Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در نشستی خبری جزئیات روند بررسی بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجید فراهانی در این نشست با بیان اینکه بودجه سال آینده با تاخیر دو هفته‌ای نسبت به دی ماه که آخرین مهلت ارائه لایحه بود به صحن شورای شهر ارائه شد، اظهار کرد: پس از ارائه کلیات لایحه بودجه بلافاصله روند بررسی توسط تمامی کمیسیون‌ها و کمیته‌ها آغاز شد و براساس زمانی که در اختیار داریم حداکثر تا پایان امسال باید جزئیات بودجه بررسی و از سوی شورای شهر تایید شود تا در نهایت برای تایید نهایی به هیئت تطبیق فرمانداری تهران ارسال شود و به دنبال آن شهرداری بتواند در سال آینده از این بودجه استفاده کند و به سامان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهردرای تهران ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بعد از ۳ سال که رقم بودجه ثابت بود برای اولین بار بودجه شهرداری در سال ۹۸ با رشد ۸ درصدی مواجه بوده است؛ این بودجه برای ۲۲ منطقه، ۴۳ شرکت و سازمان و ۹ معاونت زیرمجموعه شهرداری پیش بینی شده است.

فراهانی با اشاره به روند بررسی بودجه در شورای شهر تهران توضیح داد: ابتدا کتابچه‌ای تهیه و در اختیار شورای شهر قرار گرفت تا بتوانند جزئیات بودجه را در یک بازه زمانی ۱۰ روزه مطالعه کنند و اگر نیاز به اصلاح یا تغییر مفاد برنامه وجود داشت، آن را ارائه کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بودجه در ۴ مقطع بررسی تبصره ها، منابع درآمد پیشنهادی، بررسی هزینه و ردیف هزینه‌ای و بررسی و تصویب بودجه مرتبط با شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت که طبق زمان بندی باید این روند تا ۱۶ اسفند به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در مقطع اول تبصره‌ها مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: کلیه کمیته‌ها و کمیسیون‌های شورای شهر تهران این موضوع را به بحث گذاشته و پیشنهاد‌های خود را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کردند و این کمیسیون هم پیشنهادات را جمع بندی و آن را به کمیسیون تلفیق ارائه کرده است.

فراهانی ادامه داد: در کمیسیون تلفیق روسای کمیسیون‌ها و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهادات را بررسی کرده و در نهایت کلیات لایحه در صحن شورای شهر ارائه خواهد شد تا اشخاص، شرکت‌ها و سازمان‌ها بتوانند در جلسه حضور پیدا کرده و از پیشنهاداتشان دفاع کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این نکته که هم اکنون بررسی تبصره‌های پیشنهادی لایحه بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه به پایان رسیده است، تصریح کرد: امروز اولین جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی نهایی تبصره‌های بودجه برگزار شد و هفته آینده مبحث درآمد‌ها به بحث گذاشته می‌شود.

تحقق بیش از ۹ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری طی ۹ ماه گذشته

فراهانی با بیان اینکه در ۹ ماه اول سال ۹۷، ۵۶.۶ درصد بودجه مصوب سال ۹۷ یعنی حدود ۹ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان محقق شده است، گفت: با توجه به روند ۹ ماه گذشته به نظر می‌رسد بودجه قابل تحقق سال ۹۷ حداقل ۱۳ هزار میلیارد تومان و حداکثر ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. در این حالت شهرداری با کسری حداقل هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و حداکثر ۴ هزار میلیارد تومان مواجه خواهد بود. این در حالی است که بودجه شهرداری تهران در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که ما با کسری بودجه ۲۰ درصدی مواجه هستیم.

 
وی با اشاره به رشد ۸.۶۱ درصدی بودجه در سال ۹۸ نسبت به امسال اضافه کرد: با توجه به عدم تحقق کامل بودجه ۹۶ و ۹۷ در شرایط ناشی از تحریم و همچنین رکود حاکم در کشور شاخص‌ها نشان می‌دهد که بودجه در نظر گرفته محلی برای تامل است، اگرچه این طور به نظر می‌رسد بودجه پیشنهادی انبساطی است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شهرداری تهران با بیان اینکه در بخش دارایی و سرمایه‌ای بودجه با رشد ۱۰ درصدی معادل ۸ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از نقاط مثبت لایحه بودجه ۹۸ کاهش ۲۳ درصدی اتکا به وام و استقراض است. همچنین، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی با کاهش ۲۳.۵ درصدی نسبت به سال ۹۷، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و امیدواریم شاهد کاهش استقراض شهرداری تهران باشیم تا از میزان دیون بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری کاسته شود.

فراهانی با اشاره به رشد ۸ درصدی اعتبارات هزینه‌ای نسبت به سال ۹۷ عنوان کرد: به این منظور ۸ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، همچنین اعتبارات عمرانی رشد ۳.۲۷ درصدی داشته و اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای با بیش از ۳ درصد افزایش برابر با ۷ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی پرداخت بدهی و تعهدات مالی شهرداری تهران با بیش از ۲۳ درصد افزایش ۳ هزار ۶۵۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این نیز باعث می‌شود بیش از گذشته دیون به اشخاص حقیقی، حقوقی و پیمانکاران قابلیت پرداخت داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بودجه سال آینده منابع و مصارف سازمان‌ها و شرکت‌ها با رشد ۱۱ درصدی مواجه است، اضافه کرد: امسال برای اولین بار جزئیات بودجه مرتبط با سازمان‌ها و شرکت‌ها در شورای شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد و نه تنها در کمیسیون بودجه بلکه در صحن شورای شهر هم برای بررسی این موضوع وقت در نظر گرفته شده که براساس رشد اعلام شده بودجه ۱۴ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

فراهانی با بیان اینکه اعتبارات ماموریت‌های اجتماعی و فرهنگی با کاهش ۱۳ درصدی در بودجه ۹۸ رو به رو است، گفت: همچنین شاهد کاهش یک درصدی اعتبارات حوزه حمل و نقل و ترافیک بوده ایم که بر همین اساس ۵ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش ۴ درصدی اعتبارات در بخش خدمات شهری و محیط زیست عنوان کرد: برای این بخش دو هزار ۵۱۳ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، همین طور بیشترین افزایش اعتبار با ۲۲.۸ درصد مربوط به ماموریت ایمنی و مدیریت بحران است که ۹۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

فراهانی با اشاره به افزایش ۷.۵ درصدی ماموریت‌های معماری و شهرسازی عنوان کرد: برای این بخش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است. همین طور در بحث مدیریت توسعه و هوشمندسازی با رشد ۲۱.۲۶ درصدی، بودجه‌ای معادل ۸ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری تهران بودجه سال 96 مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا صدیقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار، امام جمعه و دیگر رؤسای ادارات و نهادها تشکیل شد، اظهار کرد: تجلیل از کارگران، دیدار با خانواده‌های معسر کارگری، بازدید از کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه این هفته از جمله برنامه‌های حوزه کار در هفته کار و کارگر با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی در شهرستان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد در این جمع به مشکلات ناشی از عدم توجه به مسائل ایمنی در ادارات و فضای کار اشاره کرد و گفت: به طور کلی مرتب بودن وسایل و ایمنی محل کار از بروز مصدومیت برای کارکنان جلوگیری کرده و میزان بهره‌وری افراد را افزایش می‌دهد.

وی گفت: مرتب بودن این مزیت را دارد هنگامی که افرادی از خارج سازمان وارد محیط کار می‌شوند، تأثیر مثبتی بر روی آن‌ها خواهد گذاشت و دقت داشته باشید که ایمنی محیط کار یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت.

صدیقی رضایت کارمندها را یکی از مواردی دانست که در بسیاری از محیط‌های کار به عنوان ایمنی محیط کار از آن یاد می‌کنند لذا کارمندی که از لحاظ روانی، امنیت شغلی داشته باشد، می‌تواند بهتر کار کند و راندمان کار را افزایش دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد با بیان اینکه میزان رضایتمندی کارکنان با امکانات مختلف افزایش پیدا می‌کند اظهار کرد: ایجاد فضای کافی و اهمیت به میز و صندلی کارمندان از ملزومات است.

وی ایمنی محل کار را شامل کلیه فرآیندها، پروتکل‌ها و راهنمایی‌هایی است که برای کمک به کاهش خطرات در محل و کاهش میزان آسیب و بیماری وجود دارد.

صدیقی مزیت‌های یک محیط آرام و مرتب و ایمن شده را مورد اشاره قرارداد و افزود: هنگامی که نیروی کار تعهد خود را به ایمنی نشان می‌دهد، خطرات مختلف در محل به سرعت شناسایی و اقدامات اصلاحی را می‌توان انجام داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد گفت: افزایش کارایی و بهره‌وری، کاهش هزینه‌های جراحات و بیماری و خسارت بیمه با آسیب دیدگی کمتر کارگران در محل کار، تقویت روحیه کارکنان و فرهنگ ایمنی قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر تأثیر دو چندانی را دارد.

کد خبر 6088159

دیگر خبرها

  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود