Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@23:46:28 GMT

ظریف: چین در سیاست خارجی ایران نقش بالایی دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۲۶۵

خرداد: چین از کشورهای مهم برای ایران است و در سیاست خارجی ایران نقش بالایی دارد.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود با اشاره به اهمیت روابط چین و ایران تاکید کرد: ایران مهمترین رابطه راهبردی را در جهان با چین دارد.
به گزارش العالم، محمد جواد ظریف روز سه شنبه در این دیدار که در مهمانسرای دولتی پکن برگزار شد از سفر علی لاریجانی و هیات همراه به چین به عنوان یک شروع جدید یاد کرد و افزود: چین از کشورهای مهم برای ایران است و در سیاست خارجی ایران نقش بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به همراه رییس مجلس و یک هیات بلند پایه به پکن سفر کرده است، تصریح کرد این سفر شروع تازه‌ای در روابط دو کشور است و نگاه راهبردی تهران به چین را نشان می‌دهد.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با تبریک سال نو چینی به مردم و دولت این کشور از استقبال گرم چین از این سفر قدردانی کرد.وانگ یی، وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت روابط دو کشور افزود: سفر 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در اسفند سال ۹۴ به تهران روابط دو کشور را به سطح راهبردی ارتقا داده است. برچسب ها: وزیر خارجه ، چین ، پکن ، محمد جواد ظریف

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر خارجه چین پکن محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم