Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@21:58:24 GMT

«ادغام مؤسسات قرآنی کشور» غیر قابل بازگشت است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۴۸۷

«ادغام مؤسسات قرآنی کشور» غیر قابل بازگشت است

داود محمودی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که موضوع ادغام اتحادیه‌ها و تشکیل اتحادیه مدغم استانی و کشوری موضوعی تمام شده، غیرقابل مذاکره و غیرقابل بازگشت است، گفت: واگذاری بودجه‌ها و اعتبارات قرآنی کشور باید از طریق این اتحادیه واحد در راستای حمایت از موسسات قرآنی کشور انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که موضوع ادغام دو اتحادیه «اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور» قریب به یک دهه است که فعالان قرآنی و متولیان امور قرآنی کشور را به چالش کشیده است، اظهار کرد: بعد از برگزاری انتخابات در آذرماه، اتحادیه واحد مؤسسات قرآنی با اکثریت آرا تشکیل شد و حدود ۱۵ نفر از چهره‌های بنام قرآنی کشور به عنوان هیات مدیره و سه نفر نیز به عنوان هیات بازرسی انتخاب شدند.

محمودی با اشاره به این‌که پیرو بیانیه رئیس هیات مدیره اتحادیه مدغم قرآنی کشور مبنی بر تشکیل جلسه‌ای در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در رابطه با اتحادیه مدغم موسسات قرآنی، درخواست‌هایی داریم، گفت: درخواست می‌کنیم که اعضای محترم شورای توسعه فرهنگ قرآنی اتحادیه مدغم را همراهی کرده و به مصوبات قبلی این شورای احترام بگذارند، چرا که زحمات بسیاری دراین رابطه کشیده شده و بیش از ۸۰ جلسه در این خصوص برگزار کرده‌اند.

بازرس اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور ادامه داد: درخواست داریم، مطالبه عمومی در رسمیت بخشی به مشارکت بی‌بدیل قاطبه مؤسسات قرآنی را مورد توجه قرار دهند، چرا که دو هزار و ۸۰۰ موسسه از طریق نمایندگان استانی خود در بحث ادغام اتحادیه‌های موسسات قرآنی حضور داشتند.

وی افزود: ما در رابطه با صیانت از حقوق مؤسسات قرآنی کشور و پیگیری مطالبات به حق این مؤسسات از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و هرآنچه که در توان داشته باشیم به کار می‌گیریم تا حقوق موسسات را مطالبه کنیم.

محمودی گفت: از مسئولان قرآنی کشور سوال دارم که چگونه ممکن است در تشکلی که انتخابات آن بصورت مجمع سالیانه و مردمی برگزار می‌شود، افرادی به مدت ۲۰ سال در این تشکیلات حضور داشته باشند؟ تقاضا دارم رئیس شورای توسعه قرآنی، ارزیابی و بررسی کنند که خروجی فعالیت‌های این مؤسسات در قبال بودجه‌های کلانی که دریافت کرده‌اند چه بوده و این بودجه‌های کلان در چه حوزه‌هایی هزینه شده است؟

بازرس اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور خاطرنشان کرد: شاهدیم که تمامی بودجه‌های قرآنی طبق شواهد واسناد منتشر شده از طریق وزارت ارشاد به آن عده‌ی معدود که سالیان سال با ترفندهای خاص خودشان را همه کاره برنامه‌های قرانی کشور می دانند، واگذار می‌شود. درحالی که هیچ فرد و دستگاهی را قبول نداشته و فقط خود را متولی امور قرآنی کشور می‌دانند. با توجه به اینکه افراد مذکور به علت رای نیاوردن در مجامع استانی، تلاش می‌کنند زحمات قریب به یک دهه در رابطه با تشکیل اتحادیه مدغم کشوری را برای حفظ منافع و موقعیت خود پایمال کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: دغدغه‌ اتحادیه‌های مدغم استان‌‌ها، پایان دادن به این تناقض‌ها و بهانه‌گیری‌ها است که اگر توجهی به مطالبات اتحادیه‌های مدغم استان‌ها و موسسات قرآنی نشود، حتی اگر لازم باشد تمامی مؤسسات و فعالان قرآنی را به فرمایش رهبر عظیم الشان به حکم آتش به اختیار بسیج کرده و مطالبه گری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: خواهش داریم مسئولان قرآنی در این رابطه آبروی خود را به خاطر دنیای دیگران نفروشند، چرا که فردای قیامت هم باید پاسخگوی تک تک اعمال‌مان باشیم.

محمودی گفت: شایان ذکر است که اخیرا تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر ارشاد و رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور مبنی بر مقبولیت اتحادیه مدغم موسسات قرآنی انجام شده و تمامی موسسات قرآنی باید زیر نظر این اتحادیه مدغم فعالیت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی ادغام اتحادیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ

سعید آزادیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته در راستای پیاده سازی نظام حکمرانی آموزش عالی مأموریت گرا سیاست‌های توسعه‌ای را مبتنی بر حل مسائل و نزاعات منطقه‌ای، ملی و در برخی اوقات بین المللی گذاشته است.

وی ادامه داد: هرگونه گسترش در خصوص واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نگاه مأموریت گرای آمایش محور است که در چند سال قبل اتفاق افتاده و امسال هم در مقطع ارشد و دکتری با همین رویکرد ۲۴۰ رشته محل را در کل کشور، درون استان‌ها و بر اساس نگاه مأموریت گرا با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای گسترش در واحدهای مرکز استان‌ها و واحدهای بزرگ‌تر ادغام کرده ایم.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک استاندارد برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم وجود دارد که ما مبتنی بر همان استانداردهایی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشجویان را پذیرش خواهیم کرد، در واقع هر اتفاقی که در سازمان سنجش وزارت علوم رخ بدهد، در دانشگاه آزاد اسلامی هم بر اساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد اجرایی خواهد شد.

آزادیان با بیان اینکه قاعدتاً مجوز همه رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم صادر شده و مورد تأیید وزارت علوم است، گفت: در خصوص مقاطع ارشد و دکتری با توجه به تقاضایی که هر سال وجود دارد تعداد پذیرش یک مقدار متغیر است مثلاً در مقطع دکتری ۱۴ هزار نفر ظرفیت اسمی در سطح کشور وجود دارد اما اینکه این تعداد چقدر محقق بشود به انتخاب متقاضیان وابسته است که تا الان درگیر فرایند آن هستیم.

وی در پایان گفت: تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می‌شوند معمولاً به این بستگی دارد که چه تعداد افراد چه رشته محل را انتخاب می‌کنند و ما بر اساس یک تناسب بین رشته و ظرفیت و متقاضی افراد را به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور/فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود