Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@18:41:49 GMT

پیری را با این معجون جادویی به زانو درآورید

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۴۸۴

در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

زردچوبه و خواص بی‌شمار آن

زردچوبه را از فهرست ادویه‌های خود حذف نکنید، زردچوبه می‌تواند باعث سم‌زدایی از کبد شود و نفخ مواد اولیه موجود در غذا‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، بهتر است برای بهره بردن هرچه بیشتر از خاصیت‌های زردچوبه، این ادویه را حدود ۱۵ دقیقه مانده به پایان زمان پخت به غذا اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفع چروک پوست صورت و دور چشم

مقادیر بالای پونیسیک اسید، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در روغن هسته انار از پیری زودرس در بدن جلوگیری می‌کند؛ روغن هسته انار با افزایش تولید کلاژن، به رفع چین و چروک پوست صورت و دور چشم کمک می‌کند و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود؛ ۱.۵ قاشق چای خوری روغن هسته انار را با ۱.۵ قاشق چای خوری روغن جوجوبا، ۵ قطره روغن بذر هویج و ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و در یک ظرف شیشه‌ای بریزید، هر روز این ترکیب را بر روی پوست صورت و دور چشم‌ها بمالید.

شکلات تلخ و فواید بی‌نظیر آن

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است؛ این نوع شکلات با کمک به حفظ انعطاف پذیری سرخرگ‌ها و جلوگیری از چسبیدن گلبول‌های سفید به دیواره‌های عروق خونی گردش خون را تقویت می‌کند، فشار خون را کاهش می‌دهد و از قلب ما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت کند، مصرف شکلات تلخ می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اگر ۲۰ دقیقه قبل از خوردن غذا، یک تکه‌ کوچک شکلات تلخ را روی زبان خود بگذارید تا آب شود، این کار باعث تولید هورمون‌های سیری در مغز می‌شود.

ژل آکدین و درمان آکنه‌های پوستی

ژل آکدین یک داروی ضد آکنه است که آکنه‌های خفیف تا متوسط را کاهش می‌دهد؛ این ژل، حاوی اسانس درخت چای است، استفاده طولانی مدت از این داروی ضد آکنه، به مرور باعث بهبود آکنه‌های پوستی شده و از بروز آکنه جدید پیشگیری می‌کند، اسانس درخت چای مؤثرترین ماده آنتی باکتریال گیاهی تایید شده است و بر طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌های ایجادکننده عفونت‌های سطحی پوست اعم از باکتری‌ها، قارچ‌ها و مخمر‌ها تاثیرگذار است، ژل آکدین حاوی ۵ درصد اسانس درخت چای و ۱ درصد مترونیدازول است.

چای و عسل را چه زمانی مصرف کنیم؟

چای خوب چایی است که دیر دم بکشد، زود رنگ ندهد و معطر نباشد؛ خوردن چای بعد از غذا ۲ ضرر عمده دارد که شامل اخلال در کار معده - اختلال در جذب آهن می‌شود، خوردن چای داغ، زمینه ساز سرطان حنجره است،  چای را کمرنگ بخورید؛ طبع چای، سرد و خشک است؛ بنابراین هر چه کمتر بخورید به نفع تان است، اگر چای را به دلیل آنتی اکسیدان آن می‌خورید، چای سبز گزینه بهتری است، خوردن چای با قند، ضرر در ضرر است، اگر داخل چای عسل میریزید، موقعی عسل را به آن بیفزایید که چای داغ نباشد. دمای بالای ۶۰ درجه، خواص عسل را از بین می‌برد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پوست چین و چروک چای فشار خون قلب کاهش وزن مغز درمان سرطان چین و چروک فشار خون ویتامین پیری زودرس خواص زردچوبه خواص شکلات تلخ روغن هسته انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید

از جمله دلایل بروز زانودرد می‌توان به آسیب به زانو، آرتروز، بورسیت، تاندونیت و کیست بیکر اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زانو درد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، به طوری که تحرک شما را مختل کند و باعث بروز اختلال در فعالیت‌های روزانه شود، کسب آگاهی در مورد دلیل بروز این مشکل می‌تواند به تسکین آن کمک کند، در ادامه به بررسی چند دلیل بروز زانو درد می‌پردازیم:

آسیب

آسیب‌ها اغلب در نتیجه پیچ خوردن، افتادن یا ضربه ناگهانی ایجاد می‏‌شود، زانو یک مفصل پیچیده است که مستعد انواع آسیب‌ها مانند پارگی رباط، پارگی مینیسک یا شکستگی است، یکی از دلایل رایج بروز این اتفاقات تغییر جهت ناگهانی و فشار زیاد به مفصل زانو است؛ علاوه‌بر این حوادثی مانند افتادن یا برخورد نیز می‌تواند منجر به آسیب دیدگی زانو شود، درمان این نوع آسیب‌های زانو شامل استراحت و استفاده از کمپرس یخ می‌شود، البته با توجه به میزان آسیب دیدگی، ممکن است فیزیوتراپی یا حتی جراحی لازم باشد؛ به منظور پیشگیری از بروز این مشکل، قبل از ورزش کردن بدن خود را گرم کنید و از کفش مناسب استفاده کنید.

آرتروز

آرتروز که با التهاب مفاصل مشخص می‏‌شود، می‌تواند تأثیر منفی بر زانوها بگذارد؛ استئوآرتریت که رایج‌ترین نوع آرتروز است، زمانی رخ می‌دهد که غضروف محافظ انتهای استخوان‌ها به مرور زمان از بین برود، از طرف دیگر آرتریت روماتوئید یک اختلال خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله می‌کند و منجر به ایجاد التهاب می‏‌شود؛ روش‌های درمانی آرتروز شامل مصرف دارو، فیزیوتراپی و اصلاح سبک زندگی می‌‎شود، در موارد شدیدتر نیز ممکن است به عمل جراحی نیاز باشد.

بورسیت

بورسیت زمانی اتفاق می‌افتد که کیسه‌های کوچک پر از مایع به نام بورسا که از مفصل زانو محافظت می‌کند، ملتهب می‌شود؛ این التهاب اغلب نتیجه حرکات تکراری یا فشار طولانی مدت روی زانو یا نشستن و دویدن طولانی مدت است؛ درمان بورسیت شامل استراحت، استفاده از کمپرس یخ و مصرف داروهای ضدالتهابی برای کاهش درد و تورم می‌شود، به منظور جلوگیری از بروز بورسیت استفاده از زانوبندهای محافظ می‌تواند مفید واقع شود.

تاندونیت

تاندونیت زمانی رخ می‌دهد که تاندون‌هایی که ماهیچه‌ها را به استخوان‌ها متصل می‌کند، ملتهب یا تحریک شود، این وضعیت می‌تواند در اثر حرکات تکراری یا افزایش ناگهانی فعالیت بدنی ایجاد شود؛ تمرین‌های فیزیوتراپی با تمرکز بر تقویت عضلات اطراف زانو می‌تواند به کاهش علائم و جلوگیری از بروز تاندونیت کمک کند.

کیست بیکر

کیست بیکر به بیرون‌زدگی غشاء سینوویال در زانو گفته می‌شود و در قسمت پشت زانو احساس می‏‌شود؛ در‬ این حالت استراحت کردن و استفاده از کمپرس یخ می‌تواند به زانو درد ناشی از این مشکل کمک کند، در بعضی موارد نیز تخلیه مایع جمع شده پشت زانو یا تزریق داروی ضدالتهابی کورتیکواستروئید در این زمینه مؤثر واقع می‏‌شود.

کد خبر 747735

دیگر خبرها

  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید