Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@22:16:31 GMT

چگونه آریتمیِ قلب را کنترل کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۵۳۰

مشکل نامنظم بودن ضربان قلب اگرچه اغلب بی‌خطر است اما در برخی مواقع می‌تواند با مشکلات قلبی مرتبط باشد. ناطقان: نامنظمیِ ضربان قلب که آریتمی قلب نیز نامیده می‌شود به این معنی است که ضربان قلب طبیعی نبوده و گاهی خیلی سریع یا خیلی کندتر از حد معمول است. درحالیکه این عارضه می‌تواند بی‌خطر باشد اما در برخی مواقع با وجود مشکلات قلبی جدی مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک چهارم از بزرگسالان بالای ۴۰ سال در معرض ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی (AF)، شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی هستند. این عارضه با افزایش خطر سکته و دیگر مشکلات قلبی مرتبط است زیرا می‌تواند به لختگی و مسدود شدن جریان خون منجر شود.

اما چگونه می‌توان فاکتورهای خطرزا را کنترل کرد؟

انجمن قلب آمریکا در این رابطه پایین آوردن فشار خون و کنترل سطح کلسترول خون را توصیه می‌کند.

اخیراً گروهی از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کالیفرنیا به بررسی عوامل محرک در شروع فیبریلاسیون دهلیزی پرداختند. شناخت بهترِ این عوامل به توانمند ساختن بیمار کمک کرده و رویکرد جدیدی را ارائه می‌دهد تا کیفیت زندگی خود را بهبود داده و نیاز به خدمات مراقبتی مرتبط با این بیماری را کاهش دهد.

متخصصان در بررسی روی بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی تاکید کردند که عوامل تحریک کننده همچون مواد الکلی و کافئین به ترتیب بر ۳۵ و ۲۸ درصد از بیماران تأثیر می‌گذارند. همچنین نداشتن خواب کافی تأثیر ۲۱ درصدی در بروز این مشکل دارد.

به گزارش مدیکال دیلی، همچنین کاهش میزان استرس در کنترل این مشکل حائز اهمیت است زیرا عصبانیت و استرس شدید به نامرتب شدن ضربان قلب منجر می‌شود.


منبع:سلامت نیوز برچسب ها: آریتمی قلب ، کنترل ، نامنظم بودن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آریتمی قلب کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در دود سیگار به پوشش رگ‌های خونی آسیب وارد می‌کند و خطر ابتلا به تصلب شرایین را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیگار کشیدن نه تنها برای ریه‌ها مضر است، بلکه سلامت قلب را نیز به خطر می‌اندازد؛ انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که سیگار عامل اصلی بیماری‌های قلبی عروقی از جمله حملات قلبی و سکته است، سازمان جهانی بهداشت نیز عنوان کرده است که سالانه بیش از هشت میلیون نفر به دلیل مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند، در ادامه به بررسی تأثیرات منفی سیگار کشیدن بر سلامت قلب می‌پردازیم:

افزایش خطر بیماری قلبی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلاء به بیماری قلبی در میان افراد سیگاری دو تا چهار برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری است، زیرا سیگار کشیدن باعث تجمع پلاک‌ها در شریان‌ها، تنگ شدن آن‌ها و محدود شدن جریان خون به قلب می‌‏شود.

افزایش فشار خون

یکی از اثرات مضر سیگار کشیدن افزایش فشار خون است، مواد شیمیایی موجود در دود سیگار به دیواره رگ‌ها آسیب وارد می‌کند، آن‌ها را باریک‌تر می‌کند، این اتفاق باعث افزایش فشار خون می‏‌شود و فشار اضافی به قلب وارد می‌کند؛ متخصصان معتقدند که حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز می‌تواند فشار خون را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

کاهش سطح اکسیژن خون

مونوکسید کربن موجود در دود سیگار به هموگلوبین خون متصل می‏‌شود و توانایی آن برای حمل اکسیژن را کاهش می‌دهد، بنابراین اکسیژن کمتری به بافت‌ها و اندام‌های بدن از جمله قلب می‌رسد، این اتفاق با گذشت زمان باعث بروز آسیب به عضله قلب و افزایش خطر حمله قلبی می‌شود؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد سطح اکسیژن خون افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیرسیگاری بسیار کمتر است.

افزایش خطر لخته شدن خون

سیگار کشیدن خطر لخته شدن خون را افزایش می‌دهد، جریان خون به قلب را مسدود می‌کند و احتمال بروز حمله قلبی را بیشتر می‌کند؛ مواد شیمیایی موجود در دود سیگار می‌تواند باعث چسبندگی خون و لخته شدن خون شود؛ نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افراد سیگاری بیشتر از دیگر افراد در معرض خطر ایجاد لخته خون در رگ‌های خونی هستند.

آسیب به رگ‌های خونی

مواد شیمیایی موجود در دود سیگار می‌تواند به پوشش رگ‌های خونی آسیب وارد کند و آن‌ها را مستعد ابتلاء به تصلب شرایین و دیگر بیماری‌های قلبی عروقی کند، نتایج مطالعات منتشر شده نشان می‌دهد که سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی بروز اختلال عملکرد اندوتلیال است.

کد خبر 750964

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد