Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@12:01:06 GMT

برگزاری رزمایش ها برای توانمندسازی مردم است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۸۴۵۳

برگزاری رزمایش ها برای توانمندسازی مردم است

به گزارش ایرنا، محسن محبی روز سه شنبه در کارگروه اطلاع رسانی راهکارهای ویژه روابط عمومی های استان بوشهر افزود: هدف از برگزاری رزمایش ها تنها تهیه گزارش نیست بلکه تقویت نقاط قوت و ضعف و ایجاد حساسیت در ارتباط با موضوع پدافند غیرعامل است.
وی بیان کرد: هرچند نیروگاه اتمی بوشهر از امنیت بالایی برخوردار است ولی نباید از احتمال وقوع حادثه غافل شد و باید مردم را برای حوادث احتمالی آماده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محبی اضافه کرد: تلاش می شود با برگزاری رزمایش پرتوی استان بوشهر مردم اطراف نیروگاه با انواع تهدیدها آشنا شوند تا در زمان وقوع حادثه بدانند چگونه باید عمل کنند.
وی یادآور شد: افزایش آگاهی عمومی و آگاهی بخشی به جامعه در زمینه رزمایش پرتوی به عهده استان بوشهر است و در این ارتباط باید از ظرفیت روابط عمومی ها و رسانه های این استان استفاده شود.
محبی گفت: با توجه به ظرفیت محدود استان بوشهر از لحاظ رسانه ای، تلاش می شود برای اطلاع رسانی در زمینه رزمایش پرتوی به هدف مشترکی برسیم و مهمترین وظیفه روابط عمومی ها در این بخش ارتقای آموزش عمومی است.
وی بیان کرد: امروز تهدیدهای پرتوی به عنوان تهدیدهای نوین به شمار می رود که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها و روابط عمومی در راستای ارتقای آگاهی های عمومی جامعه گام برداشت.
محبی اضافه کرد: رزمایش های پرتوی فرصت و تمرینی است که ما به جای شبکه های اجتماعی باید به مردم اطلاعات و شیوه برخورد را ارائه دهیم.
وی یادآور شد: رسانه ها ابزار روابط عمومی ها هستند و نقش اطلاع رسانی، آموزش عمومی و هدایت افکار عمومی در آرامش بخشی به جامعه در زمان حادثه بسیار تاثیرگذار است.
محبی گفت: بوشهر با وجود نیروگاه اتمی، پارس جنوبی و جزیره خارگ استانی ویژه در کشور است و باید مسائل مربوط به رعایت اصول پدافند غیرعامل در این استان با جدیت رعایت و دنبال شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر با اشاره به اجرای رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهرگفت: در این ارتباط 9 کارگروه تخصصی برای برگزاری این رزمایش تشکیل شده است.
حمزه اعتماد افزود: پدافند غیرعامل نقشی مهم در حفظ جان، مال و کاهش آسیب‌ها در بروز حوادث دارد و شناسایی حوادث و ارائه آموزش در نقاط حساس رسالت مهم پدافند غیرعامل است.
وی اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از ایمن‌ترین نیروگاه‌های هسته‌ای در جهان است ولی رزمایش پرتوی برای افزایش آمادگی در زمان حوادث احتمالی برگزار می ‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: رزمایش پرتوی بوشهر اوایل سال آینده در جوار نیروگاه اتمی و مناطق اطراف آن اجرا می ‌شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهرگفت: هدف از رزمایش پرتوی بوشهر تخلیه یک‌هزار نفر از ساکنان اطراف نیروگاه اتمی بوشهر است براین اساس 400 نفر از نیروگاه، 300 نفر در مناطق اطراف و مابقی از دریا برای مصون ماندن از آلودگی در رزمایش پرتوی در عالی ‌شهر اسکان می‌ یابند.
اعتماد گفت: در زمان حاضر دستگاه‌های مختلف در رزمایش پرتوی بوشهر حضور دارند وکارگروه‌ها و تیم‌های عملیاتی آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.
مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر گفت: در رزمایش پرتویی مدیریت و مهندسی افکار عمومی ازجمله مواردی است که باید مورد توجه روابط عمومی ها قرار گیرد.
سید حسین ناظر با اشاره به توسعه و رشد روزافزون فضای رسانه و شبکه های اجتماعی افزود: روابط عمومی ها به عنوان یکی از مولفه های اصلی و شریک اصلی رسانه ها مسئولیت مهندسی و اقناع افکار عمومی را برعهده دارند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر گفت: باتوجه به اهمیت نقش پدافند غیرعامل درکاهش آسیب‌ها و تهدید‌ها نیاز است کارگروه‌های شهرستان تمهیدات لازم را داشته باشند.
اسماعیل کاظمی افزود: پدافند غیرعامل همان مقاوم سازی است که به نوعی استان و زیرساخت‌های مهم را از تهدیدهای طبیعی و غیر طبیعی مصون سازیم.
وی بیان کرد: فضاسازی اجتماعی و آگاهی بخشی به مردم باید به وسیله روابط عمومی ها انجام شود.
6047/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان بوشهر استفاده از ظرفیت جامعه شبکه های اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ و تکالیف جدیدی برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین شد.

به گزارش ایسنا، مصوبات هشتادوسومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور در نامه‌ای از سوی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد. 

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را می‌توان اینجا مشاهده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت