Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:24:36 GMT

پیگرد قضایی سربازان مرتبط با فتو در ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۵۰۱۲

پیگرد قضایی سربازان مرتبط با فتو در ترکیه

منابع قضایی ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند، آنکارا به دنبال بیش از ۵۰ سرباز در سراسر کشور است که مظنون به ارتباط با سازمان تروریتسی فتح‌الله گولن (فتو) هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر دادستانی کل استانبول حکم پیگرد ۵۳ سرباز وظیفه را که به ارتباط با اعضای فتو از طریق تلفن متهم هستند، صادر کرده است؛ این بخشی از بررسی‌ها دربار حضور فتو در نیروهای مسلح ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس چندین عملیات را در ۱۵ استان ترکیه از جمله استانبول برای یافتن مظنونان فعال در یک شعبه ژاندارمری از نیروهای مسلح، فرماندهی نیروهای هوایی، زمینی و دریایی انجام داده است.

به گفته دولت ترکیه، فتو و فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید مخالف دولت آنکارا کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ را سازماندهی کردند که به کشته شدن ۲۵۱ تن و زخمی شدن ۲۲۰۰ تن منجر شد.

آنکارا، فتو را به دست داشتن در کمپینی برای براندازی دولت ترکیه از طریق نفوذ در نهادهای این کشور به ویژه ارتش، پلیس و سیستم قضایی متهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد