Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس ۲۴، ویرژینی هرتز کارشناس بین المللی این شبکه اعلام کرد برگزار نشدن نشست بین المللی در بیت المقدس تلاش نتانیاهو را برای کسب اعتبار در آستانه انتخابات در اسرائیل با شکست مواجه کرد.

وی در مصاحبه با این شبکه درباره روند لغو نشست گروه ویشگراد (لهستان، چک، مجارستان و اسلواکی) با سرزمین‌های اشغالی در بیت المقدس گفت: «لهستانی‌ها به علت سخنان (نخست وزیر و وزیر امور خارجه سرزمین‌های اشغالی) که برخی اتباع لهستانی را به همدستی در هولوکاست متهم کردند به این نشست نرفتند که در نهایت باعث لغو آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «آن‌ها بر این باورند که اسراییلی‌ها زیاده روی کرده اند. هفته قبل اظهارات بنیامین نتانیاهو در این باره درد سر ساز شده بود که به نوعی حل و فصل گردید، اما در ادامه وزیر امور خارجه جدید اسرائیل که از حزب لیکود، همان حزب نخست وزیر، است، مطالب مشابهی را مطرح کرد. وزیر جدید همچنین فرد نزدیک به نتانیاهو و شاید رقیب اش در انتخابات پیش رو در اسرائیل باشد. اینک این سوال مطرح است که وی شاید عامدانه این مطالب را به زبان آورده است تا نخست وزیر نتانیاهو را که قرار بود برگزار کننده نشست بین المللی بیت المقدس باشد، در حوزه سیاست گشایش به سوی کشور‌های شرق اروپا در شرایط سخت قرار دهد.
فرانس ۲۴ گزارش داد: نشست گروه ویشگراد متشکل از کشور‌های لهستان، چک، مجارستان و اسلواکی با سرزمین‌های اشغالی که قرار بود در بیت المقدس برگزار شود به علت امتناع نخست وزیر لهستان از شرکت در آن لغو گردید.

کارشناس فرانس ۲۴ درباره گروه ویشگراد و منافع برگزاری نشست با این گروه برای نخست وزیر سرزمین‌های اشغالی گفت: این نشست برای بنیامین نتانیاهو در آستانه انتخابات اسرائیل فرصتی برای کسب اعتبار بود. وی به اتهام فساد تحت تعقیب قضایی قرار دارد. از سوی دیگر این نشست می‌توانست اولین نشست بیت المللی قابل برگزاری در بیت المقدس بعد از جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ باشد. همچنین این نشست با کشور‌های شرق اروپا برای نخست وزیر اسرائیل فرصتی بود تا با موضع فراگیر اروپا علیه وی و انتخاب هایش مقابله کند، به طور مثال باید به مخالفت اتحادیه اروپا با شهرک سازی و انتقال پایتخت به بیت المقدس اشاره کنم. نتانیاهو می‌خواست با این چهار کشور شرق اروپا نوعی اتحاد راهبردی برقرار کند. برای چهار کشور یادشده نیز این نشست فرصتی برای دیده شدن در خارج از مرزهایشان بود. گروه ویشگراد بعد از فروپاشی دیوار برلین برای تسریع الحاق به اتحادیه اروپا تشکیل شد. این کشور‌ها تا قبل از آن اعضای اصلی بلوک شرق نزدیک به شوروی (سابق) شناخته می‌شدند. این کشور‌ها از جمله اعضای اتحادیه اروپا هستند که در بستر برنامه‌های اتحادیه خیلی اعتراض می‌کنند و اغلب دولت‌های راست گرا و پوپولیست دارند و در مجموع می‌خواهند جایگاه خودشان را در اتحادیه متمایز کنند.

هرتز در پایان گفت: با نرفتن لهستان به بیت المقدس دیگر این یک نشست بین المللی نیست و کشور‌های دیگر که در اسرائیل حاضر شده اند به مذاکرات و روابط دوجانبه در این سفر بسنده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد