Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:14:42 GMT

کمپین نذر درخت بلوط در کرمانشاه راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۷۳۶۵

کمپین نذر درخت بلوط در کرمانشاه راه‌اندازی شد

کمپین " نذر درخت بلوط" با هدف فرهنگسازی در خصوص حفظ پوشش گیاهی در کرمانشاه راه‌اندازی شد.

روح‌الله فلاحی بنیان‎‌گذار این کمپین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی این کمپین، گفت: نذر دخت بلوط را ابتدا از مناطق زلزله زده استان از جمله سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین آغاز کردیم.

وی ادامه داد: با وجود شرایط سختی که مردم مناطق زلزله‌زده دارند به خوبی از این کمپین استقبال کردند و بنا داریم در مراحل بعد کمپین نذر درخت بلوط را در شهر کرمانشاه و دیگر استان‌های زاگرس نشین مانند ایلام، لرستان، و کردستان نیز گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی در خصوص نحوه فعالیت این کمپین نیز خاطرنشان کرد: در قالب این کمپین افراد نذر می‌کنند اگر نیتی که دارند برآورده شود، یک یا چند درخت بلوط در هر منطقه‌ای که دوست دارند و به صورت مستقل و شخصی بکارند.

وی معتقد است، این امر در درجه اول باعث فرهنگسازی برای حفظ پوشش گیاهی خواهد شد و مردم می‌آموزند به راحتی به درختانی که خودشان کاشته اند، آسیب نزنند.

به گفته فلاحی، کاشت درختان بلوط با کمک مردم می‌تواند بخشی از پوشش از دست رفته جنگل‌ها و درختان بلوط در منطقه زاگرس را نیز ترمیم کند.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که طی سال‌های اخیر به درختان بلوط منطقه زاگرس وارد شده، تاکید کرد: خشکسالی، آتش‌سوزی، قطع درختان و … باعث شده از کیفیت و کمیت پوشش گیاهی منطقه زاگرس که عمده آن درختان بلوط است، کاسته شود.

فلاحی با بیان اینکه آسیب به پوشش گیاهی عواقب دیگری را نیز به دنبال دارد، آلودگی هوا، برهم خوردن اکوسیستم و آسیب به جانداران را از جمله این پیامدها برشمرد.

وی زمان کنونی را بهترین وقت برای کاشت درخت اعلام کرد و ادامه داد: اواخر زمستان فرصت خوبی است که مردم نیت خود را برای کاشت درختان بلوط عملی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگل بلوط كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۷۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،روستای ۶۰ خانواری "سویرو" در ۲۵ کیلومتری شهر بانه واقع شده ، این روستا علاوه بر اینکه روستایی در دامن جنگل های بلوط زاگرس شمالی قرار دارد، به خاطر مهاجرت سالانه لک‌لک‌ها نیز شهرت خاصی دارد.
طبیعت بکر روستای "سویرو" وجود رودخانه پایین دست این روستا و درختان بلوط همچنین همزیستی ۵۰ ساله روستاییان با لک لک های سفید باعث شده هر ساله این منطقه میزبان صدها قطعه لک‌لک مهاجر شود که از مناطق گرمسیری به این روستا مهاجرت می کنند.
مردم روستای "سویرو" از گذشته های خیلی دور شاهد بازگشت لک‌لک‌ها به این منطقه بودند و آنها را نماد صلح و خوش اقبالی در روستا می دانند.
بر اساس سرشماری سال گذشته حدود ۳۵ لانه و بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده هر ساله به این زیستگاه باز می گردند و در هر لانه با جوجه ها حدود چهار تا پنج لک لک زندگی می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • درخت کشی در تهران
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • (ویدئو) واکنش جالب یک «تنبل» بعد از دیدن بچه گمشده‌اش
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • (ویدئو) شایعۀ قطع درخت در پارک لاله صحت ندارد