Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@05:23:17 GMT

الگوی مصرف از نقاط ضعف کشور است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۳۴۱

الگوی مصرف از نقاط ضعف کشور است

وزیر نیرو الگوی مصرف را یکی از نقاط ضعف در مسایل اقتصادی دانست و گفت: موضوع الگوی مصرف کنونی، پایه یکی از فرضیات طراحان تحریم‌ها علیه کشورمان است.

رضا اردکانیان در جمع فعالان اقتصادی و روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور با بیان این مطلب افزود: تا زمانی که این الگوی مصرف بیمار در کشور وجود دارد، بسیاری را وسوسه خواهیم کرد تا از این زاویه ما را تحت فشار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان با بیان اینکه اصلاح الگوی کنونی مصرف در کوتاه مدت میسر نبوده و مستلزم پرداخت همه جانبه از جمله ورود بخش غیردولتی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور است، ادامه داد: هم در بخش برق و هم بخش آب تشکلات خوبی در کشور وجود دارد و وزارت نیرو در این زمینه دست همکاری به سوی بخش غیردولتی دراز می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو مدیریت توامان عرضا و تقاضا را طرح و به مجلس ارائه کرده است و با همکاری بخش غیردولتی در این رابطه و اجرای طرح‌های مکانیزم تبصره ١٩ که نقاط روشنی پیش رو دارد می‌توانیم به توفیقات خوبی دست یابیم.

وزیر نیرو درخصوص بحث برق، پایدار کردن این صنعت و حل مشکل مطالباتی که وجود دارد، اظهار کرد: تحرک خوبی از ناحیه سندیکا برای راهکارهای حل مسائل و پیش نیازهای لازم از حیث هم خانواده بودن شاهد بودیم و امیدواریم با کمک هم در این زمینه مسیرهای روشن‌تری را طراحی کنیم.

وی از فعالان اقتصادی بخش غیردولتی و اعضای اتاق بازرگانی به منظور همکاری در احداث نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر و انرژی پاک، بازار آب، بازارهای منطقه‌ای در تبادل انرژی با کشورهای همسایه و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در خردادماه سال آینده دعوت به همکاری کرد.

اردکانیان تصریح کرد: حضور در بازارهای منطقه و پیش نیازهای آن در تبادل با کشورهای همسایه، مستلزم این است که با همکاری، آمادگی و حرکت هدفمند گام برداریم. کشور ما در این زمینه هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای کرده و می‌بایست در قالب حضور در این بازارها، ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت‌ها تجلی پیدا کند.

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: با پیوستن به این اتحادیه بازار نسبتا قابل ملاحظه ١٩٠ میلیونی برای عرضه محصولات در بخش‌های مختلف فراهم خواهد شد.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد برنامه همکاری مستمر و پررنگ تری نسبت به گذشته بین وزارت نیرو و بخش غیردولتی بنا گذاشته شود.

گفتنی است: در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیش از ۵٠ نفر از فعالان اقتصادی بخش غیردولتی حضور داشتند که تعدادی از آنها مسائل و مشکلات صنف خود را با وزیر نیرو، معاونان و مدیران عامل شرکتهای مادرتخصصی زیرمجموعه وی درمیان گذاشتند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

دیگر خبرها

  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود