Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاجی‌بیگی گفت: استان سمنان بیشترین اهداکننده مستمر خون در سطح کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون استان سمنان، «بشیر حاجی بیگی» ، سمنان را از جمله استان‌های پیشرو در حوزه اهدای خون برشمرد و ابراز داشت: در حالی شاخص اهدای خون در استان به ۴۶ درصد به ازای هر یک‌هزار نفر رسید که این رقم در نرم کشوری ۲۷ نفر به ازای هر هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی سازمان انتقال خون بااشاره به اینکه استان‌های مازندران و یزد بعد از سمنان قرار گرفتند، اضافه کرد: در این دو استان به ترتیب شاخص اهدای خون ۴۰ و ۳۶ در هر یک‌هزار نفر جمعیت است که نشان می دهد سمنان از این نظر در رتبه خوبی قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه استان سمنان با ۸۰ درصد اهدای مستمر خون رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: بعد از سمنان، بوشهر با ۷۵ درصد و خراسان شمالی با ۷۴ درصد به ترتیب در رده های برتر اهدای مستمر خون قرار دارند.

 

حاجی بیگی بابیان اینکه اهدای مستمر خون در سطح کشور به ۵۹ درصد رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه بااطلاع رسانی و فراخوان در مناسبت‌های مختلف هر سال شاهد رشد اهدای مستمر خون هستیم.

 

وی بابیان اینکه مردم نوع‌دوست ایران در جای‌جای میهن اسلامی همواره با اهدای خون، نیازمندان را یاری کردند، اضافه کرد: در حوادثی نظیر زلزله بلافاصله شاهد صف‌های مردم برای اهدای خون هستیم که نشان می دهد مردم به خوبی از این نکته آگاهی کافی دارند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان خبرگزاری شبستان اصفهان اردبیل زاهدان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل شهید مدافع وطن سخنگوی سازمان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کانون دانشجویی فرهنگی نبض زندگی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همکاری اداره کل انتقال خون استان یزد، آیین بانوی اهداکننده حیات را برگزار می‌کند. 
در آیین بانوی اهداکننده حیات از بانوان ودخترانی که تا روز دختر (۲۱ اردیبهشت) خون اهدا کنند، بانوان و دخترانی که تا به حال حداقل یک بار اهدای خون داشته اند، بانوان ودخترانی که در سال ۱۴۰۳ برای اولین بار، خون اهدا کرده اند، تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه