Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  تشخیص اجزای تشکیل‌دهنده سنگ به‌منظور کاهش بیماری سنگ‌های کلیوی و بار اقتصادی حاصل از آن امری ضروری است و از آنجایی‌ که سنگ‌های دستگاه ادراری منعکس‌کننده اختلالات موقتی یا طولانی‌مدت موجود در ادرار یا خون بیمار است و اطلاعات خاصی را‏ راجع به شرایط لیتوژنیک‏ می‌دهند، شناخت اتیولوژی ایجاد کننده آن به‌ منظور درمان و پیشگیری دقیق سنگ‌های ادراری بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما علیرغم کنار گذاشته شدن روش آنالیز شیمیایی در اکثر کشورها، هنوز هم تنها روشی كه‌ در مراکز درمانی و  تشخیصی جهت آنالیز سنگ‌های سیستم ادراری استفاده‌ میشود همان روش آنالیز شیمیایی است؛ اما خوشبختانه مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه علومپزشکی شهیدبهشتی به دستگاه آنالیز سنگ‌های ادراری به‌صورت اینفرارد مجهز و امروزاز آن رونمایی می‌شود.

 با توجه به بالا بودن شیوع و بروز سنگ کلیه در کشور، کلینیک پیشگیری از سنگ کلیه این مرکز لبافی نژاد از سال گذشته به دنبال راه‌اندازی یکی از روش‌های استاندارد و رایج آنالیز سنگ در کشور یعنی آنالیز سنگ به روش اسپکتروسکوپی اینفرارد را در دستور کار خود قرار داد.

دستگاه اسپکتروسکوپی FTIR-۴۶۰۰ شرکتJasco کشور انگلستان به کمک انجمن خیرین، خریداری شده و این دستگاه مجهز به    libraryمربوط به آنالیز سنگ‌های سیستم ادراری است و به این منظور نیز در این مرکزset-up  شده است.

انتهای پیام/

رونمایی از دستگاه آنالیز سنگ‌های کلیه و مجاری اداری

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور امروز به بنیان دیزل برمی‌گردد

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان حمید مطهری که در مقابل استقلال به نتیجه تساوی بدون گل رسیدند، برای حفظ جایگاه چهارمی خود باید فولاد را شکست بدهند.

آنها پس از یک جلسه ریکاوری و استراحت، امروز در کمپ بنیان دیزل تمرین خود را برگزار خواهند کرد و این در حالی است که تنها دو جلسه تمرینی را برای دیدار حساس با فولاد در پیش خواهند داشت.

نکته مهم در مورد تمرین تراکتور این است که محمد عسگری آنالیز تیم حریف را نیز آماده کرده و بازیکنان تراکتور پس از بازبینی این آنالیز باید براساس دستورات کادرفنی در زمین تمرین کار خود را دنبال کنند.

دیگر خبرها

  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • تراکتور امروز به بنیان دیزل برمی‌گردد
  • رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی