Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در این رتبه‌بندی موقعیت ۶ قدرت اول جهان (آمریکا، روسیه، چین، هند، فرانسه و بریتانیا) نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است. اما موقعیت ایران به لحاظ نظامی ارتقا یافته و در رده‌بندی امسال با ۸ پله صعود از جایگاه بیست و یکم به رتبه سیزدهم رسیده است. رتبه‌بندی کشور‌ها در این موسسه فقط براساس تعداد کل تسلیحات انجام نمی‌شود، بلکه مولفه‌های ژئوپلیتیک و دیپلماتیک، ثبات مالی و توانایی فراخوانی متحدان قدرتمند نیز در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر سال پایگاه اینترنتی Global Firepower فهرست خود از قدرتمندترین نیرو‌های ارتش‌های جهان را منتشر می‌کند. آمریکا به‌طور قابل پیش‌بینی‌ای در صدر فهرست دارندگان قدرتمندترین ارتش‌ها در سال ۲۰۱۸ قرار داشت و ترکیب ۵ قدرت اول نسبت به سال گذشته (۲۰۱۷) هیچ تغییری نکرده‌است. «دیوید سیم» و «ایو واتلینگ»، گزارشگران نیوزویک در گزارش ۱۶ جولای ۲۰۱۸ نوشتند وضعیت در انتهای لیست جالب‌تر می‌شود. هر دو کره به بالای لیست آمدند، اما باید دید آیا خلع‌سلاح هسته‌ای هم می‌تواند بر رتبه‌بندی این دو کشور در سال آینده (۲۰۱۹) هم تاثیر بگذارد یا خیر. مساله دیگر جایگاه ایران است.

رتبه‌بندی جدید ایران در این فهرست نشان می‌دهد که تقویت بنیه نظامی از چشم این کشور دور نمانده است. در رده‌بندی امسال ایران با ۸ پله صعود از جایگاه بیست و یکم به رتبه سیزدهم ارتقا یافته است. برخی کشور‌ها به رده‌های پایین لیست رفته‌اند، اما این ضرورتا به این معنا نیست که مثلا کشور‌های مالزی، شیلی و اتریش توانمندی‌های نظامی کمتری دارند یا توانمندی نظامی‌شان از سال قبل کمتر شده است. رتبه‌بندی کشور‌ها فقط براساس تعداد کل تسلیحاتی که دارند نیست. Global Firepower مولفه‌های ژئوپلیتیک و دیپلماتیک، ثبات مالی و توانایی فراخوانی متحدان قدرتمند را نیز در نظر گرفته است. کشور دیگری که به رده‌های پایین لیست غلتیده اتیوپی است آن هم در بحبوحه امضای اعلامیه برای پایان سال‌ها بن‌بست نظامی با همسایه‌اش اریتره. روابط دیپلماتیک میان این دو کشور پس از اینکه جنگ دو ساله میان این دو کشور در سال ۲۰۰۰ پایان یافت رو به وخامت رفت، اما این دو کشور اکنون آماده برقراری دوباره روابط هستند.

Global Firepower به هر کشور یک «نمره شاخص قدرت» می‌دهد که هر چه کمتر باشد بهتر است. اعداد داخل پرانتز نشان‌دهنده رتبه سال۲۰۱۷ این کشور‌ها است. این نمره با در نظر گرفتن بیش از ۵۰ عنصر قدرت نظامی از جمله نفرات در دسترس و تنوع تسلیحات تعیین می‌شود. در کنار «نمره شاخص قدرت»، ما وضعیت هر کشور، بودجه دفاعی، تعداد نیرو‌های نظامی، تعداد هواپیما‌ها و تانک‌ها، زیردریایی‌ها و ... را نیز گنجانده‌ایم تا برداشتی جامع‌تر از ضعف و قدرت هر کشور به دست دهیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قوی ترین ارتش جهان ارتش قوی ترین ارتش ارتش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • عاموس گلعاد: السنوار قدرت بیرون کردن اسرائیل از غزه را دارد
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • رتبه نهم، پرمشتری‌ترین جایگاه جدول لیگ