Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی فردا: در اواخر مهر ماه ۱۳۹۷ خبر کشته شدن دکتر فرشید هکی برای اولین بار در توئیتر منتشر شد و منجر به شکل‌گیری یک عملیات روانی مجازی علیه ایران شد. این خبر در حالی منتشر شد که تنها دو روز از تایید رسمی دولت عربستان سعودی مبنی بر کشته شدن جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه می‌گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به تحلیل تمام توییت‌های منتشر شده با هشتگ فارسی و انگلیسی فرشید هکی در بازه زمانی ده روز بعد از انتشار اولین توییت می‌پردازد. خلاصه یافته‌های این تحقیق به شرح ذیل است:

در مجموع تعداد ۷۶٬۰۵۳ توئیت توسط ۱۴٬۰۰۰ کاربر منحصربه‌فرد منتشر شده است. تعداد ۷۱٬۵۴۹ توئیت با هشتگ فارسی #فرشیدهکی توسط ۱۳٬۰۱۸ حساب کاربری منحصربه‌فرد منتشر شد که تعداد ۶۳٬۲۷۱ از آن‌ها بازنشر توئیت‌های دیگر (ریتوئیت) بودند. تعداد ۹٬۸۱۰ توئیت با هشتگ انگلیسی #FarshidHakki توسط ۳٬۲۰۰ حساب کاربری منحصربه‌فرد منتشر شد که تعداد ۸٬۶۶۵ از آن‌ها بازنشر توئیت‌های دیگر (ریتوئیت) بودند. افراد فعال در این کمپین توییتری را به پنج گروه کلی می‌توان تقسیم کرد: حامیان جمهوری اسلامی ایران که به صورت هماهنگ فعالیت می‌کردند (۳ درصد) حامیان عبدالرضا داوری (۱ درصد) گروه‌های مختلف براندازان (۲۸ درصد) حساب‌های توئیتری حامی عربستان سعودی که به صورت هماهنگ عمل می‌کردند (۱۰ درصد) سایر کاربران مستقل و پراکنده که له یا علیه ایران فعالیت می‌کردند (۵۷ درصد) عمده حساب‌های کاربری حامی عربستان سعودی به صورت هماهنگ و گروهی فعالیت می‌کردند. بر مبنای محاسبات پیچیده مبتنی بر حدود ۱٬۲۰۰ شاخص، از مجموع ۱٬۴۶۴ کاربر حامی عربستان، تعداد ۲۹۷ حساب کاربری (۲۲٪ از مجموع کاربرانی که داده‌هایشان قابل دسترسی بود) به احتمال زیاد بات (روبات) بوده‌اند. ۹۵ کاربر نیز به دلیل مسدود بودن حساب کاربری‌شان قابل ارزیابی نبودند که به احتمال زیاد جزو ۳۰۰ حساب کاربری‌ای بودند که توسط توئیتر مسدود شده بودند[1].

۲ـ مقدمه

عملیات روانی خارجی در فضای مجازی عبارت است از مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و ابزارها برای مداخله و اثرگذاری بر افکار و عواطف عمومی کشوری خارجی از طریق اینترنت. مهم‌ترین هدف از اجرای عملیات روانی در فضای مجازی کاهش کیفیت دموکراسی از طریق افزایش شکاف سیاسی و کاهش اعتماد عمومی به حاکمیت و نهادهای دموکراتیک است. ترول‌ها، بات‌ها، و سایت‌های جعلی ابزارهای انجام عملیات روانی در فضای مجازی هستند.

در سال‌های اخیر شاهد اخبار و شواهد بسیاری از اجرای عملیات روانی خارجی در کشورهای مختلف از جمله فرانسه، سوریه، انگلستان، آمریکا، اوکراین، و ایران بوده‌ایم. از سال ۲۰۱۴ تا کنون، در حدود ۷۰ عملیات روانی خارجی در فضای مجازی ۱۸ کشور مختلف شناسایی شده است. تحقیق بر روی این عملیات‌های روانی اطلاعات ارزشمندی را در مورد نحوه اجرا و اهداف عملیاتی و اثرات آن‌ها در اختیار سیاست‌گذاران و محققین قرار می‌دهد. در ماه‌های اخیر، توییتر، فیسبوک، و ردیت اقدام به انتشار داده‌های مربوط به انجام این نوع عملیات‌ها کردند که منجر به تسهیل تحقیقات تجربی علمی در این خصوص شد. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی این داده‌ها، ۱۴ تاکتیک و روش مختلف برای انجام عملیات نفوذ در فضای مجازی شناسایی شده است که انتشار و تمرکز بر اخبار جعلی یا اخبار بد و تفرقه‌انداز از جمله اصلی‌ترین آن‌ها هستند. نتایج تحلیل داده‌های مربوط به خبر کشته شدن فرشید هکی و سایر تحقیقات تجربی در فضای مجازی ایران نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های عربستان در فضای مجازی ایران انتشار اخبار بد و جعلی در مورد ایران است.

در این گزارش، ابتدا روش جمع‌آوری توئیت‌ها و توصیف آماری آن‌ها معرفی می‌شود. سپس شبکه ریتوئیت کاربران ایجاد شده و با استفاده از روش‌های علوم شبکه انواع گروه‌های کاربران شناسایی می‌شود. در بخش چهارم نتایج حاصل از تحلیل شبکه ارائه می‌شود. بخش پنجم به جمع‌بندی گزارش و ارائه توصیه‌های سیاست‌گذارانه می‌پردازد.

۳ـ روش تحقیق

۳ـ۱ـ داده‌ها

با استفاده از رابط کاربری توئیتر (Twitter API) تمام توئیت‌هایی که حاوی هشتگ #فرشیدهکی یا #FarahidHakki بودند در بازه زمانی ده روز بعد از انتشار اولین توئیت جمع‌آوری شدند. آمار مربوط به این توئیت‌ها در جدول ۱ نشان داده شده‌اند. در مجموع تعداد ۷۶٬۰۵۳ توئیت توسط ۱۴٬۰۰۰ کاربر منحصربه‌فرد منتشر شده است که تعداد ۶۸٬۹۳۶ از آن‌ها بازنشر توئیت‌های دیگران (ریتوئیت) بوده‌اند. نکته جالب توجه حضور ۳٬۲۰۰ کاربر است که از هشتگ انگلیسی در توییت‌های خود استفاده کرده بودند که به نظر می‌رسد هدف آن‌ها انتشار خبر کشته شدن فرشید هکی در رسانه‌های خارجی بوده است. از بین این کاربران تعداد ۹۸۲ کاربر فقط از هشتگ انگلیسی استفاده کرده بودند.

جدول ۱: آمار مربوط به توئیت‌های منتشر شده در مورد فرشید هکی در بازه زمانی ده روز بعد از انتشار اولین توئیت

شکل ۱ نمودار مربوط به تعداد توئیت‌های منتشر شده درباره فرشید هکی را در بازه زمانی ده روز بعد از انتشار اولین توئیت نشان می‌دهد. در شکل ۱، تعداد توئیت‌های حاوی هشتگ فارسی فرشید هکی با رنگ آبی و تعداد توئیت‌های حاوی هشتگ انگلیسی با رنگ قرمز مشخص شده‌اند. همان  طور که در شکل ۱ مشاهده می‌شود فعالیت کاربرانی که از هشتگ انگلیسی استفاده می‌کردند به فاصله چندین ساعت بعد از انتشار اولین توئیت شروع شده است (اطلاعات بیشتر در بخش ۳ـ۲). نکته قابل توجه دیگر در شکل ۱ آخرین ساعات روز دوم (۳۰ مهرماه مصادف با ۲۲ اکتبر) است که تعداد توئیت‌های منتشر شده ناگهان افزایش چشم‌گیری داشته است که به احتمال زیاد نشان‌دهنده یک عملیات مجازی هماهنگ است.

شکل ۱: نمودار تعداد توئیت‌های منتشر شده حاوی هشتگ فارسی و انگلیسی فرشید هکی

۳ـ۲ـ ایجاد شبکه ریتوئیت و شناسایی گروه‌های مختلف

در حال حاضر موثرترین روش برای شناسایی گروه‌های مختلفی که در تولید و انتشار خبر در یک واقعه خاص فعال بوده‌اند ایجاد و تحلیل شبکه گردش اطلاعات است. به عنوان مثال، در مورد شبکه اجتماعی توئیتر باید شبکه ریتوئیت بین کاربران را ایجاد کرد و با استفاده از روش‌های شناسایی گروه‌ها[2] به کشف گروه‌های مختلف کاربران پرداخت. این روش‌ها بر اساس شباهت‌های ساختاری بین کاربران آن‌ها را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌کنند. سپس بر اساس روش‌های تحلیل متن و کاربرانی که در هر کدام از دسته‌ها قرار گرفته‌اند و نظرات کارشناسی خبرگان می توان گروه‌ها را نام‌گذاری کرد.

۴ـ نتایج

۴ـ۱ـ شناسایی اولین کاربران

اولین کاربری که اقدام که به نشر خبر کشته شدن فرشید هکی کرد توئیتر عبدالرضا داوری بود (شکل ۱پ). ده توئیت اولی که در مورد فرشید هکی منتشر شدند عمدتا بازنشر توئیت عبدالرضا داوری بودند (جدول ۱پ). به فاصله تقریبی ۵ ساعت بعد از انتشار اولین توئیت، کاربری با نام‌کاربری «حشاشین» اقدام به معرفی هشتگ انگلیسی فرشید هکی کرد (شکل ۲پ) و سایر کاربران را دعوت به استفاده از آن کرد که بلافاصله توسط سایر کاربران بازنشر شد (جدول ۲پ). همین کاربر ۱۸ دقیقه بعد توئیتی به زبان انگلیسی منتشر کرد که در آن دولت ایران را متهم به قتل فرشید هکی می‌کرد (جدول ۲پ).

۴ـ۲ـ شناسایی کاربران تاثیرگذار

دو دسته از کاربران را می‌توان به عنوان کاربران تاثیرگذار شناسایی کرد: ۱) کاربرانی که مطالب آن‌ها بیشترین بازنشر را داشته است؛ ۲) کاربرانی که در سطحی گسترده اقدام به بازنشر توئیت‌های دیگران کرده‌اند. البته سنجه‌های دیگری نیز در علوم شبکه برای شناسایی کاربران مهم وجود دارد. در انجام عملیات نفوذ در فضای مجازی معمولا از ترول‌ها برای تولید محتوا و از بات‌ها برای انتشار گسترده محتوا استفاده می‌شود. لذا در اکثر عملیات‌های نفوذ مجازی انتظار می‌رود که درصد قابل توجهی از کاربران با نرخ بالای ریتوئیت‌شدن ترول، و درصد قابل توجهی از کاربران با نرخ بالای ریتوئیت‌کردن بات باشند. البته شناسایی دقیق بات‌ها و ترول‌ها نیازمند ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته و در نظر گرفتن تعداد بسیار زیادی متغیر است که تعداد ریتوئیت فقط یکی از آن‌هاست. با این وجود اما، شناسایی کاربران با نرخ بالای ریتوئیت یکی از اقدامات اولیه برای تعیین طبیعی بودن یا نبودن یک کمپین توئیتری است.

جدول ۲ بیست و پنج کاربری که بیشترین نرخ ریتوئیت‌شدن در ماجرای فرشید هکی داشته‌اند را نشان می‌دهد. در جدول ۲، کاملا مشخص است که اکثر کاربران فاقد نام واقعی هستند و به جز حساب توئیتر عبدالرضا داوری، تقریبا هیچ یک از کاربران از افراد یا گروه‌های شناخته‌شده سیاسی نیستند. این امر یکی از نشانه‌های عملیات نفوذ مجازی بودن این رخداد توئیتری است. از سوی دیگر، جدول ۳ بیست و پنج کاربری که بیشترین نرخ ریتوئیت کردن داشته‌اند را نشان می‌دهد. مجددا ملاحظه می‌شود که اکثر کاربران فاقد نام‌کاربری واقعی هستند و از افراد یا گروه‌های شناخته شده نیستند.

۴ـ۳ـ شناسایی گروه‌های مختلف کاربران

شکل ۲ شبکه ریتوئیت کاربران فعال در جریان فرشید هکی و گروه‌های مختلف شناسایی‌شده را نشان می‌دهد. در این شبکه، هر یک از گره‌ها نمایان‌گر یک حساب کاربری توئیتر است که حداقل یک توئیت حاوی هشتگ فارسی یا انگلیسی فرشید هکی را در بازه زمانی ده روز بعد از انتشار اولین توئیت منشتر کرده و حداقل ۵ بار توسط کاربران دیگر بازنشر شده است. همچنین، هر یال بین دو گره نمایان‌گر آن است که یکی از آن‌ها دیگری را ریتوئیت کرده است. در شکل ۲ هر چه کاربران به هم نزدیک‌تر باشند نشان‌دهنده شباهت بالای آن‌هاست و هر چه از هم دورتر باشند نشان‌دهنده تفاوت بیشتر آن‌هاست. در شبکه ریتوئیت، شباهت به معنی آن است که کاربران قرار گرفته در یک گروه یکدیگر را بسیار ریتوئیت کرده‌اند، ولی کاربران دسته‌های دیگر را کمتر یا به ندرت ریتوئیت کرده‌اند.

در شکل ۲ هر رنگ نشان‌دهنده یک گروه از کاربران است که توسط الگوریتم‌های «شناسایی گروه‌ها» کشف شده است. این الگوریتم‌ها بر اساس شباهت‌های ساختاری بین کاربران اقدام به شناسایی گروه‌ها می‌کنند. اما در مورد محتوای هر یک از این گروه‌ها اطلاعاتی تولید نمی‌کنند. برای اطلاع از محتوا و نام‌گذاری هر یک از گروه‌ها باید از روش‌های تحلیل متن استفاده کرد و هشتگ‌ها، کلمات، و عبارات پرکاربرد هر یک از گروه‌ها را استخراج کرد و با توجه به کاربران تاثیرگذار موجود در هر گروه و نظر خبره در مورد ماهیت هر یک از گروه‌ها تصمیم‌گیری کرد.

جدول ۴ تعداد کاربران موجود در هر گروه، کاربران تاثیرگذار، و ماهیت هر گروه را نشان می‌دهد. همان‌طور که در جدول ۴ ملاحظه می‌شود، کاربران حامی عربستان سعودی فعالیت قابل توجهی در ماجرای فرشید هکی داشتند و در حدود ۱۰ درصد از مجموع کاربران را تشکیل می‌دهند. اثرگذارترین کاربر موجود بین گروه حامیان عربستان «قاسم المذحجی الاحواز» است (شکل ۳پ) که از فعالان سرشناس گروه تروریستی الاحوازی و ساکن کشور هلند است. سایر کاربران اثرگذار گروه حامیان عربستان در جدول ۳پ و هشتگ‌های پرکاربرد گروه حامیان عربستان در جدول ۴پ نشان داده شده‌اند. لیست نام‌کاربری کاربران موجود در گروه حامیان عربستان در جدول ۵پ ارائه شده است.

جدول ۲: بیشترین ریتوئیت‌شوندگان

جدول ۳: بیشترین ریتوئیت‌کنندگان

شکل ۲: شبکه ریتوئیت کاربران فعال در ماجرای فرشید هکی و گروه‌های مختلف آن‌ها (هر رنگ نشان‌دهنده یک گروه از کاربران است)

 

 

 

جدول ۴: آمار کاربران موجود در هر یک از گروه‌های شناسایی شده

۵ـ بررسی وجود روبات (بات) بین کاربران

روبات‌ها آن دسته از کاربران فضای مجازی هستند که به صورت برنامه‌ریزی شده و خودمختار عمل می‌کنند. روبات‌ها می‌توانند بر اساس دستورالعملی که از قبل توسط یک برنامه رایانه‌ای به آن‌ها داده شده است به لایک کردن، ریتوئیت کردن، پاسخ دادن، و ارسال پیام خصوصی بپردازند. در صورتی که از روبات‌ها برای انجام عملیات نفوذ مجازی استفاده شود، از شبکه‌ای از تعداد زیادی از آن‌ها جهت انتشار اخبار، بازنشر اخباری که توسط دیگران منتشر شده است، یا کامنت‌گذاری استفاده می‌شود. تشخیص بات بودن یک حساب کاربری توئیتر در اغلب موارد کار ساده‌ای نیست و نیازمند استفاده از مدل‌های بسیار پیچیده است. متاسفانه بعضا دیده می‌شود که افرادی صرفا با تکیه بر مواردی چون نام‌کاربری غیرواقعی، تعداد فالوئر کم و تعداد توئیت‌های زیاد، یا نرخ بالای توئیت کردن اقدام به اظهارنظر در مورد بات بودن یا نبودن یک حساب کاربری می‌کنند. این گونه اظهارنظرها نه تنها واکنش متقابل طرف مقابل را در پی خواهد داشت، بلکه منجر به کاهش اعتبار سایر یافته‌ها و گفته‌های آن‌ها نیز می‌شود.

یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین مدل‌هایی که برای تشخیص بات بودن حساب‌های توئیتر ارائه شده است، مدلی است که توسط محققین «مرکز مطالعات شبکه‌ها و سیستم‌های پیچیده» دانشگاه ایندیانا معرفی شده است[3]. جدیدترین نسخه این مدل، که مبتنی بر روش‌های «یادگیری ماشین» کار می‌کند، بر اساس حدود ۱٬۲۰۰ شاخص مختلف به محاسبه «نمره‌ی بات بودن» برای هر حساب توئیتری می‌پردازد. این نمره یک عدد حقیقی بین صفر و یک است، که صفر نشان‌دهنده انسان بودن کامل و یک نشان‌دهنده بات بودن کامل است. بر اساس آخرین تنظیمات صورت گرفته در مدل، نمرات بالاتر از ۰.۵ به احتمال بسیار زیادی بات هستند. توجه شود که دقت هیچ مدل یادگیری ماشینی صدرصد نیست و همواره درصدی از خطای تشخیص وجود دارد. با استفاده از این مدل، نمره بات بودن تمام کاربران حامی عربستان که داده‌های آن‌ها قابل دسترسی بود محاسبه و در جدول ۵پ ارائه شده است. با در نظر گرفتن حدنصاب ۰.۵ برای بات بودن، تعداد ۲۹۷ حساب کاربری (۲۲ درصد) به احتمال زیاد بات بوده‌اند. نمره بات بودن ۹۵ کاربر نیز به دلیل مسدود بودن حساب کاربری‌شان قابل محاسبه نبود که به احتمال فراوان جزو ۳۰۰ حساب کاربری‌ای بودند که قبل‌تر توسط توئیتر مسدود شده بودند[4].

۵ـ جمع‌بندی

در این گزارش به مطالعه داده‌های توئیتری مربوط به ماجرای کشته شدن فرشید هکی پرداخته شد. مهم‌ترین یافته این تحقیق کشف ۱٬۴۶۴ حساب کاربری مرتبط با عربستان سعودی است که به صورت گروهی و هماهنگ به رهبری «قاسم المذحجی الاحواز» علیه ایران فعالیت می‌کردند. تصویر برخی از این کاربران در پیوست این گزارش نشان داده شده است (شکل ۴پ ـ ۷پ). همچنین، بر مبنای محاسبات پیچیده مبتنی بر حدود ۱٬۲۰۰ متغیر مختلف مشخص شد که در حدود ۲۲٪ از کاربران حامی عربستان به احتمال زیاد بات بوده‌اند. با توجه به یافته‌های این تحقیق، در ذیل توصیه‌هایی برای سیاست‌گذاری جهت مقابله با این گونه عملیات‌های مجازی ارائه می‌شود:

ایجاد تشکیلات لازم در سازمان‌های مرتبط برای شناسایی دقیق کاربرانی که به صورت هماهنگ علیه ایران در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. تقویت دیپلماسی سایبری جهت گزارش‌کردن کاربرانی که به صورت هماهنگ علیه کشور فعالیت می‌کنند. و ارائه درخواست رسمی برای بستن حساب‌های کاربری آن‌ها. ایجاد و حمایت از شرکت‌های صحت‌سنجی اخبار[5] به منظور مقابله با اخبار جعلی. ایجاد یک سامانه ملی برای شناسایی بات‌هایی که به صورت هماهنگ علیه کشور فعالیت می‌کنند. ارائه شواهد و مستندات وجود عملیات نفوذ مجازی در رسانه‌های عمومی جهت افزایش سطح آگاهی مردم

۶ـ پیوست

شکل ۱پ: اولین توئیت در مورد کشته شدن فرشید هکی

جدول ۱پ: ده توئیت اول در مورد فرشید هکی به همراه نام کاربری و زمان انتشار توئیت

 

شکل ۲پ: اولین کاربری که اقدام به معرفی هشتگ انگلیسی فرشید هکی کرد

جدول ۲پ: ده توئیت اول حاوی هشتگ انگیسی در مورد فرشید هکی به همراه نام کاربری و زمان انتشار توئیت

شکل ۳پ: اثرگذارترین کاربر گروه حامیان عربستان

جدول ۳پ: کاربران اثرگذار بین گروه حامیان عربستان براساس تعداد دفعاتی که ریتوئیت شده‌اند

 

جدول ۴پ: هشتگ‌های پرکاربرد بین کاربران گروه حامی عربستان

جدل ۵پ: لیست نام کاربری ۱٬۳۶۹ کاربر حامی عربستان که در ماجرای کمپین توئیتری فرشید هکی فعال بودند و نمره بات بودن آن‌ها قابل محاسبه بود (صفحات ۹۵ کاربر قابل دسترسی نبود)

ردیف

نام کاربری

نمره

ردیف

نام کاربری

نمره

ردیف

نام کاربری

نمره

ردیف

نام کاربری

نمره

1

khalidsalsager

0.97

344

3lialbedaiwi

0.44

687

afh5000

0.21

1030

molana1420

0.12

2

fayaabaas

0.92

345

7jLnefkQo90Eq3c

0.44

688

Araiq5

0.21

1031

na_2006

0.12

3

Ahmad_balkhair

0.92

346

Accountnewnew

0.44

689

B1427bBandar

0.21

1032

naaddiiiirr

0.12

4

ffaadd1399

0.92

347

Albalwi61477821

0.44

690

BINASKAR4

0.21

1033

Mohaal15

0.12

5

panzf

0.91

348

abdulllkareeem

0.44

691

BuKr686

0.21

1034

azoozf8011

0.12

6

J555110

0.9

349

DrBaselAM

0.44

692

Dosary_4

0.21

1035

401052D

0.12

7

mkg20061

0.9

350

FQ4u

0.44

693

woqbv

0.21

1036

Abozeuad31

0.12

8

eegy675

0.9

351

oGFiLicwrOzcMk1

0.44

694

zakiabukhaled

0.21

1037

AlangariI

0.12

9

abomubarakq8q

0.89

352

saagr2000

0.44

695

nawaf197721

0.21

1038

abdmad86

0.12

10

abosultan1434

0.89

353

K4L1_Linux

0.44

696

ne3xfFkNWpHMfFg

0.21

1039

abdullah1391111

0.12

11

omiibrahim0

0.89

354

aqaq211

0.44

697

s11w666

0.21

1040

aboali_fahad89

0.12

12

atifalarabi

0.88

355

hhmmdd2016gmail

0.42

698

GhamdiTalal

0.21

1041

abokhalfe

0.12

13

shosh4462

0.87

356

saqar3426

0.42

699

Hessa_mo

0.21

1042

abumanal7

0.12

14

Selooo03426688

0.87

357

0Mkrg4CScYHcdsX

0.42

700

alakhtark

0.21

1043

ahmad_algamdi9

0.12

15

abuabdullah2080

0.87

358

Abooodom1

0.42

701

alawe600

0.21

1044

Alrashed1984

0.12

16

zied1957

0.87

359

TGdokitB0CBfOsd

0.42

702

ali18191819

0.21

1045

Alslakhy998

0.12

17

nasser1almarri

0.87

360

ToooB_S

0.42

703

alnader1407

0.21

1046

tt_7312

0.12

18

hMRlrrJFxYrIh3I

0.86

361

Wtn012

0.42

704

alskr0556

0.21

1047

vip_19990

0.12

19

khaledbnfahhad

0.86

362

aNTBKcISyTwcL51

0.42

705

had_aj

0.19

1048

nasseralhoraish

0.12

20

msm66999

0.86

363

alhmejan1

0.42

706

honestksa

0.19

1049

ppp90300

0.12

21

boheemoo

0.86

364

hatemt340

0.4

707

i_waleed_kk

0.19

1050

saed_008

0.12

22

3aaberSabeel

0.86

365

khalifa709

0.4

708

sh3olah_01

0.19

1051

Hidden_Truth_1

0.12

23

saast11

0.86

366

shaimaM33896039

0.4

709

shrog_alamri8

0.19

1052

KR90789264

0.12

24

al79n

0.86

367

tlala52687046

0.4

710

maxm491

0.19

1053

KSr3MDPUVDLSdtC

0.12

25

alnrgsyh

0.86

368

mansour4499

0.4

711

mdossery78

0.19

1054

Lapeed_Q8

0.12

26

SA_EXD

0.85

369

mashall1384

0.4

712

medoo9001

0.19

1055

ak5005ak

0.12

27

AdelMuqaibil

0.85

370

Mishalll9_

0.4

713

Mohamme11055316

0.19

1056

justnow1991

0.11

28

Www3X2

0.85

371

Mohmad2027

0.4

714

arameme11

0.19

1057

looolooo56

0.11

29

Jazi20121

0.85

372

bh3125

0.4

715

baizamaa

0.19

1058

saud5552912

0.11

30

fais8558

0.84

373

AboAws80

0.4

716

bakhatsaad

0.19

1059

sokkarah50

0.11

31

azzoozz1400

0.84

374

aboahmad0A

0.4

717

diraalwatan1

0.19

1060

ss502502502

0.11

32

5511

0.84

375

adel20139

0.4

718

f9Cga5GCBkrhrPr

0.19

1061

mishalrowaished

0.11

33

7ala88Al

0.84

376

truth33111

0.4

719

0JoppIMIb4rMLar

0.19

1062

mohammedsaab_

0.11

34

ALIALFARHAN4

0.84

377

w6JdKzsLHvwWrII

0.4

720

2030Amri

0.19

1063

MousaAlshammary

0.11

35

AlnasirMohammed

0.84

378

w_mwm_

0.4

721

8KdCoDI3m97F1Qd

0.19

1064

NawafAug

0.11

36

Sau0d_

0.84

379

nzoGTGD7CIQKJuH

0.4

722

ALMohammed734

0.19

1065

12Abdalzeez

0.11

37

jamalAbassNaser

0.83

380

alshaikhik10

0.4

723

A_K_Alhamrani

0.19

1066

2018Tawten

0.11

38

mah123mah1

0.83

381

hussainaljahdli

0.38

724

Ac1N8whcQLFsIlc

0.19

1067

AJ85555

0.11

39

malaleyah505

0.83

382

ibrahim053462

0.38

725

SaveGad

0.19

1068

ALNASSR1_NFC

0.11

40

mhmdsdyq485

0.83

383

tariq1711

0.38

726

ShraryZ

0.19

1069

Abdullahalshar1

0.11

41

Mnbozi7

0.83

384

mamq123666

0.38

727

Wx2vLKBVTupkyP4

0.19

1070

Ahmad140Hadi

0.11

42

eakfymuslim

0.83

385

SMQ2030

0.38

728

YAlmihad

0.19

1071

AlosaimiMeshal

0.11

43

F_O_Altyyar

0.83

386

00asbm0

0.38

729

YaserA7wazi

0.19

1072

Yousef_xxxxx

0.11

44

wajeeh003

0.83

387

ADILSSB

0.38

730

a00a9a

0.19

1073

_sar54

0.11

45

zk38iTMrc6Q7pHG

0.83

388

Aa81405949

0.38

731

aazooz2132

0.19

1074

abdullah_juh7

0.11

46

majed10100

0.81

389

abaalshamsi

0.38

732

abu_5atheer

0.19

1075

abusaiba

0.11

47

abokadeeee

0.81

390

abdullah1ja

0.38

733

ahmed_4078

0.19

1076

AlwneesKr

0.11

48

MGVKUEI5xRTjSxI

0.81

391

abdullahysq

0.38

734

BenGbran

0.19

1077

Asad333333A

0.11

49

fahm_a

0.8

392

abu_smsn99

0.38

735

BumeshariA

0.19

1078

BOHTITI_

0.11

50

j7f1Rw6Dk2uMCCa

0.8

393

Awwadhm1

0.38

736

DHAIF_ALJBREEN

0.19

1079

Bak7e8

0.11

51

QztQCwGhPovUOzI

0.8

394

DHKSA2030

0.38

737

FNOSH123

0.19

1080

BlacRaing

0.11

52

ebrahim27362751

0.8

395

r4weVXChp6UIuvI

0.38

738

zozoal3jeb

0.19

1081

DsWL3Vmgp8Jwr01

0.11

53

15bluewhite

0.8

396

althagafi51

0.38

739

nnxx1990

0.19

1082

Eng_aaltaiar

0.11

54

AlsumaitiKhawla

0.8

397

frhan201120111

0.36

740

opeed

0.19

1083

EntsarSaleh

0.11

55

p5m1IuwPA4V84qf

0.8

398

iashaalan

0.36

741

osmanssaass

0.19

1084

xsaad333

0.11

56

hasoon20221

0.79

399

innocent_nj

0.36

742

raaagyy

0.19

1085

nasher747ghamdi

0.11

57

mh6161219

0.79

400

jaw369

0.36

743

saad_alaklbe

0.19

1086

roozalanazi2

0.11

58

3bdulelah3li

0.79

401

khalil6653

0.36

744

HussinBajubir

0.19

1087

s7aiman

0.11

59

AlMohajer2008

0.79

402

kkkhhh25

0.36

745

Huzaim_mk

0.19

1088

Grand500

0.11

60

Alhrbi171390

0.79

403

taerfealajah

0.36

746

KingofN94305928

0.19

1089

Lama1426Boo

0.11

61

aayyalsooor

0.79

404

Nasir26032224

0.36

747

Majed_1a

0.19

1090

aljuof900

0.11

62

ahmad48213

0.79

405

b4Fpt28aI7asBVr

0.36

748

aishuwaish

0.19

1091

almugbli

0.11

63

xvfaisal1

0.79

406

buhamoodf

0.36

749

aljoharassd

0.19

1092

fhn0035

0.1

64

yasirjasir

0.79

407

AALMDR3M

0.36

750

fa1385ed

0.18

1093

helal_1380

0.1

65

zabin10249500

0.79

408

AbdullahAlhajed

0.36

751

fatima502f

0.18

1094

hguvdt9955

0.1

66

omar8297

0.79

409

Abosaud1265

0.36

752

gggaaa660

0.18

1095

jnoona7bab

0.1

67

farajalargani

0.77

410

AlmofiHassa

0.36

753

goda5656

0.18

1096

kleedalsalh

0.1

68

fhd16ffff

0.77

411

Alooooooled

0.36

754

hajer56339094

0.18

1097

salem_alsubeai

0.1

69

fhood33

0.77

412

Saud_AMA

0.36

755

hattan2030mbs

0.18

1098

salman_3333

0.1

70

Na11Nwaf

0.77

413

THEDESERT_37

0.36

756

kh_albgedi

0.18

1099

secretsoldier99

0.1

71

QaharMajoodi403

0.77

414

Turki828

0.36

757

mJKctNC1bs2dYN6

0.18

1100

mohammedaldaham

0.1

72

f_a_i_s_l

0.77

415

wqq501

0.36

758

samer8500

0.18

1101

MohammedMarwai

0.1

73

AbdulmalikAlhum

0.77

416

albishri_Safar

0.36

759

saud1141

0.18

1102

NugEc0

0.1

74

Yazeed74885060

0.77

417

fiselhkm

0.34

760

sultan198225

0.18

1103

O8UnuRenEerFO2H

0.1

75

abu2anoodh

0.77

418

hOF6mkQ5LPv8R7S

0.34

761

tamer93248545

0.18

1104

R996633

0.1

76

Awatif_J

0.77

419

halghamdi765

0.34

762

thebeautifulti4

0.18

1105

SAAD6821601

0.1

77

Ff09877890

0.77

420

iAliArabic

0.34

763

mo141469

0.18

1106

Sahamgareh213

0.1

78

q17AhMAGZcIvVEG

0.77

421

kafazmntauh

0.34

764

mrmmmm4ms

0.18

1107

asmousli

0.1

79

hamadrz1977

0.76

422

klSEp7zgdqPYZw4

0.34

765

Muhammed198710

0.18

1108

athyaf77

0.1

80

kalaf2008

0.76

423

m2m3doh

0.34

766

Nothing2loss31

0.18

1109

diyab2004

0.1

81

mom5344

0.76

424

sara55481493

0.34

767

athman1976

0.18

1110

101_falcon

0.1

82

mousa_Albahlal

0.76

425

saudi99saudi99

0.34

768

bader_G78

0.18

1111

AAAA71022128

0.1

83

OMAR96092102

0.76

426

shamek1864

0.34

769

bin_sadoun17

0.18

1112

ALSAHRAN1314

0.1

84

ag2_jed

0.76

427

sultan_alrakan

0.34

770

ebr1019

0.18

1113

AlaqeedSM

0.1

85

yYTx2LPgA8wr1Lb

0.76

428

sultanthobity

0.34

771

30001Ss

0.18

1114

Sami_A1

0.1

86

naifahmads

0.76

429

talalsalem2013

0.34

772

73Psk

0.18

1115

TurkiBarrak

0.1

87

KHALID_71717

0.76

430

thamerch

0.34

773

AHZA551

0.18

1116

_34317030

0.1

88

khaledkhaledalb

0.74

431

theeb56

0.34

774

Aboturkee1

0.18

1117

_Seen_4

0.1

89

sosooo42039593

0.74

432

mambs1

0.34

775

Al_Moheeb

0.18

1118

_h1965

0.1

90

ssaaeedd050

0.74

433

moeflowaka

0.34

776

AlmahashR

0.18

1119

aaaa1111486

0.1

91

mnay_algnh

0.74

434

Noora_777n

0.34

777

WaheedEid

0.18

1120

aae078

0.1

92

musk1955

0.74

435

OmarAlmhed

0.34

778

aaaaaksa1

0.18

1121

abdullaaah1964

0.1

93

PeachPea1sh

0.74

436

SaeeadAlwlidey

0.34

779

abdu_alsobhi

0.18

1122

ahmkk1414

0.1

94

btalns0821

0.74

437

arhussien

0.34

780

abomatz2012

0.18

1123

AlthaniAljnob

0.1

95

crh26IjyCPmVpSS

0.74

438

8OY8Ja0NgNqMdRb

0.34

781

abushaher2011

0.18

1124

Amak1961

0.1

96

4_olfa

0.74

439

Abdulrahman787

0.34

782

abuyazeed1

0.18

1125

AminaAl22264411

0.1

97

7d6a455f10b24d9

0.74

440

Ajaj777

0.34

783

CIA_B_H_R

0.18

1126

Bo7als7ab

0.1

98

7sE3CLiZgYr79Q2

0.74

441

AlbazieMohm1393

0.34

784

CiZjfqxVRWWO3nO

0.18

1127

Eid84Faisal

0.1

99

Almulla4Aneesa

0.74

442

Alqahtani_prins

0.34

785

F_R_4

0.18

1128

re_1111e

0.1

100

Sal6an17

0.74

443

SheikHatem

0.34

786

xmk9VRpSYAejzSk

0.18

1129

s3uud_89

0.1

101

ahmad1986e

0.74

444

UKhalil576

0.34

787

yas2016meen

0.18

1130

MISHARE_MAG

0.1

102

Alsamy555

0.74

445

UMali11k

0.34

788

nawafAlharbi47

0.18

1131

MamaLelaa

0.1

103

AlshalawiFahad

0.74

446

VIBsaudi

0.34

789

oohamoo11

0.18

1132

Md500Moh

0.1

104

Jawaher__2014

0.74

447

abuanas780

0.34

790

rami_tambosi

0.18

1133

MemoMem000

0.1

105

alarje97

0.74

448

ahmadbuhairi

0.34

791

sKOv5SJyCjiQrwh

0.18

1134

aldaleey

0.1

106

anafozi

0.74

449

B_S_A_G12

0.34

792

Giant2030

0.18

1135

gallant000

0.09

107

fa343434

0.72

450

Fahad42279785

0.34

793

GonewithTheWin7

0.18

1136

kanzy33t

0.09

108

hdoooooa22

0.72

451

almarrialfares2

0.34

794

H_alqouba

0.18

1137

khalids19000

0.09

109

hoda_you

0.72

452

m_mr63333

0.32

795

Khaled_Alnajim

0.18

1138

knight_yas8888

0.09

110

k770aa1

0.72

453

Nourah407

0.32

796

KjU4U30HiOBvPgD

0.18

1139

kud_m

0.09

111

m_m_almedlej

0.72

454

asease_3

0.32

797

Lion0o1

0.18

1140

ssrraabb

0.09

112

mddmEnByDE2Xpn1

0.72

455

ddddaaannnii

0.32

798

MNdd98453574

0.18

1141

sss77720407076

0.09

113

Mohmmad12127

0.72

456

1382mohammed

0.32

799

Manalowais

0.18

1142

sultan11332

0.09

114

Naif_alsudairy

0.72

457

2011_400

0.32

800

alkaseralmksor

0.18

1143

ms4441

0.09

115

aabdullah28q2

0.72

458

34ungLQ1kYuLWwc

0.32

801

amoooor1234

0.18

1144

nafsonah

0.09

116

afvs55

0.72

459

Sasaad902

0.32

802

falmutairimmm

0.17

1145

Naseerbensaud33

0.09

117

turkia47

0.72

460

a_f_albishi

0.32

803

hassanksa2012

0.17

1146

atrallil8

0.09

118

Hhisham6006

0.72

461

ahmadS2233

0.32

804

hoobaa_1

0.17

1147

bahoot6

0.09

119

KAM_50

0.72

462

Bader1398hh

0.32

805

hssaan112

0.17

1148

bnd0r

0.09

120

LhSK7sxCX6fHdIs

0.72

463

BadihKarhani

0.32

806

lolitamoon111

0.17

1149

AhmedAsSollbi

0.09

121

alishami80

0.72

464

DrAlmoradi

0.32

807

saud2005sa

0.17

1150

AlbraryZhr

0.09

122

almujazif64

0.72

465

Mahdi_al_Yami

0.32

808

meshal0500500

0.17

1151

Alfarooq14

0.09

123

fawazalawad_1

0.71

466

ajaber131

0.32

809

mohs_1374

0.17

1152

Ali_Chendeb

0.09

124

hajes_m

0.71

467

alamal06588533

0.32

810

moo_tsh

0.17

1153

Almadimm

0.09

125

kaleed_1221

0.71

468

khalidalsoraya

0.3

811

mshrei

0.17

1154

Specia_1980

0.09

126

lipKE1iuQEJZSkG

0.71

469

l5H1SpX9hPVVbA1

0.3

812

n_n_s_o

0.17

1155

ZHussam82

0.09

127

mmd454moh

0.71

470

m7md_al_dawsary

0.3

813

Mgrd__7

0.17

1156

aburayyan777

0.09

128

mohdokiri2

0.71

471

sarri40

0.3

814

Rasel4Abo

0.17

1157

adoool9999

0.09

129

Noura_Zamil

0.71

472

saso000saso

0.3

815

SMuhairi

0.17

1158

ahmad_Alzubeadi

0.09

130

Om_abdullah500

0.71

473

makhz7111

0.3

816

S_Bin_Khalid

0.17

1159

Deer2015

0.09

131

QbmEh2nqWKMWxws

0.71

474

mansour4466

0.3

817

Saeed0707

0.17

1160

Dhafer2018

0.09

132

Rakan50697257

0.71

475

mo_ghz

0.3

818

baderadg

0.17

1161

Dreamshope1

0.09

133

00ash0

0.71

476

moahammedabdo

0.3

819

bastdmen

0.17

1162

naiff533

0.09

134

8h8Ea

0.71

477

na_hm2

0.3

820

cX2W7c1HALmfiN9

0.17

1163

qgb88xz

0.09

135

A_alhajri_95

0.71

478

Rakan5188

0.3

821

engsaleh60

0.17

1164

riydhalzahrani

0.09

136

Abdulrahman5424

0.71

479

SaadAlshmmri2

0.3

822

58_1105

0.17

1165

Iiaboatbi

0.09

137

AdelAlg49204076

0.71

480

SaifTit

0.3

823

5D5D2ELpwNO43q4

0.17

1166

Jumaira_Moon

0.09

138

Salem_Alsaadi77

0.71

481

asaquer

0.3

824

911Shad

0.17

1167

K_ALK3BI

0.09

139

SultanAlkhaldii

0.71

482

1133Fahad7773f

0.3

825

AAA17255115

0.17

1168

MQoXoQM

0.09

140

Azxxz02

0.71

483

2015Sammi

0.3

826

Abonawa64823222

0.17

1169

al_3amry123

0.09

141

Batal_Almqati

0.71

484

9lomii

0.3

827

Ahmad25802360

0.17

1170

alessa0321

0.09

142

zahranijamaan

0.71

485

Ahmaad56353179

0.3

828

AliAAlMarry1

0.17

1171

algarnas1

0.09

143

Huda51531782

0.71

486

Saleh85207358

0.3

829

WaelALjahdali

0.17

1172

alhobaish

0.09

144

sair639

0.69

487

Sari__1413

0.3

830

YAQOOBALAWAD

0.17

1173

alzaeem_t_r

0.09

145

sari80070

0.69

488

ZZalanaziZZ

0.3

831

aalmalki20155

0.17

1174

haamfj5

0.09

146

moomae27

0.69

489

Arwa190070

0.3

832

aborashed343

0.17

1175

jasmeen723

0.09

147

boaljazy

0.69

490

x4FxShNLsAA3Pjk

0.3

833

abrq_1

0.17

1176

js_ea208

0.09

148

cptsaad11

0.69

491

rashedksa10

0.3

834

Fa_o_0

0.17

1177

khaled2o5

0.09

149

1TCXiUtrtcDNJad

0.69

492

KQQ6DnY38mLJGnz

0.3

835

uux101

0.17

1178

khaled7654

0.09

150

2b14a11645ff46f

0.69

493

helale01

0.29

836

yaraaap3

0.17

1179

khalidsts

0.09

151

7tdaall

0.69

494

ksa244474

0.29

837

yaseraljedaani

0.17

1180

sgdlhk3142

0.09

152

Abosami09

0.69

495

smww6

0.29

838

ymf20111

0.17

1181

sportcitymakkah

0.09

153

___22___22__22

0.69

496

sultaq

0.29

839

zainabhifni

0.17

1182

tammem001

0.09

154

FawziyaSaleh

0.69

497

taal22

0.29

840

zgmwal

0.17

1183

modaljar

0.09

155

GMoteb1

0.69

498

mamh996

0.29

841

GhchhhGhhghhh6

0.17

1184

msm20042004m

0.09

156

alshihri4

0.69

499

mansour2424

0.29

842

HasaanAlghamdi_

0.17

1185

Proud_2Bme

0.09

157

hzmm2007

0.67

500

mhhv15

0.29

843

M00N_i

0.17

1186

ashash14002

0.09

158

lphfXctPYkaIXTl

0.67

501

naaafaar

0.29

844

MBS_kahled

0.17

1187

baderalmoon1

0.09

159

m7mmed3ndal

0.67

502

OP3hamad

0.29

845

alialgammdi

0.17

1188

1937_ALMALKI

0.09

160

soss510

0.67

503

azizalbarak1

0.29

846

almazam222

0.17

1189

3bdlw1mohnnaa

0.09

161

mjdh_33

0.67

504

502Rara

0.29

847

alshaber_msr

0.17

1190

7nd700

0.09

162

asomah9911

0.67

505

Abdulla12683467

0.29

848

alsubaie2020

0.17

1191

AlJammazy

0.09

163

999Sumaili

0.67

506

Abu_Nasser_MNM

0.29

849

aqsaaaad

0.17

1192

aaaj93

0.09

164

Abu_Nawaf323

0.67

507

ShaddyGlasses

0.29

850

gggggyyy111

0.16

1193

abhassaa

0.09

165

abo_hassan40

0.67

508

Z58m03BtL8Qpqg4

0.29

851

hayaniabood

0.16

1194

aboodk1881

0.09

166

abo_walee20

0.67

509

_suwaidan

0.29

852

jark156

0.16

1195

Alshaf3i1

0.09

167

abomohannad69

0.67

510

aeshah717

0.29

853

kalrja3

0.16

1196

Alwaysnorth1

0.09

168

abuazoz14a

0.67

511

BeeHudhud32

0.29

854

kha007led

0.16

1197

Bandar_SK

0.09

169

AnwarAlroily

0.67

512

Bj0IP0hYyEMjNmZ

0.29

855

khalid3aeed

0.16

1198

Bonaser_almoha

0.09

170

AyiedQ

0.67

513

vz8py

0.29

856

loool_008

0.16

1199

Fida9_

0.09

171

ComYasser1401

0.67

514

yhayaawe

0.29

857

m_alkthami

0.16

1200

umyasser7

0.09

172

top_ksa2

0.67

515

naifbinlebdh

0.29

858

maje2030

0.16

1201

nasseralajeb

0.09

173

zx4116

0.67

516

omar_rsaf

0.29

859

sdhz1385

0.16

1202

nouf_noo0oof31

0.09

174

om0545454om

0.67

517

rWybNCQsTr2IFnq

0.29

860

sfkhaldi_s_f

0.16

1203

saharalidrissi

0.09

175

JamalAbbasNas

0.67

518

saeed23623

0.29

861

tewajer

0.16

1204

M3Vhmm

0.09

176

KhalidSadhan9

0.67

519

Genius_Arabs

0.29

862

thebahraini

0.16

1205

alaklabi1399

0.09

177

MAlmoshhen

0.67

520

Khalid77090085

0.29

863

tli102

0.16

1206

ali900206

0.09

178

MashaelRida

0.67

521

al3nzi666

0.29

864

mohareb80_

0.16

1207

alsaadsalim

0.09

179

ahwag2012

0.67

522

albwahi181818

0.29

865

mohsad1408

0.16

1208

alsada747

0.09

180

alwan19908ksa1

0.67

523

alfiesal9999

0.29

866

n3er

0.16

1209

alshagwy

0.09

181

salehssg

0.65

524

khd40771

0.27

867

naah0089

0.16

1210

fahadkhlif

0.08

182

salh2121s

0.65

525

ksatoetr1

0.27

868

Mhh_1996

0.16

1211

hishammja

0.08

183

sasharbi

0.65

526

taehsh

0.27

869

Munaahmed911

0.16

1212

imseruos2030

0.08

184

sralfaleh

0.65

527

majedzxxx

0.27

870

SaadOM1

0.16

1213

kld1290

0.08

185

mustafasjas

0.65

528

mlml222

0.27

871

attaddddd

0.16

1214

loly2040_

0.08

186

MwatenW

0.65

529

SL_MBS

0.27

872

azizksu

0.16

1215

sss8412

0.08

187

Nawaf_alsolmi

0.65

530

Sakharalsehli

0.27

873

ddss20081

0.16

1216

masoud_q02

0.08

188

ALADHEMM

0.65

531

armkh20

0.27

874

dimondah17

0.16

1217

mdd1386

0.08

189

Soosoo431543081

0.65

532

c4ooYZLnjmTNtXl

0.27

875

59AgynVg03uUkD5

0.16

1218

medomyg16

0.08

190

abdulaz48580866

0.65

533

dJWgtJPCcu15064

0.27

876

6kujowFF0Ncshi5

0.16

1219

mrmagna1

0.08

191

BuallayA

0.65

534

eve38iHQXH9Q29Q

0.27

877

Abo_Faisal_ksa1

0.16

1220

Princess_820

0.08

192

waleed45062

0.65

535

1_maaly

0.27

878

AlkaabiM97

0.16

1221

asalorabi

0.08

193

ya7yaZaeri

0.65

536

A111111_a1

0.27

879

SalehAlBreiki

0.16

1222

azizdubai3

0.08

194

yahyagha

0.65

537

AboNawaf_444

0.27

880

Zhus7ozxg8T0p3G

0.16

1223

bbandar30

0.08

195

oIBOvJhUH6ooCrt

0.65

538

Abu_Qusai_FHK

0.27

881

abomohamed1117

0.16

1224

coldcost

0.08

196

HbOl1gQhkhjtzCW

0.65

539

Adel_mesawa1

0.27

882

Alshehri_dr1

0.16

1225

AShahr2255

0.08

197

JmEezUSaYlGjySI

0.65

540

AlajmiHammad

0.27

883

Arabs39

0.16

1226

AYMAN_IDREES

0.08

198

aloushn1

0.65

541

UVavlfAAV3XmYao

0.27

884

unlimite2

0.16

1227

Abdulaziz_im1

0.08

199

fr2000ty1

0.63

542

Watson35845564

0.27

885

wafi2008

0.16

1228

Alarwahily

0.08

200

jamal_mahrous

0.63

543

Z0RVcDKxqMCC6xd

0.27

886

wwh1112

0.16

1229

The_ENFP

0.08

201

mezy9cafe5

0.63

544

abo_klil33

0.27

887

xcaspr1

0.16

1230

aaaa5aaaa

0.08

202

muhdttt

0.63

545

aha915915

0.27

888

ymyq1397

0.16

1231

Assssssss93

0.08

203

dn903

0.63

546

ahmed13803

0.27

889

o9zez

0.16

1232

Badar2008

0.08

204

88Abood25

0.63

547

Basam14658494

0.27

890

Haantush

0.16

1233

s_tw_s

0.08

205

ATutki

0.63

548

BigMoe1111

0.27

891

Img2Pi

0.16

1234

HafeedAlfarouk

0.08

206

A_i_81

0.63

549

tooooot99999

0.27

892

Justonehelp1

0.16

1235

Hassankrz

0.08

207

Ad68098802

0.63

550

r7el_alsnen

0.27

893

LPwBKSB7WcWDpJv

0.16

1236

Maher_Ashri

0.08

208

SdpnEaNFmjImWkw

0.63

551

romancy55661

0.27

894

LebanonSave

0.16

1237

alfrasahah

0.08

209

GMkNa5DnaMXjqYN

0.63

552

Jojoabdulla61

0.27

895

Lukw3XokuV5aD2d

0.16

1238

fattiq

0.07

210

ffatimaa415

0.61

553

alain63131451

0.27

896

MMRIIAsFnzVpxFa

0.16

1239

huda____

0.07

211

freetiger3

0.61

554

alharbissa

0.27

897

aladl111

0.16

1240

ittih7

0.07

212

kamen_fahad

0.61

555

am_mshari2

0.27

898

alshayeWaleed

0.16

1241

jay20081

0.07

213

khalidgtech1

0.61

556

anti1st

0.27

899

hTddxt7tbYuDfwz

0.15

1242

kll7_

0.07

214

mmm_00966

0.61

557

fahadfmf20

0.25

900

hemed444

0.15

1243

salwa_alharbi

0.07

215

aziz_almaghamsi

0.61

558

faisalll993

0.25

901

hmeed1390

0.15

1244

tarigb4com

0.07

216

buyazed288

0.61

559

ibraaltamimi

0.25

902

salmahawad1405

0.15

1245

meemmoo1

0.07

217

2Al3z

0.61

560

lam967

0.25

903

saudiman397

0.15

1246

n14077_h

0.07

218

2ncVWD1GPecPtiv

0.61

561

mahnshi

0.25

904

saudt23

0.15

1247

na3emal3od

0.07

219

AAMA_10

0.61

562

smq0011

0.25

905

swbh2003

0.15

1248

azaDan_

0.07

220

ALBADIUAE4

0.61

563

tWM5b2nSHDJ7lWk

0.25

906

thowaibi

0.15

1249

bnsror4477

0.07

221

Abojassar888

0.61

564

mmmeettt

0.25

907

Nasser55Nhazj

0.15

1250

dabishng2013

0.07

222

Abu3li_11

0.61

565

mooon20040

0.25

908

ar2015ab1

0.15

1251

3Abo3abd3

0.07

223

SalemAlSharif3

0.61

566

msd255

0.25

909

bin55c

0.15

1252

Abo3zaEqla3

0.07

224

SlUae99

0.61

567

nadytttt

0.25

910

bndr19801

0.15

1253

AboMazen1324

0.07

225

Sultan92122

0.61

568

Mohmed502960921

0.25

911

expectation_x

0.15

1254

AbuowaisAdil

0.07

226

abu_lamy

0.61

569

Ramiheart12

0.25

912

07S3VBkZM8vasPG

0.15

1255

AishaFahad4170

0.07

227

ahmad_binmatar

0.61

570

Saeed51015885

0.25

913

AboNoo7

0.15

1256

abalshaalan

0.07

228

Bin_Shalil

0.61

571

brrq_20

0.25

914

Aishahaaaaaa

0.15

1257

aeyd35

0.07

229

rtoeetksa

0.61

572

dnon141621

0.25

915

AlHRkan_9

0.15

1258

ahmedalmosleh1

0.07

230

hamad_cfc

0.59

573

19787alsaeed

0.25

916

ShafiAbdurrahm2

0.15

1259

AlrashedSaud

0.07

231

samikhalid9879

0.59

574

40Qahtani

0.25

917

_YYY_Y_1

0.15

1260

BinSabaa

0.07

232

mohammedalsaye4

0.59

575

AffNasr

0.25

918

_mem84

0.15

1261

zaezafoon

0.07

233

mohammedasiri95

0.59

576

AillkaldeAli

0.25

919

_moon_14

0.15

1262

northstar2020

0.07

234

ahmedsalkhaili

0.59

577

AlEniziS

0.25

920

abnafsmreym

0.15

1263

alerqh1

0.07

235

Az1402Www

0.59

578

V1l2Q

0.25

921

abohossam1

0.15

1264

ali999xxoo

0.07

236

BoKwau

0.59

579

Wtb0dTJUaSv59SG

0.25

922

abonwaf305

0.15

1265

hassanalqasem

0.07

237

Fahadmb56

0.59

580

aannss540

0.25

923

ahmeed00721976

0.15

1266

hhsm2000us

0.07

238

saeed7310

0.59

581

abduljawad422

0.25

924

Faisalnam

0.15

1267

i_jwna

0.07

239

Gustavoo010

0.59

582

aboturkii22

0.25

925

usidkhdhdkjd1

0.15

1268

salemenezy

0.07

240

KhalidAlghumiz

0.59

583

aeydabo2

0.25

926

z7x77

0.15

1269

shogon987

0.07

241

LgaoodA

0.59

584

EssaHas85823990

0.25

927

naif12295

0.15

1270

tloo2004

0.07

242

Majed78914364

0.59

585

Fatimah_Es20

0.25

928

nmrree

0.15

1271

NaghamBuHulaiga

0.07

243

alissaahmed2

0.59

586

turki2323

0.25

929

oso940

0.15

1272

as221221

0.07

244

alshaikh9

0.59

587

nasser_alsaleh2

0.25

930

HassanBahkali1

0.15

1273

dsmkuwait

0.07

245

fa1122ii

0.57

588

osus007

0.25

931

I_diva99

0.15

1274

ALHARTH97868826

0.07

246

fheed_f

0.57

589

q2gv0x3ZZCb1KOW

0.25

932

ajma3

0.15

1275

aasshhgg55

0.07

247

k06KaYClaeagqnx

0.57

590

s24553802

0.25

933

alawdah_k

0.15

1276

abdullahh204

0.07

248

maadosary

0.57

591

Jtfk

0.25

934

ali_alkaby1

0.15

1277

abomoath5543

0.07

249

tamemealGulf

0.57

592

MM21517051

0.25

935

alomari181

0.15

1278

vipsaudii

0.07

250

muhaijeen

0.57

593

alaklobiy

0.25

936

alsaif_alarabi

0.15

1279

wa_tn0

0.07

251

Naawaal_1

0.57

594

aljamalse

0.25

937

alwaleedim

0.15

1280

nasseralotaibi2

0.07

252

Saeed1746

0.57

595

alsharafi_ali

0.25

938

h_alkenani

0.14

1281

poot111

0.07

253

b59f70c8c6084f7

0.57

596

f_alhajr505

0.24

939

salem_19681

0.14

1282

GhYasser

0.07

254

dooolar111

0.57

597

falcon91111

0.24

940

sultan50143

0.14

1283

KSAinHeart2

0.07

255

drJ5ilKKdA9jOQ8

0.57

598

horan444

0.24

941

majed_mahdi

0.14

1284

MarwanM_

0.07

256

2be1aloneM

0.57

599

hs_459

0.24

942

mishal63

0.14

1285

alsbeai99

0.07

257

AH3o5

0.57

600

iRagha

0.24

943

moa6enDaikh

0.14

1286

hilaliahalhawa

0.06

258

Abdalahalnakhel

0.57

601

lakedubai

0.24

944

Nasser63790971

0.14

1287

lioneyes002

0.06

259

XXMy0zGm7CXCi2Y

0.57

602

sahood9080

0.24

945

QualityUltimate

0.14

1288

sawalief

0.06

260

abudrar

0.57

603

soo1113s

0.24

946

Reemi1438

0.14

1289

sl6oooooooooon

0.06

261

abuyqen26

0.57

604

tajir2030

0.24

947

azimah11

0.14

1290

storm_ksa7

0.06

262

ahmd025

0.57

605

ORTA0sShe7cyRdw

0.24

948

bQ1yMq6VMmKdtb5

0.14

1291

theknight858

0.06

263

Ear7R

0.57

606

Sal30152762

0.24

949

d3mshmr

0.14

1292

mbfalmarriUAE

0.06

264

alamamanas2009

0.57

607

00Reem44

0.24

950

dr_abufaris

0.14

1293

mohnad_z

0.06

265

alooosh77

0.57

608

AAwax18

0.24

951

55555x

0.14

1294

as_ALomari

0.06

266

faisalminecraf2

0.55

609

Abo_Rakan_80

0.24

952

9Shammary

0.14

1295

4u4uz

0.06

267

js_p0

0.55

610

Aburama11536227

0.24

953

A2a1214

0.14

1296

Abdulah_Aldohan

0.06

268

Nasser29915192

0.55

611

AlHnati

0.24

954

Aboazzoz70

0.14

1297

AboHemo_99

0.06

269

bintorbakh1

0.55

612

B_A_78

0.24

955

Af__ser

0.14

1298

Zone831

0.06

270

1962Fahad

0.55

613

Bander1234562

0.24

956

_ALzafairi

0.14

1299

a_alhashimi_23

0.06

271

omnaif1333

0.55

614

zadnD1EcTlhOhOh

0.24

957

aa1950aa

0.14

1300

Bu_Mahari

0.06

272

falmansoori2000

0.53

615

pdSTtM5DXaBRmeC

0.24

958

abdaliluh_1

0.14

1301

walleed78

0.06

273

fmf_alsaud

0.53

616

s888s77

0.24

959

aboshmok55

0.14

1302

rooo7alroo72010

0.06

274

mahir1403

0.53

617

saeedal87340337

0.24

960

abualim601

0.14

1303

HARB888

0.06

275

shpaapp

0.53

618

FreeeeSpeeech

0.24

961

BsD7EM54BjHR0i0

0.14

1304

Hamads85

0.06

276

MohamedUAE10

0.53

619

GTqtGZ8MHP6NdWK

0.24

962

FVm3sdF4Uj8Mvt0

0.14

1305

L6tifah

0.06

277

Ohana1535gmail1

0.53

620

Gw3rLuB9xNJiD3n

0.24

963

vip_naiif

0.14

1306

alnaaader23

0.06

278

aziz85046035

0.53

621

MaherAl18048594

0.24

964

xvxvx_vip

0.14

1307

alshmshm0

0.06

279

essa808

0.53

622

alasad44

0.24

965

y7y_Q

0.14

1308

anoud5555

0.06

280

3b650556d2f04be

0.53

623

am_fahodi

0.24

966

yJwWE0HXTQJn3AU

0.14

1309

kraz_666

0.06

281

6lale

0.53

624

gramalashgen

0.22

967

oYpOSXn3CLgZhpY

0.14

1310

srabaldma

0.06

282

AlGhamdiSaleem

0.53

625

m1385m

0.22

968

s87126099

0.14

1311

tareqalqanas

0.06

283

AliSOmari787

0.53

626

m13noor3

0.22

969

saadmsaad1973

0.14

1312

tooma9929

0.06

284

nfsk_1_8

0.53

627

m_ethimeen

0.22

970

Fooxx1986

0.14

1313

mera9499

0.06

285

HVgeaoe8FXlBaaB

0.53

628

mazboudi_wissam

0.22

971

IbnAlrif

0.14

1314

Nahla_Bash70

0.06

286

alabdalhafiz

0.53

629

mnqz

0.22

972

amal1432h

0.14

1315

NaifKhalifa

0.06

287

haz2039

0.51

630

Sa2014Saad

0.22

973

fahad_kas

0.13

1316

AAl7arthi33

0.06

288

ddiiee1974

0.51

631

Saif21Saleh

0.22

974

fasad100

0.13

1317

AboAemj

0.06

289

7oota1

0.51

632

ealsmani

0.22

975

ffaloufi

0.13

1318

aalmariq

0.06

290

Abosult64727199

0.51

633

13771a7f6768434

0.22

976

fhd_fl

0.13

1319

abdulaziz1th

0.06

291

Alaida97060729

0.51

634

351700w0VY2LK5H

0.22

977

g666sg

0.13

1320

abualwleed2

0.06

292

AliAlgadaar

0.51

635

880Wsn

0.22

978

jojo_nfc0

0.13

1321

wolfpac897

0.06

293

Somily2002

0.51

636

A_alsolieteen

0.22

979

ksa67809

0.13

1322

princess_delmon

0.06

294

a1atheer

0.51

637

Abosami2012

0.22

980

shgran001

0.13

1323

saad141089

0.06

295

ab15_15

0.51

638

Salma201213992

0.22

981

ssaaam999

0.13

1324

apt_nora

0.06

296

GaLlh8

0.51

639

Slman999bah

0.22

982

th__otb1

0.13

1325

frwsho

0.05

297

alban_dari

0.51

640

YanassSa

0.22

983

mohad0606

0.13

1326

hamad6210

0.05

298

hassmad1580

0.48

641

Aziz_910

0.22

984

mohamedalhrby43

0.13

1327

mesnedam

0.05

299

mansoour9

0.48

642

Coee7

0.22

985

Mshkoor2

0.13

1328

mthalj

0.05

300

mustang2020

0.48

643

Fh_kh_

0.22

986

NSRAWEFC55

0.13

1329

SHAMMARI_KSA

0.05

301

Mo10Mohammed

0.48

644

nmQY7F7wGfahoHy

0.22

987

asas82398

0.13

1330

16_garni

0.05

302

abuyazanalharbi

0.48

645

nmr262

0.22

988

bdoor___999

0.13

1331

ahmed_ALsufayan

0.05

303

abuzyad7

0.48

646

obomansoor

0.22

989

deference1

0.13

1332

D7non11

0.05

304

Bibii93617957

0.48

647

s0544222

0.22

990

etghut

0.13

1333

Dhabya_World

0.05

305

naserali83

0.48

648

sa801801

0.22

991

77Shanter

0.13

1334

DrAsmaAlketbi

0.05

306

HananAlsadhan

0.48

649

saam000

0.22

992

ABDULLA588

0.13

1335

yahyyyy

0.05

307

fffyyy88

0.46

650

sabenkuddah

0.22

993

A_Ibrahim_Zd

0.13

1336

najatab1

0.05

308

honey0lake

0.46

651

Gardenia_bh

0.22

994

Abo1384

0.13

1337

qrq31

0.05

309

k12335

0.46

652

K6__5

0.22

995

UseMind18

0.13

1338

alshallahy2196

0.05

310

moqam2

0.46

653

alghk5888

0.22

996

Vip100070

0.13

1339

amromsindi

0.05

311

mosuliman111

0.46

654

almasrinasser1

0.22

997

Xurmus

0.13

1340

fn1423

0.05

312

MesferAbo

0.46

655

alwadani30

0.22

998

aadakeel

0.13

1341

haifa_96

0.05

313

NasserFtieh

0.46

656

alzeer27_f

0.22

999

abdulazizalaa19

0.13

1342

mohmad_F_20

0.05

314

12mohammed13

0.46

657

factofbahrain

0.21

1000

abojod1329

0.13

1343

nadawi92

0.05

315

VCO53nIBzf1fDnv

0.46

658

fahad111407

0.21

1001

adtsa1

0.13

1344

bandrr2011

0.05

316

WDM122

0.46

659

faisal201810

0.21

1002

Amina5544js

0.13

1345

ALAMRA2012

0.05

317

ZGhy3gAEsKlVIOU

0.46

660

hhhhhh10101010

0.21

1003

Angeleyes0o

0.13

1346

aaee1122789

0.05

318

abdallahsolami

0.46

661

hqahtany6543211

0.21

1004

BuSaif_UAE4EVER

0.13

1347

nassr4ever

0.05

319

adah83815976

0.46

662

lola16th

0.21

1005

Dhf7f6A

0.13

1348

almooansabdulaz

0.05

320

Eur6mhaAli

0.46

663

sameer100100

0.21

1006

wael59933

0.13

1349

amani_alhoqail

0.05

321

Fahd201712

0.46

664

sinohe_doctor

0.21

1007

rroko22

0.13

1350

hassanalosaimii

0.05

322

yasmeenbehaijan

0.46

665

swod9027

0.21

1008

FylchVZz7K1efew

0.13

1351

hessah_ib

0.05

323

nawaf05522

0.46

666

mohamedaldossa8

0.21

1009

KSAKSA53062475

0.13

1352

marsal2244

0.05

324

nwt4612rf

0.46

667

mohammed2526

0.21

1010

M_T_SH0

0.13

1353

Muz911

0.05

325

o8rA47oza1Mgcik

0.46

668

Mfrh_MD_Salman

0.21

1011

alaglan1

0.13

1354

f_albehjan

0.05

326

s7m15

0.46

669

OAlsaheel

0.21

1012

albandry202030

0.13

1355

naissy_q

0.05

327

HAWiiiii1

0.46

670

RAEES_BIN_MARAE

0.21

1013

alnemri2005

0.13

1356

AlhamdEssam

0.05

328

ali07shehri

0.46

671

SAlghamde

0.21

1014

alsalmiR

0.13

1357

yuseef2012

0.05

329

amer_alqadri

0.46

672

arar_ss

0.21

1015

ansans1999

0.13

1358

rashidalmaazmi2

0.05

330

fahad_aljabbari

0.44

673

atgafy

0.21

1016

faisalnasseer

0.12

1359

i7xx

0.04

331

fmalkiksa

0.44

674

bander99033

0.21

1017

fayezaa70

0.12

1360

aboraayan2

0.04

332

halkutub

0.44

675

bn_2018_10

0.21

1018

fdas443

0.12

1361

msaafer

0.04

333

hloooo81

0.44

676

engalida

0.21

1019

ghrsan33

0.12

1362

SBabaeer

0.04

334

ibm143uae

0.44

677

AAlwasim

0.21

1020

hellrazersss

0.12

1363

00shihan00

0.04

335

saronah19941

0.44

678

Abu_Nasser79

0.21

1021

jary100100

0.12

1364

ABUMUATH86

0.04

336

ssdd02221

0.44

679

Ahah9Awad

0.21

1022

ksa606ka

0.12

1365

abosdum682

0.04

337

N_abo_Turki

0.44

680

AleneziShlash

0.21

1023

like_BOGEYMAN

0.12

1366

Fahd_Alshelaimi

0.04

338

Nasser197310

0.44

681

AliAxlans

0.21

1024

m_almhmod

0.12

1367

uae_865

0.03

339

QQ211QQ

0.44

682

T_alsayah

0.21

1025

saif2013468

0.12

1368

Adnan_Jas

0.03

340

SEzzalden

0.44

683

Trying01669663

0.21

1026

spicy_show

0.12

1369

drmadiii

0.02

341

bandr_r

0.44

684

aaawawaaa111

0.21

1027

tawalaham1

0.12

     

342

dem1123853

0.44

685

aahoosin888

0.21

1028

thaar0511

0.12

     

343

2010Keem

0.44

686

abomatraf

0.21

1029

mesoojedawi

0.12

     

 

  

شکل ۴پ: صفحه توئیتر یکی از کاربران موجود در گروه حامیان عربستان

شکل ۵پ: صفحه توئیتر یکی از کاربران فعال در گروه حامیان عربستان

شکل ۶پ: صفحه توئیتر یکی از کاربران فعال در گروه حامیان عربستان

شکل ۷پ: صفحه توئیتر یکی از کاربران فعال در گروه حامیان عربستان

[1] https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/exclusive-twitter-pulls-down-bot-network-pushing-pro-saudi-talking-n921871

[2] Community Detection

[3] Davis, C. A., Varol, O., Ferrara, E., Flammini, A., & Menczer, F. (2016, April). Botornot: A system to evaluate social bots. In Proceedings of the 25th International Conference Companion on World Wide Web (pp. 273-274). International World Wide Web Conferences Steering Committee.

[4] https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/exclusive-twitter-pulls-down-bot-network-pushing-pro-saudi-talking-n921871

[5] Fact-Checking Companies

منبع: فردا

کلیدواژه: کمپین توئیتری فرشید هکی خبر کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش اکانت‌اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو با ترانه ایرانی

فیلم| واکنش اکانت‌اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو با ترانه ایرانی

دیگر خبرها

  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • فیلم| واکنش اکانت‌اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو با ترانه ایرانی
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند