Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:24:58 GMT

نگرش های تازه ای در نگارگری به وجود آمده است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۳۰۹

نگرش های تازه ای در نگارگری به وجود آمده است

تهران - ایرنا - داور بخش نگارگری یازدهمین جشنواره تجسمی فجر با بیان اینکه در گذشته تعداد کمی از جوانان اشتیاق به آموزش نگارگری داشتند،گفت: اکنون استقبال و نگرش های تازه ای در هنر نگارگری به وجود آمده و نگاه جوان ها به سمت معاصر شدن این هنر رفته است.

امیر حسین قهرمانی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا،گفت: فعالیت و حضور جوان‌ها برای من بسیار جالب و باعث امیدواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زمان من جوانان کمی اشتیاق برای یادگیری نگارگری ایرانی داشتند ولی در این دوره از جشنواره خوشبختانه تعداد علاقه مندان به این هنر در میان جوانان زیاد شده و این اتفاق خوبی است.
داور بخش نگارگری یازدهمین جشنواره تجسمی فجر با اشاره به آثار رسیده به این دوره از جشنواره،گفت:متاسفانه آثار برخی از هنرمندان بسیار ضعیف بود هرچند آثار قوی هم زیاد داشتیم، در بخش تذهیب چند تابلو دقیقا شبیه هم بودند که این نشان می‌داد کارها کپی برداری است برای همین تلاش کردیم یک اثر اصیل انتخاب کنیم.
قهرمانی اضافه کرد: شاید کمتر از 10 اثر کپی در مجموع به خاطر من مانده باشد که فورا حذف شدند.
وی گفت: به دنبال کارهای خلاق بودیم و آنهایی را که نوآوری داشتند برای این مرحله انتخاب کردیم زیرا خلاقیت برایمان مهم بود.
به گفته وی نگرش های تازه ای در هنر نگارگری به وجود آمده و نگاه جوان ها به سمت معاصر بودن رفته است ازاین رو کارها به اهداف جشنواره هم نزدیک شده بود.
این هنرمند نگارگر ادامه داد: البته این امکان وجود داشت که در برخی آثار نقصی در رعایت اصول دیده شود ولی به دلیل خلاقیت نظر ما را جلب کند و به آن اثر اجازه دهیم به مرحله بعد برود. وی ابراز امیدواری کرد: هنرمندان به رعایت اصول بنیادین نگارگری بیش از پیش اهمیت بدهند.
داور بخش نگارگری یازدهمین جشنواره تجسمی فجر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه من یکی از سه رای را در این داوری داشتم و سعی کردم به درستی از آن استفاده کنم و کمک کنم بهترین آثار به نمایشگاه رفته و به دیوار آویخته شوند، اظهار داشت: حقیقت این است که آنقدر تحت تاثیر کار جوان ها قرار گرفتم که از حذف تک تک آنها ناراحت شدم.
قهرمانی در عین حال تاکید کرد:دوست ندارم داوری در مراحل مختلف جشنواره باعث سرخوردگی فردی شود و امیدوارم با قدرت به کار خود ادامه بدهند.
وی گفت: نگارگری در سال های گذشته پیشرفت زیادی داشته است از این رو استقلال این هنر از بخش های متفاوت جشنواره تجسمی باعث می‌شود این پیشرفت ها بهتر و بیشتر به چشم بیاید.
‎یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی تا پانزدهم اسفند ‌برپاست. در این ‌‌جشنواره سید امیر سقراطی ‌دبیری هنری و محسن سلیمانی ‌دبیری ‌اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند.‌
فراهنگ ** 9031 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي تجسمي فجر 97 نگارگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی سطح کاندبداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم

به گزارش خبرآنلاین این سکون سیاسی حتی در سطح تهران هم خودنمایی کرده و نسبت به ادوار مشابهی که انتخابات پارلمانی به دور دوم کشیده می‌شد، پایتخت رنگ انتخاباتی به‌خود نگرفته.

سایت الف نوشت: مقایسه مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم با دوره کنونی، گواهی است بر این امر. هر چند که برخی دگرگونی در شکل تبلیغات، تحولات تکنولوژیکی و ارتباطی را دلیل بر بیگانگی محیط شهری با انتخابات ذکر کنند اما در رسانه‌های آنلاین، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم آن‌چنان نشان چندانی از انتخابات یافت نمی‌شود.

اینکه انتخابات از سال ۹۸ با کاهش مشارکت مواجه شده مسئله‌ای قابل انکار نیست که واکاوی و ریشه‌یابی این امر فرصتی مجزا را می‌طلبد اما دلایل فضای سرد سیاسی موجود صرفاً به دلسردی جامعه از شرایط کنونی و تنگناها و حتی ناکارآمدی نهادهای سیاسی بازنمی‌گردد بلکه بخش قابل‌توجه آن به‌دلیل کنش‌ورزی غلط سیاسیونی است که بدون استنباط مقتضیات این عرصه خود را واجد پوشیدن ردای سیاست قلمداد می‌کنند.

انتخابات، امری یک‌سویه و منوط به مردم نیست بلکه واکنشی است از سوی آنان به شکل و کیفیت سیاست‌ورزی فعالین این عرصه. آن نامزدی که خود را شایسته وکالت ملت و نشستن بر کرسی نمایندگی می‌داند باید توانایی اثبات خود نزد مردم و ایجاد تصوری مبنی بر کارآمدی‌اش را داشته باشد اما گویا در حال حاضر نیازی به این امر نیست.

بسیاری از کاندیداها در سطح کشوری نه واجد راهبرد مشخصی برای نقش‌آفرینی در مجلس هستند و نه دارای نگرش و چهارچوب فکری روشنی برای فعالیت سیاسی.

بسیاری با نزدیک‌شدن به لیست‌های انتخاباتی در پی رسیدن به کرسی بهارستان بوده و همین امر، سطح کنش سیاسی را تنزل داده است. قاطبه کسانی که تصمیم به شرکت در انتخابات دارند و حتی آنانی که مردد بوده و در صورت پاسخ به ابهامات خود آمده شرکت در انتخابات‌اند، از نوع نگرش کاندیداها اطلاع نداشته و حتی اندک تلاشی هم از سوی داوطلبان برای شناساندن خود به مردم انجام نمی‌شود و گویی یک بی‌نیازی خاصی از سوی نامزدها به ارتباط‌گرفتن با جامعه مشاهده می‌شود که همین مسئله یکی از عواملی است که فضای سیاسی را با سکون و سردی مواجه کرده.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904130

دیگر خبرها

  • هیات انتخاب «اولین جشنواره خیمه شب بازی» معرفی شدند
  • نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت
  • غزه در هنرهای تجسمی
  • وقتی سطح کاندبداها پایین است، انتخابات به همین سردی برگزار می شود که اکنون با آن روبرو هستیم
  • اعلام آثار راه‌یافته به بخش تئاتر خیابانی جشنواره فتح خرمشهر
  • انتشار فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست