Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در گفتگویی ضمن اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان اظهار داشت: امسال تقریبا بیشترین تمرکز استانداری تهران در حوزه عمرانی معطوف به جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز بود چرا که متاسفانه در سال جاری شاهد رشد چشمگیر این روند غیرقانونی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت این رشد چشمگیر قانونی بود که در سال ۹۶ به تصویب رسیده و مقرر داشت که دستگاه های خدمات رسان برای صدور انشعاب نیاز به استعلام نداشته و بتوانند انشعاب سه ساله موقت صادر کنند.   تواهن یادآور شد: متاسفانه ساز و کار موجود چه به لحاظ قانونی و چه از منظر لجستیکی با هجمه ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان متناسب نبوده و کفاف مقابله درخور و شایسته با این اقدام ضد توسعه‌ای را نداده است.   معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: میزان تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در استان تهران در سال جاری در مقایسه با سال های قبل بی سابقه بوده و در برخی موارد برخورد قانونی صورت گرفته با ساخت و سازها از تعداد آن بیشتر بوده است.   وی خاطرنشان کرد: در حوزه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز با کمک عوامل جهاد کشاورزی اقدامات چشمگیری صورت گرفته و از میان بالغ بر ۷ تا ۸ هزار تخریبی که از سال ۹۲ تاکنون ثبت شده بیش از نصف این رقم یعنی بالغ بر ۳ تا ۴ هزار تخریب تنها مربوط به سال ۹۷ بوده است. همچنین این اقدامات در سال جاری منجر به آزادسازی بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی در سطح استان تهران شده است.   وی همچنین تاکید داشت: رویکرد تخریبی و تخریب این ساخت و سازها اساساً برای ما افتخار محسوب نمی‌شود چرا که او ساخت این بناها از محل سرمایه های مملکت انجام شده و ما وقتی به عملکرد خود افتخار خواهیم کرد که بتوانیم در حوزه پیشگیری اقدامات شایسته تری داشته باشیم.   تواهن عنوان داشت: ادارات جهاد کشاورزی دستگاه قضایی و مجموعه شهرداری های استان تهران کمک قابل توجهی را در حوزه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به استانداری تهران کرده‌اند و خوشبختانه شاهد اقدامات پیشگیرانه خوبی در این حوزه از ناحیه همه دستگاه ها بودیم.   معاون استاندار تهران در پایان نیز ضمن اشاره به اقدامات مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به عنوان نمونه در شهرستان شمیرانات یادآور شد: با اقدامات قانونی و پیشگیرانه صورت گرفته در شهرستانهای استان تهران کاهش قابل توجهی را در آینده در این خصوص شاهد خواهیم بود و خوشبختانه هم اکنون در شهرستان شمیرانات تقریبا می توان میزان ساخت و سازهای غیر مجاز این منطقه را نزدیک به صفر عنوان کرد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران استانداری تهران ساخت و ساز شمیرانات معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟

دولت سیدابراهیم رئیسی قریب به 3 سال است که روی کار آمده و طی این مدت عملکردهای خود را در حوزه‌های مختلف به ثبت رسانده و دیگر به‌راحتی می‌توان عملکرد دولت را به بررسی و قضاوت نشست. اینکه دولت در چه حوزه‌ای چه عملکردی از خود به‌جای گذاشته است.

رئیسی و مردانش برخلاف آنچه گفتند و وعده دادند عملکردهای چندان موفقیت‌آمیز و امیدوارکننده‌ای در حوزه اقتصاد را نداشتند تا به جامعه اینگونه القاء کنند که عملکردی فراتر از دولت‌های گذشته داشتیم و بابت این عملکردها باید مورد تقدیر و تکریم هم قرار بگیریم.

روزنامه آرمان ملی نوشت: رئیس‌جمهور و دولتمردان معتقدند که وضعیت جامعه به‌لحاظ مسائل مختلف مساعد و رو به پیشرفت است و انتقادها نیز محلی از اعراب ندارد و آنها که از وضعیت فعلی انتقاد می‌کنند درکی از عملکرد دولت ندارند. از طرفی، اما تحلیلگران، کارشناسان و مردم عادی که این شرایط را با گوشت، پوست و استخوان خود لمس می‌کنند نظر دگرگونه‌ای دارند و معتقدند که دولت رئیسی نه تنها نسبت به گذشته عملکرد مطلوب‌تر و بهتری نداشته بلکه هر چه جلوتر می‌رود روند عملکردها و منبعث از آن شرایط جامعه بغرنج‌تر می‌شود.

نگاهی به افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها در بازارهای مختلف مثل سکه و ارز که تاثیرات فزاینده خود را بر کالاهای مصرفی و مایحتاج مردم گذاشته و می‌گذارد بیانگر آن است که عملکرد دولت چندان قابل قبول نبوده و نیست.

جالب اینکه در چنین شرایط بغرنج اقتصادی برخی دولتمردان یا چهره‌های سیاسی و نمایندگان از عملکرد مطلوب دولت می‌گویند و معتقدند که باید از این عملکرد فیلم درست کرد و به نمایش عموم درآورد. چنانکه سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت شهریورماه گذشته در این خصوص گفته بود: «لازم است برای تک تک این اقدامات و دستاوردها مستند و حتی فیلم و سریال ساخته شود و نمایشگاه برپا گردد.» این همان اختلاف نگاه به عملکردهاست که جامعه خود را در وضعیت بغرنجی می‌بیند، اما دولت و جریان همراه معتقد به ساخت فیلم از عملکردهای دولت هستند.

* 2 نوع فیلم از عملکرد دولت

نگاهی به کارکرد 3 ساله دولت نشان می‌دهد که دولت در تحقق بسیاری از وعده‌های خود از جمله ساخت یک میلیون مسکن؛ ایجاد یک میلیون شغل، رساندن تورم به نصف و تک رقمی کردن آن و تک نرخی کردن ارز ناموفق بوده است. مسائلی چون برجام و FATF نیز به حال خود رها و کلا کنار گذاشته شده است. اما اینکه برخی بدون نگاه به این مسائل و گویی اینکه در این جامعه زندگی نمی‌کنند و از دولت عملکرد اقتصادی حمایت می‌کنند قابل تامل است.   چنانکه اخیرا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت؛ «قطعا با توجه به اقدامات دولت لازم است که فیلمی از این اقدامات ساخته شود. اطلاع‌رسانی و اینکه مردم را در جریان اقدامات شایسته دولت قرار دهیم باید انجام شود. دولت دستاوردهای مثبتی در حوزه سیاست خارجی و داخلی داشته است که باید در این رابطه اطلاع‌رسانی شود و بهتر است این اطلاع‌رسانی در قالب ساخت فیلم یا مستند باشد.»   با مطالعه برخی از این اظهارات دقیقا این پرسش پیش می‌آید که باید از کدام اقدام و عمل دولت فیلم ساخت که مردم ببینند و از دیدن آن لبخند رضایت بر لبان‌شان بنشیند. تورم میانگین 40 درصد در 3 سال اخیر را که قرار بود طی مدت 4 سال نصف و سپس تک رقمی شود یا قیمت ارز را که تا کانال70 هزار تومانی رفت و با کاهش 11 هزار تومانی در کانال 59 هزار تومان قرار دارد و برخی مدح و ثنایش می‌گویند؟ البته این همان ارزی است که قرار بود تک نرخی شود.   شاید هم می‌خواهند از چندین دوره مذاکرات بی‌حاصل برای احیای برجام فیلم بسازند. به هر حال اگر هم فیلمی ساخته شود از دو نگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.   در فیلمی که دولت از اقدامات خود بسازد؛ قهرمان آن سیدابراهیم رئیسی است که به قرائت دولتی‌ها مدیریت بی‌عیب و نقصی را به نمایش گذاشته و توانسته شرایط را مطلوب و جامعه را راضی نگه دارد. ضدقهرمانش هم منتقدانی هستند که دلسوزانه نسبت به شرایط جامعه و عملکردهای انتقادآمیز هشدار می‌دهند. اما فیلمی که واقعیت امور را به جامعه نشان دهد قهرمانش دولتمردانی خواهند بود که با عملکردهایشان تورم افسارگسیخته و قیمت ارزی را ببار آورده و چنین وضعیت اقتصادی را برای مردم رقم زده‌اند. ناگفته پیداست آنچه در باب دولت در قالب انتقاد از عملکردها گفته می‌شود دلسوزانه و از سر خیرخواهی است و اینکه برخی هر نقد و انتقادی را سیاه‌نمایی می‌خوانند از این رو است که یا تعریف درستی از نقد ندارند و یا نمی‌خواهد کسی به دولت متبوع‌شان انتقادی وارد شود.

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز