Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا - دهمین کنگره سالانه تصویربرداری بیماری های زنان روز سه شنبه در اهواز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا دبیر علمی کنگره سه شنبه در آیین افتتاحیه این رویداد علمی اظهار داشت: امیدواریم این کنگره امسال نیز مانند دوره های گذشته در روند رشد آموزشی و ارتقای خدمات دهی در استان مفید باشد.
دکتر احمد سلطانی شیرازی افزود: امروز با تمام امکانات و تجهیزات از جمله ام آر آی ، پت اسکن(تصویربرداری پزشکی هسته ای )، رادیوتراپی و بخش های پیشرفته پاتولوژی، مراحل اولیه تومورها را در استان به درستی تشخیص می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیشتر بیماران برای انجام ماموگرافی ناچار بودند به تهران عزیمت کنند اما در حال حاضر در استان دستگاههای ماموگرافی پیشرفته در بیش از 40 مرکز فعال است و حدود 10 مرکز پیشرفته ام آر ای وجود دارد.
سلطانی شیرازی بیان کرد: در بخش های آموزشی 30 تا 40 نفر در حوزه تخصص رادیولوژی آموزش می بینند و بازخورد آن فارغ التحصیل شدن سالانه 40 تا 50 رادیولوژیست است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: این پیشرفت تداوم دارد چون سطح توقع و آگاهی مردم افزایش یافته است و ما نیز باید بر مبنای نیازهای جامعه که ناشی از رشد اطلاعات جهانی است فعالیت کنیم.
وی با اشاره به محورهای کنگره امسال اظهار داشت: از آنجایی که محدودیت هایی در بررسی اکو جنین در استان وجود دارد یک روز از کنگره به این موضوع اختصاص یافت تا در راستای کاهش این محدودیت ها بررسی های لازم صورت گیرد.
سلطانی شیرازی اضافه کرد: بررسی آنومالی های (ناهنجاری) جنینی نیز از دیگر محورهای این کنگره است چون تولد هر نوزاد معلول هزینه زیادی به خانواده و دولت تحمیل می شود اما اگر با سونوگرافی به موقع تشخیص داده شود هزینه ها کاهش می یابد.
دبیر علمی کنگره بیان کرد: همچنین در کنگره امسال از افراد متخصص و با تجربه در زمینه تشخیص ضایعات جنینی با استفاده از ام آر ای بهره گرفتیم چون در برخی مواقع سونوگرافی به تنهایی تعیین کننده نیست.
وی گفت: استفاده از روش های تشخیص ژنتیک نیز در این کنگره مورد بحث است و آزمایشگاههای ژنتیک برای غربالگری و تشخیص قبل از تولد کمک کننده است.
سلطانی شیرازی بیان کرد: در شرایط فعلی، مراکز تصویرداری تلاش کرده اند سطح سرویس های خود را کاهش ندهند ولی ادامه این کار ممکن است برای همیشه میسر نباشد .
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: لازم است مسئولان دانشگاه و کشور سیاست های خاصی را اتخاذ کنند تا در خدمات دهی خللی ایجاد نشود.
وی افزود: استفاده از تصویربرداری ، یکی از روش های اجتناب ناپذیر در تشخیص به موقع است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: مشکلات و مسائل اقتصاد درمان را باید جدی بگیریم و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات در جایگاه واقعی و صحیح کمک کننده است.
دکتر ایرج نظری در خصوص ضرورت استفاده از برخی امکانات تصویربرداری و افزایش استفاده از آنها از جمله اکو قلب برای جنین گفت: این کار باید بر اساس استاندارد و نیاز صورت گیرد.
وی بیان کرد: باید بررسی مقایسه ای در قالب پایان نامه صورت گیرد که قبل از افزایش درخواست برای انجام اکو قلب جنین و بعد از آن چه میزان تفاوت در تشخیص و درمان بیماری های مادرزادی قلبی ایجاد شده است.
کنگره تصویربرداری بیماری های زنان 30 بهمن تا سوم اسفند با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور و انجمن رادیولوژی ایران در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه دارد .
هدف اصلی از برگزاری این کنگره ارتقای سطح علمی و امکانات پیشگیری و تشخیص به موقع در بیماری های زنان و مامایی است.
حدود 300 پزشک در این کنگره شرکت دارند و برگزاری کارگاه و پنل از جمله برنامه های این کنگره است.
3004/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كنگره تصويربرداري بيماري هاي زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود