Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@00:20:31 GMT

علت تغییربرخی قسمت‌های‌کتب‌درسی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۳۱۶

وزیر اسبق آموزش و پرورش یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش در ۴۰ سال گذشته را فراهم شدن زمینه تحصیل کودکان افغان در ایران به‌ دستور مقام معظم رهبری خواند. ناطقان: دکتر حمیدرضا حاجی بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش مهمان شب گذشته برنامه «نمودار» شبکه چهار سیما بود.
وی  در ابتدای برنامه به مقایسه آموزش و پرورش در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: زمینه‌های قیاس گسترده است و این گستردگی به دلیل تفاوت نوع نگرش در قبل و بعد از انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال؛در قبل از انقلاب فقط ۲۵ درصد دختران می توانستند تحصیل کنند اما طبق آمار بعد از انقلاب تعداد دخترانی که تحصیل می کنند به مراتب از پسران بیشتر است.

وی در ادامه در رابطه با بحث تحول بنیادین افزود: از سال ۱۳۶۷ با دستور مقام معظم رهبری که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند، بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش شکل گرفت.
مصطفی امامی مجری برنامه در رابطه با یکسان بودن کتب درسی و عدم توجه به بومی سازی در تدوین کتب درسی پرسش کرد و جاحی بابایی در پاسخ به این سوال گفت: این موضوع در سند تحول بنیادین مطرح شده و در دست اجرا است، در واقع قسمت متمرکز دروس در سند تحول این است که قسمتی را در اختیار استان قرار دهیم.
وی افزود: در سال ۱۳۶۴ سند تحول کار خود را شروع کرد و در آذر ماه ۱۳۹۰ تکمیل و از آن رونمایی شد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش در رابطه با تحول و سرعت آن در آموزش و پرورش گفت: تحول در آموزش و پرورش تمام شدنی نیست و سرعت تحول می تواند متغیر باشد و افزایش یابد.

حاجی بابایی یکی از مهم ترین عناصر تحول بنیادین را «سازمان پژوهش و برنامه ریزی» که وظیفه تدوین کتب درسی را بر عهده دارند و برنامه درسی ملی را که یکی از زیر سند های سند تحول و در اختیار این سازمان است، برشمرد.

حاجی بابایی در واکنش به سوال مجری درخصوص پویا بودن برنامه درسی گفت: با توجه به فرهنگ انقلاب و اسلام بعضی از قسمت کتاب‌ها به صورت روزانه تغییر می کند که این موضوع طبق برنامه درسی ملی هم هست.

وی در آخر افزود: یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش در ۴۰ سال گذشته این است که آموزش و پرورش با دستور مقام معظم رهبری از کودکان افغان هم برای تحصیل استقبال کرده است.
وی در رابطه با اینکه چرا قبل از دستور مقام معظم رهبری کودکان افغان نمی توانستند تحصیل کنند؟ گفت: به دلیل محدودیت ها در آموزش و پرورش این موضوع عملی نمی شد و آموزش و پرورش نمی‌تواند در بعضی مسائل ورود کند و سیاست های کلی در دست مقام معظم رهبری است.
منبع: ایسنا برچسب ها: تغییر کتب درسی ، آموزش و پرورش ، مقام معظم رهبری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تغییر کتب درسی آموزش و پرورش مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین گفت: اعتقاد استکبار جهانی به خروج رژیم اشغالگر قدس از غزه، استعفای سران نظامی رژیم صهیونیستی و باور به شکست در غزه و مجازات این رژیم نسل کش در دیوان بین المللی دادگستری از دستاوردهای بزرگ مقاومت در غزه است.

خطیب جمعه خمین افزود: جنگ در غزه پس از گذشت هفت ماه دستاوردی جز آوارگی هزاران صهیونیست برای این رژیم نداشته است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور اظهار کرد: امروز در یک جنگ ترکیبی هستیم و اقتصاد نیز بخشی از این جنگ است.

امام جمعه خمین گفت: بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت.

وی عنوان کرد: همانگونه که در بخش نظامی و دفاعی با عملیات وعده صادق به اقتدار رسیدیم در جنگ اقتصادی نیز به چنین عملیاتی نیاز داریم.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل مفسدان و سوداگران این بخش است.

کد خبر 6095668

دیگر خبرها

  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • وزیر آموزش و پرورش وارد خوزستان شد
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳