Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- صدرالسادات، پشتیبانی از ماموریت‌های انجام شده در حوزه سلامت را از وظایف معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانست و گفت: در حوزه عمرانی بیش از ۹ هزار پروژه با مساحتی بالغ بر ۵ میلیون متر مربع به پایان رسید و ۳۰ هزار تخت جدید به بخش درمانی افزوده شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سید علی صدرالسادات در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۷ هزار و ۵۰۹ پروژه بهداشتی، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از اعتبارات این پروژه‌ها توسط مردم و دولت تامین شده است و ۲۹۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۶۵۱ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و ۱۴۷۰ کمیسیون تیم سلامت ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۶۴ پروژه درمانی در دست اجرا هستند، افزود: ۱۵۶ پروژه اورژانس، ۲۹۱ بلوک زایمانی و ۱۱۸ هزار مرکز غربالگری در دست اجرا و ساخت هستند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت، برجسته‌ترین دستگاهی است که بودجه ریزی عملیاتی را اجرایی کرده است، گفت: وزارت بهداشت، دستگاهی عریض و طویل است و ما توانستیم بودجه ریزی عملیاتی را اجرایی کنیم.

صدرالسادات با اشاره به اخذ بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اوراق از سوی وزارت بهداشت، گفت: در همه دنیا، کل اعتبار دانشگاه‌ها برای آموزش و پژوهش است، این در حالی است که در ایران ۱۳ درصد اعتبار به آموزش و پژوهش اختصاص دارد و مابقی در بخش بهداشت و درمان هزینه می‌شوند.

معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت انتقال سازمان بیمه سلامت، شورای عالی بیمه و سازمان اورژانس کشور به وزارت بهداشت را از جمله اقدامات این معاونت در حوزه ساختار و تشکیلات عنوان کرد و گفت: در حوزه بازرگانی، با حمایت‌های دکتر هاشمی، وزیر سابق بهداشت از ظرفیت هیات امنای ارزی استفاده کردیم.

وی با اشاره به احیای دوباره شرکت آوای پردیس سلامت، گفت: با وجود همه محدودیت‌ها و عدم توانمان، توانستیم ۸ فروند هلیکوپتر از طریق شرکت هلیکوپتری آوای سلامت خریداری کنیم. همچنین توانستیم تعداد حدود ۳ هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس زمینی اضافه کنیم.

صدرالسادات در ادامه به جذب بیش از ۳۰ هزار نیروی شرکتی در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دولت، سیاست‌های انقباضی داشت، توانستیم نیروی مورد نیاز را جذب کنیم و در حال حاضر، حوزه سلامت بیش از ۴۵۰ هزار نیرو دارد؛ بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم، ایرج حریرچی با بیان اینکه ۸.۱۴ تولید ناخالص ملی کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود، گفت: در حال حاضر، تعداد کارکنان حوزه سلامت به ۴۹۵ هزار رسیده است که با تعداد کارکنان بخش خصوصی به ۸۰۰ هزار نیرو می‌رسد و بیش از ۳ درصد جمعیت کشور، در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت، افزود: از سال ۹۵ تاکنون، ۸۲۳ میلیون بار با حوزه سلامت مواجهه وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته مدیریت افراد متخصص در امور مالی در حوزه سلامت مورد پذیرش نبود، اما در حال حاضر این امر، میسر شده و مسیر هموار است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت بودجه سلامت مدیریت منابع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت