Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان سیستان وبلوچستان از تشکیل صف های چندین کیلومتری بنزین در این استان گلایه مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ مدتی بود که مردم عادی باید در کنار افراد سودجو در حوزه سوخت در یک صف برای دریافت سهمیه بنزین خودروهایشان رنج صف های طولانی و چندین کیلومتری را به جان بخرند تا جایی که این مشکل داد همه شهروندان را درآورد تا اینکه از سوی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان طرحی جدید ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این طرح تدابیری اتخاذ شد تا دست قاچاقچی سوخت از این سرمایه ملی کوتاه شود و مصرف کننده واقعی بتواند در کمال آرامش و در کمترین زمان ممکن سوخت خودروی خود را تامین کند که همین طور نیز شد که علت اصلی تشکیل صف های طویل در مقابل جایگاه های سوخت هم وجود کارت های مهاجر در این استان بود.

قاچاقچیان و افراد سودجو با اجاره کارت های سوخت از سایر استان ها اقدام به سوخت گیری با کارت غیر از خودروی خود می کردند و در نهایت پس از دپوی حجم زیادی از بنزین، این سرمایه ملی را به بیرون از کشور قاچاق کرده و سودکلانی به جیب می زدند.

پس از ورود جدی دستگاه های مسئول، ناظر و اقدام فوری قوه قضائیه در برخورد با متخلفان و احیا شدن کارت های سوخت، به ناچار این کارت های مهاجر به مبدا خود بازگشتند اما هنوز هم شلوغی جایگاه های سوخت، برای مردم رنج آور بود تا اینکه دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان از پایان فعالیت کارت های سوخت مهاجر در این استان خبر داد.

محمد محبی در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: با اجرایی شدن طرح احیای کارت های سوخت، جدای از اینکه حجم زیادی از این کارت ها به مبداء خود بازگشت خورد بالغ بر 160هزار کارت سوخت مهاجر نیز در این استان مسدود و ابطال شد که در نهایت دیگر از آن صفوف طولانی در جایگاه ها خبری نبود.

این اقدام در آرامش روانی جامعه در استان موثر اما مسکنی موقتی بود چرا که هنوز هم در روزهای پایانی هر ماه مجدداً مشاهده می شود که صف های چندین کیلومتری در این استان تشکیل شده و باز هم همان قصه تکراری و پردرد برای مردم بازخوانی می شود.

بر اساس گزارشات میدانی خبرنگار عصرهامون؛ شب های گذشته(28و29بهمن ماه) اکثر قریب به اتفاق جایگاه های سوخت در استان و به ویژه در کلانشهر زاهدان بار ترافیکی سنگینی را متحمل شد که علت اصلی آن نیز باطل شدن سهمیه سوخت موجود در کارت خودروی شهروندان است.

محمد محبی در این باره به خبرنگار ما گفت: بر اساس تصمیمی که وزارت نفت گرفته است دارندگان خودرو نهایت یک ماه برای مصرف سهمیه سوخت خودروهای خود مهلت دارند که اگر در این زمان استفاده نشود باطل شده و دیگر امکان استفاده برای آنها فراهم نخواهد بود.

به گفته محبی؛ این امر باعث شده که همواره در روزهای پایانی ماه مردم به جایگاه های سوخت هجوم برده و تمام سهمیه باقی مانده در کارت های خود را برداشت کنند و باز هم مصرف کننده واقعی در رسیدن به هدف خود دچار مشکل می شود.

وی افزود: این امر مشکلات ویژه ای را نیز به همراه دارد چون برخی از شهروندان که قصد سفر در ماه های آینده را دارند به منظور اینکه در سفر با کمبود بنزین مواجه نشوند اقدام به ذخیره سازی سوخت در گالن و در محل کار و یا منزل می کنند که بسیار خطرناک است و این بنزین های دپو شده می تواند با اندک بی احتیاطی شعله ور شده و جان شهروندان را در معرض خطر قرار دهد.

وی تصریح کرد: همچنین آن دسته از شهروندان که نیاز به ذخیره سازی سوخت ندارند پس از آنکه بنزین باقی مانده در کارت های خود را دریافت می کنند چند متر آن طرف تر از جایگاه، این سوخت را به فروش می رسانند و باز هم قاچاقچیان این سرمایه ملی را با قیمتی ارزان خریده و در کشورهای همسایه به فروش می رسانند که این چرخه ضربات سختی به بدنه کشور می زند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان پیشنهاد کرد که به منظور جلوگیری از این چرخه باطل و کاستن از صفوف بنزین در روزهای پایانی ماه، وزارت نفت تدبیری جدید اتخاد کند به گونه ای که مدت زمان استفاده از سوخت سهمیه خودروها معطوف به یک ماه نباشد و مدت آن افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: اگر این طرح اجرایی شود شهروندان برای سفرهای خود نیز دچار استرس و دغدغه نمی شوند و دیگر نیازی به ذخیره سازی ناایمن سوخت در منازل هم نیستند. این موضوع ضمن حذف صف های طولانی سوخت؛ مانع فروش بنزین به دست فروشان و خریداران کاذب نیز می شود.

انتهای پیام/

 

ب دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش


به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش به منظور رفاه حال دانش آموزان و معلمان اقدام به ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا my.medu.ir کرد تا از خدمات گسترده آن به صورت غیرحضوری بهره‌مند شوند. اما به گفته قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش افراد پس از وارد شدن به این درگاه برای بارگزاری مدارک با اختلال مواجه می شوند و با توجه به محدود بودن زمان برای ارائه مدارک قبول شدگان آزمون استخدامی تا تاریخ ۹ اردیبهشت شهروند خبرنگار ما درخواست سریع پیگیری این موضوع را دارند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام من در آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد شرکت کردم و مرحله اول قبول شدم، طبق اعلام سازمان سنجش داوطلبین از روز پنحشنبه تا یکشنبه مهلت دارن وارد سایت مشخص شده بشن و مدارکشون رو جهت مرحله مصاحبه بارگزاری کنن، از روز پنجشنبه من هر دو ساعت یکبار حتی نیمه های شب وارد سایتmy.medu.ir میشم، و بخش گزینش و استخدام رو هر چه میزنم باز نمیکنه، تو رو خدا کمک کنید بگید چه کنیم مهلت بارگزاری مدارک تا یکشنبه تموم میشه، این چه وضعیه؟!

دیگر خبرها

  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور