Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@07:10:19 GMT

ذخیره 134 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۵۵۷۹

ذخیره 134 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه نزدیک به 10 درصد سد زاینده رود آب دارد، گفت: برای ادامه توزیع آب در نیمه دوم فروردین 98 و تعیین زمان دقیق آن، متناسب با شرایط دما و میزان بارش های احتمالی در زمان خود تصمیم گیری خواهیم کرد.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سد زاینده رود بعد از اتمام نوبت اول تحویل آب برای کشت کشاورزان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک 10 درصد سد زاینده رود آب دارد و حجم مخزن سد 134 میلیون مترمکعب است، همچنین خروجی آب از سد زاینده رود 11 مترمکعب بر ثانیه و ورودی آب به آن 35 مترمکعب بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون میزان بارش ها در ایستگاه چلگرد 1221 میلمتر است، افزود: به دلیل سرمای زیاد در بالادست هنوز روان آب زیادی به سمت سد زاینده رود جاری نشده، اما به محض گرم شدن هوا در کوهرنگ و ذوب شدن برف ها، روان آب بیشتری به سد زاینده رود خواهد رسید.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در خصوص تحویل آب بیست روزه به کشاورزان شرق و غرب اصفهان، اظهار کرد: در این دوره به میزان مورد نیاز برای کشت غله، آب به شبکه های آبیاری کشاورزان غرب و شرق تخصیص داده شد و کشاورزان رضایت داشتند، همچنین برای ادامه توزیع آب در نیمه دوم فروردین ماه 98 و تعیین زمان دقیق آن، متناسب با شرایط دما و میزان بارش های احتمالی در زمان خود تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی درباره نگرانی مردم استان برای تامین آب شرب اصفهان بزرگ در بهار و تابستان 98، گفت: وزارت نیرو براساس میزان بارش های صورت گرفته در کوهرنگ در این دوره تصمیم به تحویل آب به کشاورزان و بازگشایی زاینده رود برای مدت بیست روز گرفت و با توجه بارش های موجود که نسبت به متوسط درازمدت حدود 35 درصد افزایش داشته و همچنین با پیش بینی سازمان هواشناسی بارش های پیش رو نرمال و فراتر از نرمال خواهد بود و امیدواریم برای تامین آب شرب اصفهان در سال آینده مشکلی نداشته باشیم.

ساسانی در خصوص وعده وزارت نیرو در برخورد با برداشت های غیرمجاز، گفت: ما کماکان معتقد به برخورد با برداشت های غیرمجاز از زاینده رود هستیم، البته در این دوره به دلیل اینکه در بالادست باغات کمترین نیاز آبی را داشتند، شاهد برداشت های غیرمجاز نبودیم.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه اصفهان طبق روال سال آبی گذشته برای توزیع آب بعد از بهار به دلیل نیاز آبی باغات و مزارع نسبت به استقرار نیروهای لازم برای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز اقدام خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زاینده رود ذخیره آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، استخر ژئوممبران دانشگاه در آخرین روز‌های فروردین ماه ۱۴۰۳ با ظرفیت ۱۲۰۰ مترمکعب سرریز از آب شد.


با توجه به وجود خشکسالی‌های پی در پی، و برای استفاده حداکثری از ظرفیت آب‌های سطحی، استخر ژئوممبران در محل پردیس شوکت آباد با هزینه‌ی حدود ۵۰۰ میلیون تومان احداث شد.


در پی بارش‌های بهاری، این استخر آبگیری و سرریز شد که آب سرریز شده در باغ آموزشی اناری دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت.


با جمع‌آوری یک میلیون و دویست هزار لیتر (۱۲۰۰ مترمکعب) آب باران در این استخر در حدود ۱۰۰ میلیون تومان در آبیاری فضای سبز دانشگاه صرفه جویی شده است.


آب جمع آوری شده در طول تابستان برای استفاده فضای سبز دانشگاه مورد استفاد قرار خواهد گرفت که موجب استفاده بهینه از آب‌های سطحی در فضای سبز دانشگاه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد