برنامه تلگرام منتشر شد، گفت: تحت رهبری من، اسرائیل هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای تضعیف حق اساسی خود برای دفاع از خود را نمی‌پذیرد.

روزنامه رای الیوم نوشت نتانیاهو در ادامه افزود: اگرچه تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه لاهه بر اقدامات اسرائیل تأثیری نخواهد داشت، اما آنها سابقه خطرناکی را ایجاد خواهند کرد که سربازان و شخصیت‌های عمومی را تهدید می‌کند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، روز جمعه (۶ اسفند) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده، به دیوان لاهه گزارش دهد.

قاضی این دادگاه گفت حکم یاد شده تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت