Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:19:22 GMT

دانش آموزان هریس با 38 درصد افت تحصیلی مواجه اند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۲۶۹

دانش آموزان هریس با 38 درصد افت تحصیلی مواجه اند

تبریز - ایرنا - فرماندار هریس با بیان اینکه کیفیت پایین آموزشی در این شهرستان نگران کننده است، گفت: دانش آموزان برخی از مدارس این شهرستان با افت تحصیلی 38 درصدی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، علی محمودی روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: باید کیفیت آموزشی در مدارس روز به ‌روز ارتقا یابد و در این راستا دوره های ضمن خدمت بیشتری برای معلمان برگزار و ارزیابی های دقیقی از عملکرد آن ها به صورت دوره ای انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هر چقدر به کیفیت آموزشی اهمیت داده شود باز هم کافی نیست، قدردانی از افرادی را که برای دستیابی به درصد رشد بالاتر تلاش می کنند خواستار شد.
فرماندار هریس با اشاره به حساسیت موضوع هدایت تحصیلی در مدارس گفت: آموزش و پرورش تلاش می کند انتخاب رشته آزادانه و بر اساس استعداد دانش آموز انجام شود و برای ثمربخش بودن هدایت تحصیلی باید نگرش دانش آموزان و اولیا اصلاح شود.
محمودی ادامه داد: پیشرفت تنها با تزریق منابع حاصل نمی شود بلکه با برداشتن موانع و اصلاح نگرش حاصل می شود بنابراین روش های خشک و انعطاف ناپذیر آموزش باید به روش های گروهی و حل مساله تغییر یابد.
وی یادآوری کرد: فرهنگ آموزش باید جایگزین فرهنگ یادگیری شده و بخش خلاقیت و نوآوری در تمام مولفه های آموزش و پرورش در مدارس تقویت شود که حاصل این رویکرد خودتوانمندسازی معلمان و دانش آموزان خواهد شد.
امام جمعه هریس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت دانش آموزان و حساسیت این موضوع گفت: کوتاهی در تعلیم و تربیت خسارت های بسیاری بر جای می گذارد و شورای آموزش و پرورش باید به مدیران مدارس و معلمان متخصص به عنوان موتور محرکه در رشد تحصیلی دانش آموزان توجه کند.
حجت الاسلام قهرمان احمدی با بیان اینکه افت تحصیلی در دوره هفتم نتیجه بی دقتی در دوره ابتدایی است، افزود: نباید آزمون و خطا را بر روی دانش آموزان پیاده کرد.
وی اظهار داشت: اهتمام به آموزش تخصصی در مقطع ابتدایی اصلی‌ترین هدف آموزش و پرورش بوده و توجه به اخلاق و رشد اخلاقی در آموزش و پرورش بسیار مهم است.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/8023/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانش اموزان افت تحصيلي هريس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته مشاغل «فرصت‌ها و راهکار‌ها» در مدارس ابتدایی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده تشکیل شد.

مدیرکل مجتمع آموزشی مدارس سمای آباده با بیان این مطلب به خبرنگار آنا گفت: همه‌ساله از اول اردیبهشت به مدت یک هفته مشاوران و مدیران مدارس درگیر برنامه‌های هفته معرفی مشاغل هستند.

رضا مسعودی عنوان کرد: دانش‌آموزان در این هفته با برنامه‌های مختلف مدرسه آشنایی آشنا و اطلاعاتی درباره حرفه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل مختلف به‌دست می‌آورند.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان باید برای طرح‌ریزی مناسب تحصیلی ـ شغلی با مشاغل موجود در جامعه آشنا شوند تا بتوانند تصمیم‌گیری مناسبی برای انتخاب رشته تحصیلی و شغلی براساس استعداد و رغبت خود و کیفیت‌بخشی به زندگی داشته باشند.

جابری مدیر مدرسه سمای شهرستان آباده هم با بیان اهداف راهنمایی شغلی در دوره‌های مختلف تحصیلی تبیین کرد: مهم‌ترین هدف راهنمایی شغلی در دوره ابتدایی آن است که دانش‌آموزان متوجه شوند وجود تمام مشاغل مشروع و اشتغال در آنها برای ادامه زندگی افراد و بقای جامعه لازم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان