Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@16:52:03 GMT

استعفای نزدیکترین مشاور سیاسی ترودو

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۹۵۰

استعفای نزدیکترین مشاور سیاسی ترودو

نزدیکترین مشاور سیاسی جاستین ترودو روز دوشنبه اعلام کرد از کابینه نخست وزیر کانادا استعفا می‌دهد تا از خود در برابر ادعا‌های مربوط به یک پرونده جنجالی دفاع کند.

نزدیکترین مشاور سیاسی نخست‌وزیر کانادا ضمن اعلام استعفای خود، دخالت در پرونده فساد شرکت اس‌انی‌سی لاوالین در لیبی، بدترین بحران سیاسی اتاوا، را منکر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جرالد باتس (Gerald Butts)، چهره‌ای که از او به عنوان طراح پیروزی جاستین ترودو در سال ۲۰۱۵ یاد می‌شود، ضمن اعلام استعفای خود از سمت مشاور سیاسی نخست وزیر، هرگونه دخالت در پرونده فساد شرکت اس‌انی‌سی لاوالین (SNC-Lavalin) در لیبی را منکر شد.

این پرونده از زمان به قدرت رسیدن ترودو، بدترین بحران سیاسی در کانادا به حساب می‌آید و حزب نخست وزیر را قبل از انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر با درد سر مواجه کرده است.

به نوشته روزنامه گلوب اند میل، کابینه نخست وزیر کانادا از ژودی ویلسون ریبولد، وزیر دادگستری وقت، خواسته بود که با دخالت در این پرونده، باعث شود که دادستان‌ها با شرکت خدمات مهندسی در کانادا، توافقی دوستانه منعقد نماید تا فرآیند رسیدگی قضایی به این پرونده طولانی نشود.

روزنتامه تورنتو که دو هفته پیش این مطالب را افشا کرد، تأکید می‌کند خانم ویلسون ریبولد اعتنایی به تقاضای دولت ترودو نکرد و به همین دلیل در اواسط ماه ژانویه از وزارت دادگستری کنار گذاشته شده و به سمت وزارت کهنه سربازان گماشته شد.

باتس در نامه استعفای خود که در اختیار مطبوعات قرار گرفته است، چنین می‌گوید: «من مطلقاً اخبار مربوط به تلاش من و یک عضو دیگر کابینه برای تأثیرگذاری بر خانم ویلسون ریبولد را رد می‌کنم. ما به جایگاه منحصر به فرد دادستان کل احترام می‌گذاریم.»  / باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد. دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

کد خبر 846838 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی سریلانکا

دیگر خبرها

  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا (عکس)
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • جزییات جدید از پرونده مهسا امینی
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است