Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@00:09:05 GMT

گیلان|‌ ۲۵۰۰۰ نفر سال ۹۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۲۲۲

گیلان|‌ ۲۵۰۰۰ نفر سال ۹۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند

عضو هیئت رئیسه مجلس ‌با بیان اینکه سال آینده بیش از ۲۵ هزار نفر معلم حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی جذب آموزش و پرورش می‌شوند گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شد. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: دولت برای جذب نیروهای حق‌التدریسی و معلمان پیش‌دبستانی 450 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است بنابراین در سال 98 بیش از 25 هزار نفر از معلمان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد آخرین روند تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان نیز عنوان کرد: دولت در لایحه پیشنهادی خود 2 هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح در سال 98 اختصاص داده بود که کمیسیون تلفیق مجلس هزار میلیارد تومان دیگر به آن اضافه کرد. 

دفاع مجدد آموزش و پرورش از "خرید خدمات آموزشی" از بخش خصوصی + توضیحات تسنیمشاهد مدارس فقیر با وجود بودجه بالای آموزش و پرورش هستیمگیلان|‌ نیروهای پیش‌دبستانی جامانده جذب آموزش و پرورش می‌شوند

عباسی با بیان اینکه برای اجرای نوسازی و تجهیز مدارس نیز مبالغی در لایحه بودجه 98 توسط دولت پیش‌بینی شده است ابراز داشت: هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت،‌ 800 میلیارد تومان عوارض گاز و 300 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه و تجهیز مدارس در سال آینده کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بازنشسته شدن حدود 650 هزار نفر از معلمان تا سال 1404 خبر داد و بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش برای جبران نیازهای آموزشی خود باید تعدادی نیروهای مورد نیاز خود را از طریق دانشگاه‌ فرهنگیان،‌ دانشگاه شهید رجایی جذب کند. 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه آمار و تعداد دقیق نیروهای مورد نیاز متعاقباً توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود اظهار داشت: مابقی نیروها و معلمان مورد نیاز هم با اعلام فراخوان از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که رشته‌های مرتبط دارند تأمین خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با ابراز امیدواری از تخصیص اعتبارات یاد شده توسط دولت برای اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد:‌ با اعتباراتی که دولت در بحث جذب معلمان حق‌التدریسی و پیش‌دبستانی‌ها در نظر گرفته است امیدواریم بخشی از دغدغه‌های فرهنگیان کشور برطرف شود. 

انتهای پیام/‌ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت:هم اکنون از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند. - اخبار اجتماعی -

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از 1.2 است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به 1.4 برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود