Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@14:56:17 GMT

مخالفت بلژیک با پذیرش داعشی‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۰۹۰۵

بلژیک اعلام کرد که تروریست‌های داعش باید در سوریه باقی مانده و درصورت امکان همانجا محاکمه شوند.

 به نقل از آناتولی، چارلز میشل نخست‌وزیر بلژیک در واکنش به سخنان دونالد ترامپ مبنی بر اینکه «کشور‌های اروپایی اعضای زندانی گروه تروریستی داعش را تحویل بگیرند»، گفت: جنگجویان خارجی باید در سوریه باقی بمانند و درصورت امکان همانجا محاکمه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر بلژیک با بیان اینکه در قبال جنگجویان خارجی رویکرد بین المللی داشته باشیم، اعلام کرد: ایجاد یک دادگاه ویژه برای افراد مذکور نیز یک گزینه است.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ۲ پیام توییتری پی‌در پی از انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر متحدان اروپاییِ خود خواسته بود فکری به حال ۸۰۰ تبعه داعشی که به دست نیرو‌های آمریکایی اسیر شده اند، بکنند چرا که در غیر این صورت آن‌ها را آزاد خواهد کرد!

وی در یکی از این توییت‎ها مدعی شد: آمریکا نمی‌خواهد شاهد نفوذ این داعشی‌ها در اروپا باشد چرا که به هرحال بعد از شکست، نخستین مقصد آن‌ها اروپا خواهد بود. نوبت دیگران است که قدم پیش گذاشته و کاری را که از عهده‌اش برمی‎آیند به عهده بگیرند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد که بعد از شکست صد درصد داعش، نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند.

ترامپ در توییت دیگری مدعی شد: آن‌ها را بگیرید و محاکمه کنید چرا که گزینه دیگر مبنی بر آزادی آن‌ها اصلاً خوب نیست.

این در حالی است که پیشتر نیز بسیاری از مقامات اروپایی درباره خطر بازگشت اتباعی که با سفر به سوریه به داعش پیوسته‌اند؛ هشدار داده بودند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه بلژیک آلمان بلژیک سوریه مخالفت پذیرش داعشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • حملات داعش در عراق شروع شد