Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا به منظور منزوی‌کردن دولت سوریه به شیوه‌های مختلف، در حال اعمال فشار به کشورهای حوزه خلیج فارس است تا از نزدیکی به دولت سوریه و بازگشایی سفارتهای خود در دمشق جلوگیری کند.

پنج منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز این خبر را علام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، واشنگتن بسیار خرسند است که «برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس این روند (عادی‌سازی روابط با سوریه) را متوقف کردند».

یک مقام آمریکایی درباره فشار دیپلماتیک آمریکا بر کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌افزاید: «سعودی‌ها در زمینه فشار به دیگر کشورها بسیار کمک‌کننده هستند. قطر نیز در مسیر درستی حرکت می‌کند».

اوایل دی‌ماه وزارت اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرد امارات سفارت خود در دمشق را رسماً بازگشایی کرد. خبرگزاری رسمی امارات (وام) نیز ضمن تأیید این خبر به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش کرد که این اقدام نشان‌دهنده تمایل کشور امارات متحده عربی برای بازگرداندن روابط بین دو کشور به مسیر طبیعی خود است. پس از این اقدام امارات، کشورهای بحرین و کویت نیز اعلام کردند آمادگی دارند سفارت خود در دمشق را بازگشایی کنند.

شایان ذکر است، برخی از کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین و کویت همزمان با آغاز بحران سوریه سفارتخانه‌های خود در دمشق را بستند و روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه محدود کردند.

انتهای پیام/

تلاش آمریکا برای جلوگیری از برقراری روابط کشور‌های عربی با سوریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا عربستان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!