Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه قاچاقچیان چوب، بسیاری از چوب‌های خود را به کارگاه‌های چوبِ متخلف می‌فروشند و اگر این حلقه قطع شود، تأثیر زیادی در مهار قاچاق چوب پدید می‌آید؛ گفت: اکنون سازمان جنگل‌ها تصمیم گرفته است آمار جامعی از مصرف چوب کشور به دست آورد تا شکاف‌های اطلاعاتی و ناهمگونی‌های آماری برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ، اسحاق عطایی در جلسهٔ شناسایی و سامان‌دهی کارگاه‌های تبدیل ثانویه چوب که در اتاق جلسات اداره کل منابع طبیعی نوشهر برگزار شد؛ اظهار کرد: شناسایی کامل این کارگاه‌ها و نظارت بیشتر بر آن‌ها، قاچاق چوب را کاهش می‌دهد.
 
وی افزود: قاچاقچیان چوب، بسیاری از چوب‌های خود را به کارگاه‌های چوبِ متخلف می‌فروشند و اگر این حلقه قطع شود، تأثیر زیادی در مهار قاچاق چوب پدید می‌آید.
 
جانشین معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: پس از توقف بهره‌برداری از چوب جنگل‌های هیرکانی، بعضی‌ها می‌گویند قاچاق زیاد شده و برخی می‌گویند تغییری نکرده است؛ که برای پاسخ به این سؤال باید آمار و اطلاعات دقیقی داشته باشیم.
 
عطایی تصریح کرد: در گذشته از صنایع بزرگ چوب، آمار خوبی داشتیم، ولی آمار دقیقی از صنایع کوچک نداشتیم و به نوعی از آن غافل بودیم.
 
وی بیان کرد: اکنون سازمان جنگل‌ها تصمیم گرفته است آمار جامعی از مصرف چوب کشور به دست آورد تا شکاف‌های اطلاعاتی و ناهمگونی‌های آماری برطرف شود.
 
عبدالرضا سنگاری نیز در این جلسه با بیان اینکه ساماندهی کارگاه‌های چوب ثانویه از گذشته دغدغه بود؛ گفت:  باید ببینیم چقدر از کارگاه‌های چوب مجوز دارند و چقدر ندارند؛ البته الآن هم تا حدی شناخت وجود دارد ولی باید دقیق و کامل شود.
 
 سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر یادآور شد: با توجه به تعطیلی طرح‌های جنگل‌داری و وجود درختان شکسته و افتاده در جنگل، در دست داشتن اطلاعات و آمار واقعی کمک زیادی به حل مشکلات می‌کند.
 
وی تأکید کرد: باید نزدیک‌ترین کارگاه‌های چوب به جنگل شناسایی شود و آن‌هایی که مجوز ندارند ملزم شوند مجوز بگیرند.
 
انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسؤول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع درباره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی کنید. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط حاشیه‌ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

کد خبر 6098046

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • دقیقی - اوزونیدیس: پرده دوم از یک درگیری
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه