Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعتماد نوشت:آیا کانال تبادل مالی اتحادبه اروپا با ایران موسوم به «INSTEX» را می‌توانیم پیشنهاد «نفت در برابر غذا» بنامیم. به نظرم «خیر». ساده‌ترین دلیلش این است. ایران فعلا نفتی به اروپا صادر نمی‌کند که در برابرش مطالبه‌ای داشته باشد. از غذا گرفته تا دارو. از تجهیزات و ماشین‌آلات گرفته تا اقلام دیگر مورد نیازش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس باید در به کار بردن دقت کنیم.

به گزارش شریان نیوز،  ایتالیا و یونان در بین کشورهای اروپایی، تنها کشورهایی بودند که برای خرید بخشی از نفت ایران از امریکا معافیت گرفتند. وزیر نفت در گفت‌وگوی مطبوعاتی‌اش درباره خرید نفت ایران توسط این دو کشور به صراحت گفت که این دو کشور اروپایی، بعد از شروع تحریم‌ها، نه تنها نفتی از ایران نخریده‌اند بلکه جواب تلفن وزارت نفت ایران را هم نمی‌دهند.

2- پیش از شروع تحریم‌ها و در سال 2017 میلادی، 7 درصد از صادرات نفت ایران به ایتالیا می‌رفت و فرانسه 5 درصد نفت ایران را می‌خرید. بنا به گزارش EIA از صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در سال 2017 میلادی، مقصد 24 درصد از نفت خام و میعانات گازی ایران، چین، 18 درصد هند، 9 درصد ترکیه، 5 درصد ژاپن، 14 درصد کره جنوبی...5 درصد امارات متحده عربی و 13 درصد سایر کشورها بوده است که عمدتا به‌ صورت قراردادهای کوتاه‌مدت یا تک محموله از ایران خرید کرده‌اند.

یونان هم علاوه بر تایوان در همین 13 درصد جای می‌گیرد. از این کشورها حالا چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، از معافیت خریدشان استفاده کرده و واردات نفت خام و میعانات گازی ایران را به صورت رسمی ادامه می‌دهند. (جای بحث درباره خریدها یا مقادیری که در برگه رسمی معافیت‌ها نیامده اینجا نیست.) درباره تایوان هنوز به طور رسمی خبری اعلام نشده است و ایتالیا و یونان هم به گفته زنگنه، نفتی از ایران برداشت نمی‌کنند. بر اساس آخرین گزارش دبیرخانه اوپک و به نقل از منابع ثانوبه بازار نفت، تولید نفت ایران در ماه ژانویه 2 میلیون و 754 هزار بشکه بوده است. ظرفیت پالایشگاه‌های داخلی ایران حدود یک میلیون و 700 هزار بشکه است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر

به گزارش ورزش سه؛ باشگاه پرسپولیس به چند بانک واگذار شد و عمده سهامدار این باشگاه بانک شهر است که سهامداران  آن را چند کلانشهر بزرگ در اختیار دارد و شهرداری کلانشهر تبریز سهادار 7 درصد این بانک است تا به واسطه همین موضوع پس از این واگذاری با واکنش هایی از سوی شهروندان تبریزی روبرو شود.
 
جلسه عمومی شورای شهر تبریز روزهای یکشنبه در عمارت بزرگ میدان ساعت برگزار می شود و دیروز طبق معمول این جلسه برگزار شد و در پایان این جلسه دکتر شهرام دبیری رئیس شورای شهر کلانشهر تبریز پاسخگوی خبرنگاران و با سوالی درخصوص سهامداری بانک شهر در پرسپولیس روبرو بود.
 
خبرنگار تبریزی درخصوص اینکه شهرداری تبریز 7درصد از سهام بانک شهر را در اختیار دارد نظر شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز را جویا شد.
 

شهرام دبیری رئیس شورای شهر کلانشهر تبریزاعلام کرد: بانک شهر یک شرکت مستقل با هیات مدیره و مدیرعامل مجزا است که در آن تصمیم گیری ها انجام و اجرایی می شود و ما نیز نماینده خود را در آن جمع داریم و میتوانیم از آن طریق نقطه نظراتمان را اعمال کنیم ولی ظاهرا این یک تصمیم مرکزی بوده است و نظر ما را نپرسیدند و ما میتوانیم از طریق نماینده خود این موضوع را پیگیری کنیم و من در این مورد پیگیری خواهم کرد تا در جلسه آتی نتیجه اعلام شود.

دیگر خبرها

  • رسمی؛ میلان سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۴/۲۵ را کسب کرد
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • رسمی: ستاره بایرن بازی با رئال را از دست داد
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • کنایه سنگین سیمئونه به ممفیس دیپای
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد