Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@17:04:42 GMT

هیچ واحد تولیدی نباید بخاطر معوقات بانکی تعطیل شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۰۶۳

رکنا: دادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم هیچ واحد تولیدی به‌دلیل معوقات بانکی و مشکلات حقوقی و قضائی تعطیل شود.

به گزارش رکنا، محمدجعفر منتظری در شانزدهمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی، با بیان این‌که بانک‌ها نیز به دلیل این‌که پول مردم دستشان است باید به سرمایه خود برسند، تاکید کرد که تعطیلی نباید اتفاق بیفتد؛ بلکه باید به نحوی مشکلات حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند کمک به اقتصاد، تولید و صنعت جزو وظایف ذاتی دستگاه قضا نیست، اما در این شرایط باید از دولت، صنعت، تولید و کارآفرینی حمایت کنیم.

منتظری همچنین با بیان این‌که صنعتگران می‌توانند با مراجعه به رؤسای کل دادگستری‌ها در استان‌ها و رئیسان دادگستری شهرستان‌ها، چالش‌ها و مشکلات خود را به دستگاه قضا منعکس کنند، از تولیدکنندگان حاضر در مراسم خواست که اگر بخشنامه، دستورالعمل یا مصوبه‌ای مغایر قانون دیدند که سد راه تولید است، اطلاع‌رسانی کنند تا از طریق دیوان عدالت اداری برای ابطال آن اقدام شود.

دادستان کل کشور با بیان این‌که امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، تصریح کرد: مقابله با این جنگ پیچیدگی‌هایی دارد که از جنگ نظامی سخت‌تر است و دولت باید یک تیم اقتصادی متناسب با شرایط جنگی داشته باشد.

وی افزود: دشمنان دروغ می‌گویند که هدف‌شان از تحریم‌ها مردم نیست بلکه حکومت است؛ چراکه این حکومت برخاسته از مردم است.

منتظری با بیان این‌که مردم اشکالات و همچنین نقد بر مدیریت‌ها را در جای خود بیان می‌کنند، گفت: هفته گذشته در یوم‌الله ۲۲ بهمن شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بودیم که در جهان بدیل ندارد.

وی همچنین با بیان این‌که در شرایط فعلی تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان نیز باید درآمد کافی داشته باشند تا چرخ تولید بچرخد اما باید از برخی امتیازهای خود دست بکشند، اظهار کرد: باید شرایط جنگ اقتصادی را به درستی شناخته، خود را متناسب با آن تطبیق دهیم؛ زیرا مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند.

دادستان کل کشور در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت قاچاق در کشور، گفت: اگر همه دست‌اندرکاران امر خطیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحنه بودند، امروز شاهد این حجم قاچاق نبودیم.

وی با بیان این‌که برخی چالش‌های اقتصادی ناشی از این است که بعضی از مدیران اقتصادی با گوشت و پوست جنگ اقتصادی را لمس نکرده‌اند، تصریح کرد: در برخی موارد گوشت موردنیاز مردم وارد بنادر شده است اما به دلایلی همچون استفاده از برخی معافیت‌ها، ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده و مشمول ضبط و تحویل به سازمان اموال تملیکی شده است.

منتظری با بیان این‌که این مشکلات ناشی از ضعف در مدیریت‌ها است، گفت: از آن طرف شاهدیم هزاران تن گوشت و دام زنده از کشور خارج می‌شود.

گفتنی است : در این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۴۰ واحد برتر صنعتی، معدنی و خدمات فنی و مهندسی با اهدای لوح سپاس و نشان تولید ملی قدردانی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: جشنواره قانون اقتصادی قاچاق جشنواره قانون اقتصادی قاچاق جنگ مشکلات دادستان کل کشور کل تعطیل عکس جوان تهران زن فیلم قتل عجیب پسر مرد خانوادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل  هاشم علایی گفت:  ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.
وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.
علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت