Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@03:34:17 GMT

فراهم شدن مقدمات پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۸۰۶۸

خرداد: وزیر نیرو اعلام کرد که با وجود شرایط تحریم و محدودیت‌هایی که علیه اقتصاد ایران به وجود آمده، مقدمات لازم برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا فراهم شده است.
به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه‌ای با فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که امروز علیه اقتصاد ایران شکل گرفته، برای دولت همکاری نزدیک و گسترده با بخش خصوصی اهمیت بسیاری دارد و در زمینه‌ی پیوستن به اتحادیه اوراسیا نیز اتاق بازرگانی نقش مهمی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به لزوم تغییر در الگوی مصرف به عنوان یکی از نقاط ضعف اقتصاد ایران توضیح داد: تحریم‌ها با هدف ضربه زدن به اقتصاد ایران از نقاط ضعف پیگیری می‌شوند و از این‌رو تلاش برای اصلاح الگوی مصرف که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شده، اهمیت بسیاری دارد.
وزیر نیرو ادامه داد: در این زمینه بخش خصوصی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتصاد ایران نقشی مهم دارد و امیدواریم با در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌های دولت و بخش خصوصی شرایط برای اصلاح الگوی مصرف فراهم شود.
برنامه‌ریزی جدی برای اصلاح تعرفه آب و برق
اردکانیان با بیان این‌که وزارت نیرو برنامه‌ای را با هدف مدیریت همزمان عرضه و تقاضا تعریف کرده و در اختیار مجلس شورای اسلامی و دولت قرار داده است، تصریح کرد: در این زمینه، مرکز امور اجتماعی آب و انرژی در وزارت نیرو، کار خود را آغاز کرده که امیدواریم با همکاری بخش غیردولتی اهداف آن پیگیری شود. هم‌چنین وزارت نیرو در زمینه‌ی اصلاح تعرفه آب و برق نیز برنامه‌ریزی‌های جدی داشته که امیدواریم در آینده نفع این موضوع از طریق سرمایه‌گذاری مجدد در این بخش خود را نشان دهد.
وی با بیان این‌که در شرایط تحریم افزایش سرمایه گذاری در طرح‌های زیرساختی اهمیت زیادی دارد، توضیح داد: یکی از این اولویت‌ها در حوزه مشارکت با کشورهای خارجی تعریف می‌شود که پیوستن به اتحادیه اوراسیا جزیی از این برنامه است.
وزیر نیرو اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در خردادماه سال آینده، جلسه‌ای با محوریت ایران در این اتحادیه برگزار خواهد شد که امیدواریم نتیجه آن درنهایت به نفع هدف‌گذاری‌های کلان اقتصادی کشور باشد. برچسب ها: وزیر نیرو ، اوراسیا ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر نیرو اوراسیا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تأمین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم