Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@16:02:24 GMT

تروریست‌های زاهدان چگونه شناسایی شدند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۶۸۱۷

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام جزئیات عملیات دستگیری و انهدام خانه‌های تیمی عوامل حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان، عامل این عملیات انتحاری را حافظ محمدعلی از پاکستان معرفی کرد. ناطقان: سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از حادثه ای که رخ داد اقدامات زیادی انجام دادیم و بعد از اینکه قطعات خودروی انتحاری را به برادرانمان در نیروی انتظامی تحویل دادیم، هویت خودرو را مشخص کردند و بعد از شناسایی هویت آن نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات دستگیری و انهدام تیم پشتیبانی کننده و تیمی که خودرو را برای این اقدام آماده کرده بودند، آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دو روز قبل اولین سرنخی که به دست آورده بودیم که یک خانم بود را دستگیر کردیم و بعد از دستگیری این عامل تروریستی، به افراد دیگر هم رسیدیم.
سردار پاکپور ادامه داد: دو نفر از عناصر تیم تروریستی پاکستانی بودند و عامل انتحاری نیز فردی به نام حافظ محمدعلی از پاکستان بود و یک فرد دیگر از پاکستان نیز حضور داشت.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ٣ نفر از عوامل تیم تروریستی از منطقه سیستان و بلوچستان بودند، تصریح کرد: دو نفر از آنها دستگیر شده اند و یک نفر هم متواری است که ان‌شاءالله به زودی دستگیر خواهد شد.
وی ادامه داد: این گروهک مهمات و تجهیزات بسیار زیادی آماده کرده بودند و اقداماتی که می خواستند انجام دهند، فقط صرفا برای این کار نبوده و قصد داشتند اقدامات تروریستی را در ٢٢ بهمن و سایر مناسبت ها انجام دهند. در آن زمان تمهیدات زیادی را برای راهپیمایی ٢٢ بهمن داشتیم و آنها موفق نشدند و حتی در ایام دهه فجر در مرز نیز عناصر تروریست تلاش زیادی کردند که اقداماتی از این قبیل انجام دهند اما نتوانستند.
سردار پاکپور با اشاره به اقدام اخیر تروریست ها در منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: آنها اقدام خاصی نتوانستند انجام بدهند و این حرکت کوری است که یک ماشین را در جاده ترانزیتی منفجر کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: حادثه تروریستی ، جاده خاش زاهدان ، سردار محمد پاکپور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حادثه تروریستی جاده خاش زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته‌ با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی و با حرکت بر روی لبه‌ فناوری‌های مدرن، به ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و سامانه‌های کشف و شناسایی، اطلاعاتی، فاوایی و پدافندی دست پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد‌ فرمانده‌ نیروی پدافند هوایی ارتش در بیست و ششمین دوره‌ عملی هیئت معارف جنگ، در جمع اساتید، پیشکسوتان و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش در شهرستان دزفول‌ اظهار کرد: پیروزی قاطع و چشم‌گیر نیروهای مسلح کشور در عملیات «وعده صادق»، بار دیگر ضمن گرم کردن قلوب مسلمین جهان به رهبری خردمندانه‌ فرمانده‌ معظم کل قوا (مدظله‌العالی) نشان از تحقق وعده الهی در خصوص لزوم حسن‌ظن و توکل به اراده‌ پیروزمندانه‌ الهی بود.

وی افزود: مردم متدین، ولایی و قدرشناس جمهوری اسلامی، با انجام این عملیات، احساس غرور کرده و این امر بار دیگر نشان از اهمیت و نقش محوری و کلیدی نیروی پدافند هوایی ارتش در تأمین آرامش و امنیت آسمان کشور و پایگاه‌های زمینی در سرتاسر کشور در طی انجام عملیات مذکور و پس از آن است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، با بیان اینکه این عملیات، نخستین رویارویی مستقیم نیروهای مسلح ایران با رژیم نحس صهیونیستی ‌است، تأکید کرد: شکست غرور و شوکت پوشالین و دروغین رژیم منحوس صهیونیستی در نخستین رویایی مستقیم این رژیم با نیروهای مؤمن جمهوری اسلامی ایران، نشان داد که نه‌ تنها این رژیم قادر به پیش بردن هیچ هدفی نیست، بلکه از ضعف مفرط این رژیم در برابر آمادگی بی‌مانند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفع هرگونه تعرض به خاک کشور و حریم امن آسمان سرزمین ایران، پرده برداشت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، در توضیح دلایل بروز جنگ تحمیلی، بیان کرد: تغییر نظام سیاسی از رژیم پهلوی به جمهوری اسلامی، درگیر شدن ارتش در برخی مناطق مرزی و غائله‌های پیرامونی، انتقام‌جویی آمریکا از ملت ایران و نهایتاً جاه‌طلبی‌های صدام و ماجراجویی رژیم بعث عراق در خصوص قرارداد 1975 الجزایر، از جمله مواردی بودند که به بروز جنگ هشت ساله علیه کشورمان منتهی شد.

وی در خصوص توانایی نیروی پدافند در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: در آغاز جنگ تحمیلی، نیروی پدافند هوایی تنها به برخی سامانه‌های وقت دسترسی داشت ولی با وجود این امر، این نیرو توانست با توکل به خداوند منان و اتکا به توانایی‌های جوانان خود، تمامی عملیات‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی را زیر چتر عملیاتی و پدافندی خود قرار داده و اجازه‌ اشغال حتی یک وجب از خاک پاک میهن اسلامی را به دشمنان خود نداد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد ادامه داد: با آغاز جنگ‌ تحمیلی، دکترین نیروی پدافند هوایی از دفاع هوایی محدود از برخی سایت‌ها و پایگاه‌ها به حضور در نوک پیکان حملات تغییر یافت. به همین دلیل این نیرو، توانست در طی دوران هشت سال جنگ تحمیلی، بیش از یک میلیون و 250 هزار رصد هوایی را به ثبت برساند و در فرایند سرنگون‌سازی بیش از 650 فروند هواپیماهای جنگی دشمن مشارکت فعال داشته باشد.

وی افزود: پاسداری از صدور نفت از جزیره‌ خارک به عنوان مبدأ اصلی صدور نفت کشور و ممانعت از انسداد خطوط هوایی و بسته‌ شدن فرودگاه‌های کشور، از جمله دیگر مواردی بود که نیروی پدافند هوایی ارتش در طی هشت سال دفاع مقدس به انجام آن‌ها مبادرت ورزید.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه رهبری مدبرانه‌ امام خمینی (ره) و ایثار و ابتکار عمل رزمندگان نیروی پدافند در طی هشت سال جنگ تحمیلی، از جمله عوامل پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران بر دشمن بعثی بود، خاطرنشان کرد: با فراگیری درس‌ها و تجربیاتی که در دوران هشت سال دفاع مقدس به دست آمده است، فرهنگ ایثار، شهادت، ابتکار عمل و خلاقیت سرلوحه‌ تمامی کارکنان پایور و وظیفه‌ نیروی پدافند هوایی ارتش قرار گرفته است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی و حرکت بر روی لبه‌ فناوری‌های بومی‌سازی شده، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است، گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش توانسته‌ با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی و با حرکت بر روی لبه‌ فناوری‌های مدرن، به ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و سامانه‌های کشف و شناسایی، اطلاعاتی، فاوایی و پدافندی دست پیدا کند تا هرگونه نگاه چپ و خطا به کشور و حریم زمینی و آسمانی آن را در نطفه خفه کرده و قلب سیاه دشمنان این آب و خاک را نشان گیرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان