Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:48:05 GMT

بهره‌برداری خط آهن قزوین – رشت تا ده روز دیگر

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۹۸۸۱

بهره‌برداری خط آهن قزوین – رشت تا ده روز دیگر

معاون وزیر راه و شهرسازی از پایان طرح احداث خط آهن قزوین - رشت و آماده بهره برداری از آن حداکثر تا 10 روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، خیرالله خادمی امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه مرکزی خط آهن رشت گفت: برای خط آهن قزوین - رشت با 185 کیلومتر ریل گذاری، 8 ایستگاه، 28 کیلومتر تونل، 9 کیلومتر پل و 22 میلیون متر مکعب خاکبرداری بیش از هزار و 850 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی هزینه شده و ارزش فعلی این طرح حدود 6 هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افتتاح این طرح را زمینه تحقق کریدور نوستراک یا شمال جنوب دانست و گفت: این مسیر از رشت در دو جهت، یکی بسوی انزلی و دیگری تا آستارا پیش خواهد رفت تا علاوه بر اتصال به بندر انزلی، زمینه ی تحقق مسیر ریلی نوستراک مهیا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خط آهن قزوین - رشت را به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیک منحصر دانست و ادامه داد: فراهم شدن امکان حمل 10 میلیون مسافر و 20 میلیون تن کالا در سال دستاوردی است که موقعیت ترانزیتی و منطقه‌ای کشور را به نحو چشمگیری ارتقاء خواهد داد.

وی همچنین از پیشرفت 25 درصدی فاز نخست خط آهن رشت - انزلی خبر داد و افزود: ساخت خط آهن این مسیر 40 کیلومتری در دو فاز طراحی شده و در فاز دوم آن نیز پیمانکار مستقر است و پیش‌بینی می شود در یک دوره سی ماهه به اتمام برسد.

خادمی تصریح کرد: با اتصال خط آهن قزوین-رشت به انزلی زمینه ی تحقق نوستراک از طریق دریای خزر مهیا می شود و ترانزیت کالا از شبه قاره ی هند به روسیه و اروپای شمالی انتقال می‌یابد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

درویشعلی حسن زاده به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت: ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحد‌های تولیدی افزود: این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود: سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین