Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@19:07:34 GMT

شکایت سازمان برنامه از یک نماینده مجلس

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۲۶۱

چندی پیش احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس اعلام کرد: چندی قبل تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به عدم تعیین تکلیف ۱۶ هزار میلیارد تومان و یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار از درآمد‌های نفتی انتقاد کردند. این مبالغ باید از محل فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی واریز می‌شد، اما تا امروز تکلیف آن مشخص نیست لذا از رئیس جمهور خواستیم حسب تکلیفی که ملت ایران بر دوش وی گذاشته اند، تکلیف این منابع را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار این بود که در قانون بودجه سال ۹۷ و یا ۹۸ تکلیف این مبالغ مشخص می‌شد.

به گفته این نماینده مجلس، دیوان محاسبات دراین خصوص از آقای نوبخت، تحقیق کرده است و گویا پرونده ایشان به قوه قضائیه ارسال شده است.

سازمان برنامه و بودجه بلافاصله این خبر را تکذیب کرد و امروز نیز نامه معاون دیوان محاسبات را بعنوان سند حقانیت خود منتشر و اعلام کرد که از نماینده مذکور شکایت خواهد کرد.

انتشار نامه معاون دیوان محاسبات بعنوان سند حقانیت

امروز سازمان برنامه نامه‌ای از دیوان محاسبات را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ابهام در مورد عدم واریز درآمد‌های مذکور نفتی ارتباطی به سازمان برنامه ندارد. به استناد همین نامه، سازمان برنامه اعلام کرده که قصد دارد از احمد علیرضا بیگی به جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایت کند.

در نامه‌ای که سازمان برنامه امروز آن را به عنوان سند حقانیت خود منتشر کرده است، صادق منتی نژاد معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات خطاب به ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است:

بازگشت به نامه شماره ۵۷۱۹۷۱ مورخ ۹۷/۱۱/۱۵ موضوعات عنوان شده در نامه مذکور هیچ ارتباطی به سازمان برنامه و بودجه و به تبع آن ریاست محترم آن سازمان ندارد.

پرونده‌های مربوط به موارد مطرح شده مرتبط با دستگاه‌های اجرایی ذیربط کی باشد که در دادسرای دیوان محاسبات در حال رسیدگی است.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه نماینده مجلس دیوان محاسبات صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟