Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:00:59 GMT

مادران شهدای تک فرزند در رشت تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۴۵۴

مادران شهدای تک فرزند در رشت تجلیل شدند

رشت - ایرنا- به مناسبت روز تکریم از مادران و همسران شهدا، سه مادر شهید (از شهدای تک فرزند) شامگاه دوشنبه از سوی اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم از مادران شهیدان احمد یوسفیان، مهرداد رمضانپور و سیدجعفر حجتی ( تنها فرزندان خانواده که شهد شده اند)، تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در مراسم تجلیل از مادران این شهدا در سخنانی با اشاره به صبر، متانت و عزت نفس خانواده شهدا بیان داشت: این خانواده با نثار جان فرزندان خود به نظام و کشور خدمت کردند.
سیدامیرحسین علوی با بیان رشادت ها و فدارکاری ها شهدا با نثار جانشان اظهار داشت: همه ما بایستی قدردان این ایثار شهدا و خانواده های آنها باشیم.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهمنامه فی مابین شهرداری رشت و ستاد کنگره هشت هزار شهید، مراحل نگارش خاطرات شفاهی شهدا در حال تدوین بوده و تکمیل می شود.
احمد رمضانپور نرگسی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی با بیان این که شهدا بزرگترین سرمایه یعنی جان خود را در طبق اخلاص نهادند، اظهار داشت: انقلاب مدیون تلاش های همه کسانیست که که در شرایط غربت در رژیم گذشته مبارزه کرده و برای حفظ نظام در جبهه ها حضور یافتند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت با بیان این که مادران شهید، یادگاران شهدا هستند، گفت: این مادران در شرایط سخت دوران جنگ تحمیلی، باز به خانواده های دیگر قوت قلب می دادند.
محمدحسن عاقل منش با تاکید بر تدوین خاطرات شفاهی خانواده شهدا اضافه کرد: همه بایستی قدردان مقام شهدا، همسران، مادران و فرزندان شهدا باشیم.
بر اساس آمار اعلام شده بنیاد شهید، استان گیلان یک خانواده دارای چهار شهید، 13 خانواده دارای سه شهید، 140 خانواده دارای دو شهید، 150 خانواده شهید دارای یک فرزند پسر و 13 خانواده شهید دارای تک فرزند است.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
سالروز وفات بانوی فداکار اسلام حضرت ام البنین روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام گرفته است.
7286

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي اسلامي تجليل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: پیکر پاک شهیدان عباس رمضانی، مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی از شهدای دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام از فلکه فیض بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شوند.

روح‌اله حکیمی‌فرد افزود: هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است.

وی گفت: این شهدا  پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.

شهیدان جواد مراثی سال ۶۰ در ۲۲ سالگی در منطقه چذابه، مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب سال ۶۳ در هورالهویزه و شهید عباس رمضانی در ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان