Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@03:20:40 GMT

تلاش مصر برای تبدیل شدن به قطب انرژی در سال ۲۰۱۹

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۲۱۷

به گزارش اکوفارس به نقل از اویل پرایس، آینده نفت و گاز مصر بسیار روشن است. امتیازات فراوانی که طی کنفرانس 2019 مصر در 11 تا 13 فوریه در قاهره اعطا شد، نشان دهنده علاقه شرکت های بزرگ نفتی مثل شل، بریتیش پترولیوم و انی به این نقطه حساس انرژی جهان است . 
پس از سالها سقوط به خاطر مشکلات مربوط به پرداخت و امنیت، مصری‌ها دوباره باز می گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی های مداوم درباره امنیت در صحرای غربی مصر یا سینا دیگر نقطه شکست سرمایه گذاری ها نیست. در دومین روز از کنفرانس قاهره، اعطای 5 مجوز دریایی و ساحلی توسط تارک المولا، وزیر انرژی مصر، آینده ای روشن برای این کشور تولید کننده نفت و گاز  شمال آفریقا رقم می زند .  
نتایج شرکت گاز طبیعی مصر در 12 فوریه اعلام شد. شرکت هلندی شل سه امتیاز تمام بلوک های نفتی بخش هفتم غربی، بخش نه جنوب شرقی هورس و بخش 10 جنوب ابوسنان را به دست آورد. به شرکت نفتی انی که در حال حاضر به خاطر پروژه های دریایی «زهر» و «نور» خبرساز شده، بخش 11 شرق سیوا داده شد و بخش 2 به شرکت جنرال پترولیوم و بخش 4 به نپتن انرژی رسید. بخش پنجم هم متعلق به مرلون اینترنشنال است . 
با توجه به اکتشافات گازی مصر، شرکت نفت آمریکایی اکسون موبیل که سالها در مصر فعال نبوده، با برنده شدن امتیاز شمال منطقه امریل مراین ، به این کشور بازگشت . 
مناطق نورس سی دی گابر و نورس الفنر به شل و پاتروناس رسیدند و امتیاز شربین شمال غربی هم به بریتیش پترولیوم و انی رسید . 
نباید بازگشت شرکت های بزرگ چندملیتی نفت را دست کم گرفت .دوره بسیار سخت گذشته مخصوصاً در طی بهار عربی و بعد از آن در دوره ریاست جمهوری مورسی و کودتای نظامی، تاثیری بسیار منفی بر پروژه‌ها داشته است. اکثر شرکت‌های نفتی و کارگران مستقل که در آن زمان در مصر فعالیت می کردند، تحت تاثیر تهدیدهای امنیتی و تاخیر در پرداخت‌ها قرار داشتند که باعث کم شدن عملیات هایشان شد. به نظر می‌رسد موفقیت‌های انی و بهبود شرایط سیاسی و امنیتی گرایش ها را تغییر داده باشد. حضور شل و اکسون موبیل می‌تواند تعیین کننده باشد . 
رویاهای قاهره برای تبدیل شدن به یک قطب انرژی و عرضه به بازار های اروپا دوباره زنده شده است. مصر امیدوار است به زودی برای سایر کشورهای شرق مدیترانه هم مشخص شود که بهترین گزینه و دارای عوامل اقتصادی و استراتژیک است . 
در حال حاضر قراردادهایی بین قبرس و مصر برای ارسال گاز از قبرس به مصر امضا شده است. رژیم صهیونیستی هم به تازگی قرارداد صادرات گاز طبیعی با مصر امضا کرده است . 
علاوه بر علاقه شرکت‌های بزرگ نفتی، شرکت نفت و گاز عربی دانا هم اعلام کرد انتظار اکتشاف های جدید را دارد. پاتریک آلمانوارد ، مدیر عامل دانا اظهار داشت که این شرکت حفاری در 2019 را در منطقه ای آغاز کرده است که تبدیل به یک میدان گازی در مدیترانه خواهد شد. اطلاعات لرزه شناسی نشان داده این منطقه 20 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی دارد. اولین عملیات های حفاری در مساحتی انجام می شود که انتظار میرود 406 تریلیون فوت مکعب گاز داشته باشد . منطقه هدف بخشی از میدان نورس آئیش است که در شرق مدیترانه قرار دارد . 
سال 2019 سال دریای سرخ خواهد بود چون منابع مصری اعلام کرده اند  شرکت مصری العبادی پترولیوم اولین دور از اکتشاف های دریایی خود را آغاز می کند. انتظار می رود اکتشاف های دریای سرخ بسیار جالب باشد و جدیدترین پروژه ها در آن سوی دریا در عربستان این واقعیت را نشان داده اند.
در آینده نزدیک تلاش های مشترکی بین شرکت‌های عربستان و مصر برای حفاری در این منطقه انجام می شود . 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان

فرزاد پناهنده رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب استان کرمانشاه گفت : اجرای طرح باک پُر باید در تمام مرز‌ها عملیاتی شود که این طرح نیز باید طبق مصوبه شورای تامین استان کرمانشاه و کارگروه ویژه مرز فرمانداری قصرشیرین در مرز پرویزخان نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: تجهیزات متناسب با اجرای این طرح از بهمن ماه امسال توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مرز مستقر شده که در این رابطه سه جایگاه عرضه و چهار تلمبه آماده خدمات رسانی به تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است.

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اجرای این طرح برای تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است و به منظور جلوگیری از ترافیک، امکان عرضه فرآورده‌ها در تمام جایگاه‌های استان کرمانشاه نیز فراهم است و تانکر‌ها می‌توانند به این جایگاه‌ها مراجعه و در مرز طبق نرخ مصوب مابه التفاوت پرداخت کنند.

پناهنده ادامه داد: اجرای طرح فول باک (باک پُر) در مرز پرویزخان به منظور مقابله با قاچاق سوخت عملیاتی می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد جهت مواجهه با سیل
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳