Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:47:33 GMT

زنجان در رتبه دهم خشونت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۵۳۱

زنجان در رتبه دهم خشونت

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: بحث خشونت های خانوادگی، گروهی و فردی در این استان نمود بیشتری دارد و طبق آمارهای ارائه شده جزو 10 استان اول کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی روز دوشنبه در آیین تجلیل از دکتر محمد گلزاری افزود: هم اکنون در این استان و برای کاهش آسیب های اجتماعی اولویت های اعتیاد، طلاق ، مفاسد اخلاقی و اجتماعی، حاشیه نشینی و خشونت را مورد توجه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این استان در بحث آسیب های اجتماهی رتبه 30 کشوری را دارد و به عبارتی دیگر در وضعیت خاکستری قرار گرفته است و این به معنای نگرانی ها نیست.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: بر این اساس برای کاهش این مهم و با همکاری دستگاههای متولی مداخلات لازم برای ان معضل در استان انجام گرفته و از طرفی ازدواج دختران زیرسن 14 سال نیز از معضلات دیگر استان است.
سلطانی افزود: صاحبنظران اجتماعی و سلامت بر این معتقدند ازدواج دختران زیر 14 سال، را آسیب می دانند و حتی امارها نشان می دهد این نوع ازدواج ها به طلاق منتهی شده وبهره گیری از راهکارها بسیار اثر گذار است.
این مسئول ادامه داد: اقدامات اثر گذار و گستره ای در زمان استقرار دولت تدبیر و برنامه های برای کنترل و کاهش آسیب ها انجام گرفته که ورود مسئولان کشوری و مشارکت مردم ، دستگاههای دولتی و سازمان های مردم نهاد نشان دهنده اهمیت این موضوع است.
وی با اشاره به ویژگی دکترگلزاری افزود: از جمله ویژگی های این استاد دکتر محمود گلزاری این است که همزمان در حوزه علم اجرا فعالیت داشته اند و این در حالی است افرادی که در حوزه علمی کار می کنند به ویژه دردر دستگاههای دولتی با یک زوایه به مسایل اجتماعی می نگرند.
وی اظهار داشت: افرادی که توام در حوزه اجرا و علم فعالیت می کنند، با زوایه دید بیشتری به مسایل نگاه و وافعیت را بهتر را لمس می کنند و علاوه بر آن راهکارهای کاربردی تر و اجرایی تر اتخاذ می کنند.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس می توان از نوع راهکارها برای دستگاههای دولتی استفاده کرد و دیگر ویژگی این استاد فرهیخته، صداقت، پشتکار و توانمندی های مختلف است چرا که ایشان سال های زیادی است در در حوزه روانشناسی، اجتماعی با رویکرد خانواده فعالیت می کنند .
سلطانی خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگی های دکتر گلزاری، این است که درحوزه کاهش آسیب های اجتماعی بصورت تخصصی فعالیت داشته اند و این مهم در موقعیت زمانی بود که کمتر کسی ورود و جرات به کار مهم را داشت.
وی یادآوری کرد: به این مهم توجه داشت که دولت ها در بحش آسیب های اجتماعی بسیار دیر هنگام ورود کردند و حتی رهبری در فرامین خود اشاره کردند که کشورمان در مورد مسائل اجتماعی 20 سال عقب هستیم.
مدیر کل امور کتابخانه های استان زنجان نیز در این همایش گفت: امروز به وجود افرادی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، نیاز داریم، چراکه این مهم به جد دغدغه مسئولان نظام است.
امیر علی نیکبخش افزود: همگان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش اثر گذاری دارند و آگاهی افراد در این زمینه نتیجه بهتری را به دنبال دارد.
این مسئول ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده این استان در بسیاری از شاخص ها وضعیت خوبی داردو این به معنی این نیست که دست روی دست بگذاریم.
وی بیان کرد: کتابخانه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود کرده‌اند،و این در حالی است در جامعه امروز، آیتم‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی متفاوت تر شده و افزایش سطح آگاهی امری مهم است.
نبکبخش خاطر نشان کرد : افزایش آگاهی‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق‌تر است و این بدان معنی است که مطالعه راه نفوذ آسیب‌های اجتماعی را مسدود می کند.
به گزارش ایرنا،طرح ملی 'چهل قلم'همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مسئولان با نویسندگان متعهد و برجسته به عنوان گروه های مرجع تأثیرگذار، توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح، 40 تن از نویسندگان برجسته در حوزه‌های مختلف در 31 استان کشور مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خشونت آسيب هاي اجتماعي مداخلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست حمایت از کودکان و نوجوانان، جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز تفکیک زباله و ضایعات و پیشگیری از وقوع جرم امروز در شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد.

این نشست با حضور عسکر جلالیان، معاون وزیر دادگستری، صادقی مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور، ولی الله مهبودی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران، شهردار منطقه ۱۹ و تعدادی از مسئولان شری و انتظامی برگزار شد.

دادستانی تهران در صورت لزوم از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضائی می‌کند

مهبودی درباره ضرورت برگزاری این نشست گفت: در جلسه امروز، چند موضوع از جمله کودکان کار، کودکان خیابان و کودکان زباله‌گرد مطرح شد که رسیدگی به وضعیت آنان به صورت جدی در دستور کار دادستانی تهران قرار دارد؛ بحمدالله کارها در این زمینه با قوت و سرعت مطلوبی پیشرفته و نتایج مثبتی تاکنون حاصل شده است.

وی با بیان اینکه بحث ساماندهی اتباع غیرمجاز نیز در دستور کار است، گفت: در همه مناطق تهران با این پدیده دست به گریبان هستیم، اما تعداد این افراد در منطقه ۱۹ بیشتر از سایر مناطق است لذا رسیدگی‌های بیشتری نیز لازم دارد و این کار نیز با جدیت، توجه و قوت در دست انجام است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران بیان کرد: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی، جمع‌آوری معتادان متجاهر است که دادستانی تهران به این موضوع نیز ورود داشته است. با اقداماتی که انجام شده دیگر شهروندان شاهد حضور دسته‌ای معتادان در خیابان‌ها نیستند؛ در این رابطه نیز کار به صورت مستمر ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره ساماندهی مشاغل نیز عنوان کرد: ساماندهی ضایعات فروشان امری ضروری است و این موضوع باید بر اساس قانون مدیریت شود.

مهبودی اضافه کرد: شهرداری بر اساس قانون وظیفه دارد با مواردی که باعث آسیب شهروندان است بلافاصله ورود کرده و در خصوص مشاغل مزاحم به وظایف خود عمل کند و اگر نیاز به حمایت و دستورات قضائی وجود دارد، دادستانی تهران مطابق موازین قانونی به وظیفه خود عمل می‌نماید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر قانون مدیریت پسماند به صورت دقیق اجرا شود و تفکیک زباله از مبدأ صورت گیرد، جلوی خیلی از مشکلات گرفته می‌شود.

همکاری دادستانی تهران با شهرداری مناطق اتفاق مبارکی است

جلالیان گفت: این اتفاق یعنی همکاری گسترده دادستانی تهران با شهرداری‌های مناطق چندگانه پایتخت، در تاریخ کشور بی سابقه است که باید قدر این فرصت دانسته شده و از این ظرفیت گرانبها برای حل مشکلات کلانشهر تهران استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر فرصت را دانست، افزود: باید از تعامل و زمینه مثبت ایجاد شده استفاده حداکثری شود. همگی باید به شهرداری کمک کنیم تا پدیده شوم زباله‌گردی حل شود.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه ضایعات فروشی و فروش پسماند خشک دو مقوله جداگانه هستند، گفت: خرید و فروش فلزات ذوبی یک شغل است.

جلالیان با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه بین‌الملل درباره زباله گردی تبلیغات منفی بسیاری می‌شود، گفت: گفته می‌شود حدود ۶ هزار زباله گرد وجود داشته که ۴ هزار نفر از آن‌ها را جمع‌آوری کردند؛ کار بزرگی شده است و باید با عزمی جدی‌تر، افراد باقیمانده را نیز هرچه سریع‌تر ساماندهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه به راحتی می‌توان تهران را به شهری بدون زباله گرد تبدیل کرد، گفت: زباله‌گردی نقض کرامت انسانی و به تبع آن نقض حقوق شهروندی و جرمی مشهود است.

وضعیت آسیب‌های اجتماعی شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست

صادقی نیز گفت: جایی که حقوق عمومی و بهداشت عمومی تضییع شده و یا اقداماتی بدون مجوز صورت بگیرد، دادستان می‌تواند به این موضوعات ورود کند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی باید از دادیار مستقل حقوق عامه استفاده شود، گفت: یکی از وظایف دادستان‌ها بررسی ترک فعل‌ها است. هر دستگاهی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده باید مورد مواخذه دادستان قرار گیرد و دادیارها نیز باید در میدان باشند و تخلفات را گزارش کنند.

مدیر کل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دادستانی کل کشور تاکید کرد: درخواست کردیم مجتمع حقوق عامه در تهران راه اندازی شود.

کد خبر 6087712

دیگر خبرها

  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی