Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت ضمن اعلام رسمی اختلال ارتباطی بزرگی که در شبکه این غول فناوری اتفاق افتاده، صحت آن را تایید کرد و در حال بررسی برای یافتن جزئیات این اتفاق است.

بسیاری از کاربران مایکروسافت در نقاط مختلف جهان امروز برای دسترسی به سرویس‌های مختلف این شرکت از جمله سرویس چت، ارسال و دریافت ایمیل و مکالمات تصویری چهره به چهره دچار مشکل شدند و به دلیل اختلال به وجود آمده، نتوانستند همانند روزهای گذشته به فعالیت‌های ارتباطی خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندسان مایکروسافت پس از چند ساعت موفق شدند این اختلال بزرگ را در سیستم مایکروسافت برطرف کنند. آنچه بیش از همه موجب نگرانی مدیران ارشد این شرکت شده بود، عدم امکان دسترسی تیم اجرایی این شرکت به سیستم‌های کاربری خود در درون شبکه مایکروسافت بود. زیرا مشکل به وجود آمده علاوه بر کاربران مایکروسافت، تیم اجرایی این شرکت را نیز از کنترل شبکه گسترده مایکروسافت باز داشته بود.

طراحان مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ نرم‌افزار اسکایپ را به طور کلی جایگزین نرم‌افزار آفیس ۳۶۵ کردند و تاکنون بارها نسخه‌های بروزرسانی متعددی را برای اسکایپ عرضه کرده‌اند. حال برخی منابع غیررسمی افشا کرده‌اند، مشکل به وجود آمده در سیستم مایکروسافت به دلیل نفوذ خرابکاران از طریق نرم‌افزار اسکایپ است.

مسئولان مایکروسافت ضمن رد صحبت‌های مطرح شده مبنی بر نفوذ خرابکاران به سیستم‌های این شرکت، قطع چندساعته برق در محل سرور مرکزی مایکروسافت را علت اصلی بروز چنین اختلالی دانسته و گفتند: «تیم اجرایی مایکروسافت با رفع مشکل به وجود آمده، تمامی سرویس‌های این شرکت را به حالت قبل درآورده و به شکلی ایده‌آل مشغول نظارت گسترده بر شبکه است.»

این اتفاق در شرکت مایکروسافت ضمن اعلام زنگ خطری جدی برای تمامی شرکت‌های فعال در دنیای فناوری و اینترنت، درسی جدی برای مدیرات مایکروسافت برای هرچه جدی‌تر گرفتن امنیت شبکه بود.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت شکست دستیار صوتی کورتانا را پذیرفت!

انتهای پیام/

مایکروسافت اختلال بزرگ در سیستم این شرکت را تایید کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

به گزارش "ورزش‌سه"،  بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد. همچنین 10  درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

به ترتیب مشکل بزرگ سرخابی‌های پایتخت طی سال‌ها و دهه‌های اخیر وجود داشت و هر دو در مالکیت وزارت ورزش قرار داشتند از بین رفت. در شرایط جدید این امیدواری وجود دارد که وضعیت مالی و ساختاری استقلال و پرسپولیس به شکل حساب شده‌تری دنبال شود و از سوی دیگر شرایط مالی دو باشگاه هم بهبود پیدا می‌کند.

همچنین مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت که حالا این مشکل نیز حل شده و مدیران دو باشگاه با فراغ بال بهتری می‌توانند تیم‌شان را برای حضور در لیگ قهرمانان سال آینده ( در صورت کسب سهمیه) آماده کنند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت