Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تارنمای خبری 'داو جونز نیوزوایر' به نقل از یکی از مقامات دولت 'دونالد ترمپ' اعلام کرد، آمریکا در حال بررسی گشودن سفارت غیررسمی در کره شمالی است.

به نوشته روز سه شنبه این تارنمای خبری آمریکایی، بررسی گشودن سفارت غیررسمی آمریکا در کره شمالی، گام احتمالی دیگر در جهت عادی سازی روابط با پیونگ یانگ است و امکان گشودن چنین سفارتی را برای کره شمالی در آمریکا نیز فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ و 'کیم جونگ اون'، رهبر کره شمالی که برای اولین بار در ژوئن گذشته در سنگاپور دیدار کرده بودند، در تاریخ 27 و 28 فوریه(7 و8 اسفند) در هانوی ویتنام گفت وگو می کنند.
واشنگتن که در دیدار دوم سران آمریکا و کره شمالی به دنبال تعهد جدی پیونگ یانگ برای صرفنظر کردن از برنامه تسلیحات هسته ای اش است، انتظار دارد پیونگ یانگ در ازای لغو برخی تحریم های اقتصادی، از این برنامه صرفنظر کند.
روزنامه 'واشنگن تایمز' آمریکا چندی پیش نوشته بود، دولت ترامپ به منظور ترغیب کیم به انهدام تسلیحات هسته ای اش، بی سروصدا سرگرم آماده کردن یک 'بسته ویژه اقتصادی' برای ارایه به کیم در نشست اواخر فوریه است.
به نوشته این روزنامه، 'استیون بیگان'، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، مبتکر این طرح است و در نشست های خصوصی با مقامات کره شمالی درباره آن گفت وگو کرد. این طرح شامل ایجاد صندوق مالی با هدف اثبات این مساله به کیم است که در صورت خلع سلاح هسته ای، آمریکا و متحدانش به پرداخت مشوق های اقتصادی به پیونگ یانگ متعهد هستند.
مقامات آگاه از این طرح می گویند، محور این طرح، ضمانت نامه هایی به ارزش میلیاردها دلار پول نقد از جانب ژاپن، کره جنوبی، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهاست که صرف اجرای پروژه های زیرساختی و توسعه ای کره شمالی می شود.
ترامپ و کیم در نشست سنگاپور با امضای توافقنامه ای به برقراری روابط تازه دوجانبه و تلاش برای برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره، عاری سازی کره شمالی از تسلیحات هسته ای و حل و فصل مساله اسرای جنگی و مفقودین در جنگ متعهد شدند.
آساق**1088 **1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا كره شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران

به گزارش خبرآنلاین روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903430

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا: ۲۶۵۰۰ خودرو در انبارهای غیررسمی پیدا کردیم / مسئولان از خودروهای شوتی حمایت می‌کنند
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند