Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-09@02:01:54 GMT

الگوی نامناسب مصرف عامل وسوسه دشمنان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۳۰۶

وزیر نیرو گفت: الگوی نامناسب مصرف درکشور نقطه ضعف ما برای وسوسه دیگران است که از این طریق به ما ضربه بزنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رضا اردکانیان در نشست صبحانه کاری با اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر همکاری نزدیک بین وزارت نیرو و بخش دولتی در شرایط فعلی و تحریم افزود: مسائل اقتصادی در کشور نقطه ضعف عمده ماست که همین مشکل پایه های تحریم است و بخشی از آن وجود الگوی مصرف بیمار  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه اصلاح  الگوی مصرف در کوتاه مدت و با بخشنامه حل شدنی نیست گفت: باید همه توان کشور در بخش خصوصی و دولتی  بکار گرفته شود. وزیر نیرو با اشاره به وجود تشکلهای مناسب خارج از بدنه دولت ادامه داد: سرفصل همکاری در مقیاس وسیع بین وزارت نیرو و بخش غیر دولتی با موضوع اصلاح شیوه مصرف و مبارزه با بد مصرفی شکل گرفته که در راستای آن مرکز امور اجتماعی آب و انرژی در وزارت نیرو تاسیس شده است تا شاخه های غیر مهندسی مجال بیشتری در تصمیم سازی ها پیدا کنند. اردکانیان با تاکید بر نیازمندی وزارت نیرو در استفاده از توان بخش خصوصی در مرکز اموراجتماعی آب و انرژی ادامه داد: اصلاح تعرفه ها و واقعی سازی قیمت آب و برق از جمله موضوعات اولویت دار در این مرکز است. وی افزود: مکانیزم تبصره 19 نقطه روشنی است که وزارت نیرو گام های اولیه را در اجرای آن برداشته است امیدواریم در این بخش و موضوع نیروگاه های تجدید پذیر به موفقیت برسیم . وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت در راه اندازی بازار آب ادامه داد: با توجه به عقب ماندن در این بخش نسبت به برنامه ،امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی بتوانیم پیشرفت قابل توجهی کسب کنیم. اردکانیان درخصوص مطالبات بخش خصوصی گفت: با همکاری سندیکای برق تحرک خوبی از لحاظ تدوین راهکارها انجام شده است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم مسیر روشنی طراحی کنیم. وزیر نیرو با اشاره به اینکه بازارهای منطقه زمینه مناسبی برای حضور بخش خصوصی ایرانی است ادامع داد: کشورهای همسایه درحال بازسازی هستند که باید با برنامه و آمادگی کافی به این بازار وارد شویم. وی با اشاره به هزینه معنوی و مادی  انجام شده از سوی دولت در کشورهای همسایه افزود: باحضور دراین بازارها ، ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیتهای مناسب آن این هزینه ها بازگشت داده می شود. اردکانیان با اشاره به تصویب لایحه یک فوریتی الحاق ایران به اتحادیه اوراسیا افزود: مقدمات حضور در این بازار اقتصادی با جمعیت 490 میلیونی انجام شده که امتیاز بزرگی برای عرضه محصولات در عرصه های مختلف و ایجاد اشتغال به ویژه در شرایط تحریم برای ایران است . وی گفت: در اواخر خرداد سال آتی اجلاسی برگزار خواهد شد که همکاری با قفقاز شمالی هم در دستور کار این اجلاس است که در این بخش نیازمند همکاری اتاق بازرگانی هستیم.  یارانه انرژی موضوع مشکل ساز بخش انرژی است رئیس اتاق بازرگانی ایران هم یارانه انرژی را چالش پیش رو بخش انرژی و نداشتن برنامه مناسب برای آن را مشکل انرژی در آینده اعلام کرد.
غلامحسین شافعی در نشست صبحانه کاری با وزیر نیرو افزود: توجه به اجرای قانون 12 رفع موانع تولید در وزارت نیرو و راه اندازی بازار انرژی و آب موضوعی است که نیازمند توجه و گسترش روابط بخش خصوصی با وزارت نیرو است. وی گفت: خصوصی سازی انرژی و آب از سوی وزارت نیرو اتفاق خوبی است که امیدواریم به خوبی انجام و همکاری مناسبی در این زمینه بین وزارت نیرو و اتاق بازرگانی برقرار شود. رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: براساس بند الف تبصره 1 قانون فضای کسب و کار ، اتاق وظیفه جدیدی برای آب و کشاورزی برعهده گرفت که در راستای آن دفتر ویژه مسائل راهبردی را تشکیل داده و کارهای موثری در آن انجام داده است. شافعی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک با دفتر مطالعات عمقی آب گفت: جلوگیری از اجرای طرح خطرناک فدک از دست آوردهای این کارگروه است.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر نیرو صبحانه کاری اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در بیست و سومین دوره رزم مقدماتی نخبگان مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نیروی زمینی با اشاره به نام‌گذاری نیروی هوایی ارتش به نام «نیروی الهی» از سوی امام خمینی (ره) اظهار داشت: این نام‌گذاری معمار کبیر انقلاب اسلامی وظیفه همه ما را در این نیرو صد چندان کرده است.

امیر سرتیپ واحدی در ادامه به اقدامات منافقین در بدو پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: یکی از خیانت‌های منافقین، مطرح کردن موضوع انحلال ارتش بود که با درایت حضرت امام خمینی (ره) این توطئه دشمنان خنثی شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش نقش این نیرو را در ابتدای جنگ تحمیلی بی‌بدیل و کلیدی توصیف کرد و افزود: نیروی هوایی در تمام طول هشت سال دفاع مقدس یا نوک پیکان عملیات‌ها بود و یا پشتیبانی‌کننده آن‌ها. این نیرو عملیات‌های بسیار زیادی در طول جنگ انجام داد و به لطف خدا و با غیرت کارکنان از تمام این‌ها سربلند بیرون آمد.

وی سپس به تشریح عملیات پیچیده «حمله به اچ ۳» پرداخت و گفت: عملیات حمله به اچ ۳ هنوز در بسیاری از دانشگاه‌های نظامی دنیا به عنوان یک عملیات هوایی بسیار پیچیده و منحصر به فرد تدریس می‌شود. طی کردن مسافت بسیار زیاد با جنگنده اف ۴، انجام سه مرحله سوخت‌گیری هوایی و انهدام بیش از ۵۰ فروند هواپیمای عراقی روی باند در دورترین نقطه خاک عراق از مرزهای کشورمان، این عملیات را منحصر به فرد کرده است.

امیر واحدی تأکید کرد: نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است و ما آمادگی داریم که به صورت شبانه‌روزی از این مرز و بوم در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به عملیات «وعده صادق» نیز اشاره و بیان کرد: رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در سوریه مرتکب خطای بدی شد و باید جواب دندان‌شکنی دریافت می‌کرد. وقتی روحیه همکارانم در نیروی هوایی را دیدم، به آینده این نیرو امیدوارتر شدم؛ چون تمام چهره‌ها مصمم و بدون واهمه از دشمن همه پای کار این عملیات بودند.

وی همچنین خطاب به کارکنان وظیفه نخبه گفت: شما نخبگان این کشور هستید و ما در نیروی هوایی به تخصص شما نیاز داریم. بدانید که آینده‌ساز این کشور شما هستید و یک لحظه ایستادن و کند حرکت کردن در مسیر پیشرفت ایران ممکن است سال‌ها باعث عقب‌افتادگی شود.

امیر واحدی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در زمینه فرار مغزها و نخبگان از کشور، خاطرنشان کرد: نخبگان عزیز، باید بدانید که چرخ اقتصاد، صنعت و فرهنگ این کشور به دستان شما حرکت می‌کند؛ لذا مواظب تبلیغات دروغین دشمنان باشید و تا می‌توانید در خدمت این کشور و مردم باشید.

کد خبر 6100411 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است
  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • لایروبی بندر بوشهر از مطالبات فعالان اقتصادی در بوشهر
  • نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است
  • واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری