Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: در نظام اجرایی برخی از دولتمردان به واسطه شناختی که از اطرافیان داشتند از آنها استفاده کرده و حضور جوانان در سه دهه قبل کمرنگ بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک استاد دانشگاه و دکتری علوم سیاسی درباره راهبردهای گام دوم انقلاب که اخیرا توسط رهبرمعظم انقلاب مطرح شده است، به خبرنگار تیتریک، گفت: زمانی که وارد دهه چهارم انقلاب می شویم، کشور از مبانی اولیه خروج کرده و وارد استراتژی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن محبتی افزود: همزمان با دهه پنجم انقلاب کشور خودشناسی پیدا کرده است و حاکمان کشور، دولتمردان و مردم می دانند که پایان این مسیر باید به چه هدفی دست پیدا کرد.

مدیر مسئول روزنامه کلید اظهار داشت: با توجه به گستردگی اطلاعات و اشرافی که رهبر معظم انقلاب بر تمامی ابعاد جامعه از جمله سیاسی، اجتماعی، اجرایی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی دارند، بهتر می توانند چشم انداز آینده را برای جوانان تبیین کنند.

محبتی تصریح کرد: جمعیت امروز کشور جوان بوده و غالبا باید به دست جوانان اداره شود زیرا تا پایان دهه چهارم معمولا پیشکسوتان انقلاب در مسیر اداره حکومت بودند.

استاد دانشگاه آزاداسلامی در تهران با اشاره به اینکه جوانانی که در دهه نخست انقلاب به دنیا آمده اند، امروز افرادی میانسال و با تجربه هستند و با فراز و نشیب های انقلاب آشنا شده اند، گفت: جوانان می دانند که در دهه های اخیر چالش های انقلاب در کدام بخش ها بوده و دشمن کدام حوزه ها را مورد هدف قرار داده است.

محبتی با تاکید بر اینکه خوشبختانه غالبا جوانان ما توانسته اند هجمه های دشمن را از یاس به پیروزی تبدیل کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب با توجه به چشم اندازی که در برنامه پنجم برای 1404 ترسیم کرده اند توصیه اکید داشتند که جوانان باید از دهه چهارم به بعد پیشرفت کشور و اسلام را در تمامی ابعاد مد نظر قرار دهند.

این پزشک، اظهار داشت: می توان پیش بینی کرد که حضور جوانان در عرصه های مختلف باعث شکوفایی کشور و حرکتی رو به جلو خواهد شد و وضعیت را از خموشی و خمودگی خارج خواهد کرد.

محبتی تصریح کرد: برخی از نسل ها، چسبندگی خاصی به انقلاب در بخش های اجرایی پیدا کرده اند و البته در غالب انقلاب ها هستند افرادی که حقی را در حاکمیت برای خود ایجاد می کنند.

وی گفت: در نظام اجرایی برخی از دولتمردان به واسطه شناختی که از اطرافیان داشتند از آنها استفاده کرده و حضور جوانان در سه دهه قبل کمرنگ بود و نسل خاصی همواره کشور را اداره می کرد.

محبتی افزود: گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد حاوی این پیام بود که جوانان باید با دانش و تجربه وارد عرصه شوند و دولتمردان نیز زمینه را برای حضور این نسل آماده کنند.

وی اظهار داشت: اگر فعالیت جوانان را در عرصه های مختلف شاهد باشیم دهه آینده فصل بالندگی و شکوفایی کشور خواهد بود زیرا جوان پر انرژی وارد حوزه های کاری خواهد شد و مدیران نیز با انتقال تجربه می توانند جوانان را کمک کنند تا کشور را با روند رو به رشد جهانی و البته نگاهی اسلامی پیش ببرند.

محبتی با اشاره به اینکه نگاه غرب کاملا مادی گرایی و نگاه ایران کاملا اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: همانگونه که جوانان در عرصه های نظامی توانستند پیشرفت هایی را برای کشور به ارمغان آوردند قطعا با حضور آنها در دیگر عرصه ها شاهد تحقق اهداف خواهیم بود.

وی گفت: مسئولین 60 سال به بالایی که تا کنون به بخش های مدیریتی کلان چسبندگی داشته اند باید بپذیرند مسئولیت ها را کنار گذاشته و اجازه حضور را در بخش های اجرایی به جوانان تحصیل کرده ای که در دانشگاه های داخل تربیت شده اند و با علم اسلامی و مسائل داخلی آشنایی دارند بدهند.

محبتی با اشاره به اینکه دهه پنجم انقلاب به جوانان اختصاص دارد، افزود: باید بپذیریم که جوانان باید کشور را اداره و به نسل پس از خود تحویل دهند، این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه نسل جوان در پیچ و خم مدیریت اجرایی کشور قرار گیرند.

وی اظهار داشت: جوانان باید در قوه مقننه و مجریه حضوری فعال داشته باشند و در قوه قضائیه مسئولین، اجازه داوری را به قضات جوان بدهند تا با علم حقوق آشنا شده و سکان قضایی کشور را در عرصه های میانی بر عهده بگیرند.

محبتی تصریح کرد: امروز در دورترین نقاط کشور دانشگاه وجود دارد و جوانان از نظر تحصیلات آکادمیک هیچگونه مشکلی نداشته و در تراز نخست جهانی قرار دارند، ایران از نظر ارتقا دانش جزو کشورهای پیشرفته است و جوانان از سطح دانش عمومی بالایی برخوردار هستند.

وی گفت: نسل جوان، متعهد و انقلابی کشور در روز 22 بهمن نشان دادند که علی رغم مشکلات کشور و چالش های موجود برای آنها اعم از بیکاری، ازدواج و ... در عرصه دفاع از کشور و امنیت کوتاهی نکرده و به جد وارد گود شده اند.

تحلیل گر مسائل سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: حضور جوانان در عرصه های مدیریتی در گرو پذیرفتن مسئولین کنونی برای فعالیت آنها است و قطعا با تحقق این امر، نسل جوان انقلاب را به دست صاحب اصلی اش می رسانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان

سه تن از پیشکسوتان فوتبال، امروز در محل اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در لاهیجان حضور پیدا کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دور جدید تمرینات تیم ملی کشتی آزاد جوانان که خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند از 12 اردیبهشت ماه در لاهیجان آغاز شده است.

غلامرضا محمدی سرمربی این تیم که عضو کمیته فنی رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان بود، عصر امروز (جمعه) در حالی که هفتمین مرحله از اردوی تیمش روز سوم خود را سپری می‌کرد به جمع اردونشینان اضافه شد.

همزمان با حضور غلامرضا محمدی و همچنین ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی در لاهیجان، سه تن از پیشکسوتان فوتبال نیز در محل اردو حاضر شدند. محمد خاکپور کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال، همراه با محمدرضا مهدوی و جمشید شاه‌محمدی نیز در اردو حضور پیدا کردند.

تیم کشتی آزاد جوانان قرار است ماه آینده در دو جام تختی و شهید هاشمی‌نژاد تیم داشته باشد. احتمال اینکه این تیم پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک تورنمنت بین‌المللی دیگر را هم تجربه کند، وجود دارد.

جوانان طی سال‌های گذشته محسن کاوه را به عنوان سرمربی رأس کادر فنی خود دیده است که بعد از حضور او در تیم ملی بزرگسالان، غلامرضا محمدی پیشنهاد مدیریت فنی تیم‌های پایه و سرمربیگری تیم ملی جوانان را که از سوی فدراسیون کشتی به او ارائه شد، پذیرفت.

محمدی هم پیش از سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان، هدایت تیم ملی نوجوانان را بر عهده داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • دعوت از دو بانوی جوان کبدی کار قم به اردوی تیم ملی
  • جوانان راگبی استان قم بر سکوی سوم ایستادند
  • حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت