Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:50:28 GMT

نکاتی کلیدی در رابطه با لنت ترمز خودرو

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۰۶۳۲

همان طور که می‌دانید، این روزها قیمت لنت ترمز مانند سایر لوازم جانبی خودرو افزایش داشته است و به همین دلیل همه دوست دارند که عمر لنت را افزایش بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها همه در مورد لنت ترمز وسایل نقلیه آشنایی دارند، حتی اگر رانندگی بلند نباشند. برای این که خودرو متوقف شود، به اصطکاک نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لنت ترمز وظیفه فراهم کردن این اصطکاک را بر عهده دارد. زمانی که شما پای خود را بر روی پدال ترمز فشار می‌دهید، لنت بر روی دیسک‌ها قرار گرفته و در نتیجه اصطکاک ایجاد می‌شود. البته باید بدانید که لنت ترمز عمر مشخصی دارد و عوامل مختلفی بر روی آن تأثیر دارند. اگر دوست دارید با راه‌های افزایش عمر لنت ترمز و مسائل مربوط به آن آشنا شوید، توصیه می‌شود که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

چه عواملی بر روی عمر لنت خودرو تاثیر دارند؟

همان طور که می‌دانید، این روزها قیمت لنت ترمز مانند سایر لوازم جانبی خودرو افزایش داشته است و به همین دلیل همه دوست دارند که عمر لنت را افزایش بدهند. نمی‌توان یک قانون کلی برای عمر لنت‌ها در نظر گرفت اما طول عمر آنها به برخی از موارد مانند نحوه رانندگی و نوع لنت ترمز بستگی دارد. لنت خودرو اصلی قادر است تا 80 هزار کیلومتر، ماشین شما را ساپورت کند اما مسلماً لنت‌های تقلبی عمر پایین‌تری دارند. بسیاری باور دارند چون لنت‌های تقلبی در بازار زیاد شده است، بهتر است برای احتیاط هر 50 هزار کیلومتر آن را تعویض کنید.

مکان رانندگی

مکان رانندگی تأثیر کاملاً مستقیم بر روی عمر لنت ترمز ماشین دارد. معمولاً افرادی که در جاده‌ها مانند بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها رانندگی می‌کنند، نسبت به کسانی که مجبور هستند در خیابان‌های شهری ماشین خود را به حرکت در بیاورند، دیرتر لنت خود را عوض می‌کنند. همان طور که می‌دانید رانندگی در خیابان‌های شهری به دلیل تقاطع‌ها، شلوغی و چراغ‌های قرمز نیازمند ترمز گرفتن بیشتری است. همین موضوع باعث می‌شود که عمر لنت‌ها کاهش پیدا کند.

تعداد سرنشینان

جالب است بدانید طول عمر لنت ترمز ماشین افراد مجرد نسبت به کسانی که خانواده دارند، بیشتر است چرا که هر چه تعداد سرنشین‌ها افزایش پیدا کند، وزن ماشین بیشتر شده و در نتیجه فشار وارده نیز بالا می‌رود.

مسافت

یکی دیگر از عواملی که تأثیر مستقیم بر روی عمر لنت ترمز خودرو دارد، میزان مسافتی است که یک خودرو طی می‌کند. مسلماً هر چه بیشتر رانندگی کنید، زودتر باید لنت خود را تعویض کنید.

انواع لنت ترمز

نوع لنت‌ها از جمله عوامل بسیار مهم محسوب می‌شوند که نه تنها می‌توانند عمر آنها را افزایش بدهند، بلکه بر روی دیسک‌ها نیز تأثیر دارند. معمولاً به لنت‌های که جنس خوبی داشته باشند، لنت ترمز اصلی می‌گویند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، متأسفانه در سال‌های اخیر تعداد لنت ترمزهای تقلبی زیاد شده‌اند. اما به طور کلی می‌توان لنت‌ها را به 4 گروه مختلف تقسیم کرد.

لنت‌های ارگانیک

قیمت لنت خودرو ارگانیک نسبت به سایر لنت‌ها کمتر است و مسلماً عمر پایین‌تری نیز دارند.

لنت‌های کم فلز

لنت‌های کم فلز یا Low Metallic نسبت به لنت ارگانیک عمر بیشتری دارد و به همین دلیل قیمتش نیز بالاتر است. یکی از مشکلات اصلی این لنت‌ها این است که سر و صدای بسیار بالایی دارند.

لنت‌های نیمه فلزی

این لنت‌ها نسبت به موارد بالا عمر بسیار بیشتری دارند اما قیمتشان نیز بالاتر است. اما اگر بخواهیم بین فاکتور قیمت و عمر تناسب قائل شویم، لنت‌های نیمه فلزی بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

لنت‌های سرامیکی

قیمت لنت ترمز سرامیکی از تمام انواع دیگر بیشتر است اما در مقابل بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که لنت‌های جلو خیلی سریع‌تر نسبت به عقب باید عوض بشوند چرا که بار ترمز بیشتر بر روی محورهای جلو تمرکز دارد.

چگونه عمر لنت خودرو را افزایش بدهیم؟

همان طور که اشاره شد قیمت لنت ترمز خودرو افزایش چشمگیری داشته و به همین دلیل بهتر است با انجام دادن این توصیه از کاهش عمر لنت‌های خود جلوگیری به عمل آورید.

وقتی با سرعت بالا حرکت می‌کنید، قبل از ترمز گرفتن، سرعت خود را با کم کردن گاز کاهش بدهید. ترمز ناگهانی یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که بر روی طول عمر لنت و دیسک تأثیر منفی دارد. اگر می‌دانید چند صد متر جلوتر قرار است ترمز کنید، قبل از آن گاز را کم کنید. زمانی که در ترافیک قرار گرفته‌اید بهتر است که سریع ترمز کنید. کارشناسان باور دارند که با افزایش زمان ترمزگیری، فشار به مراتب بیشتری بر روی لنت‌ها و دیسک وارد می‌شود. وسایل اضافی که در ماشین وجود دارد را تخلیه کنید چرا که همان طور در بالا نیز اشاره شده، وزن بالا بر روی عمر لنت تأثیر دارد. سعی کنید رانندگی تهاجمی نداشته باشید. چگونه بفهمیم زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است؟

ماشین‌های جدید دارای سنسنور تعویض لنت خودرو هستند اما علاوه بر آن، راه‌های دیگری نیز وجود دارد.

سوت کشیدن

اگر شما هنگام ترمز گرفتن صدای خرخر و سوت کشیدن را می‌شنوید، این یعنی باید لنت‌ها را تعویض کنید.

بررسی

از میان شکاف رینگ‌های خودرو لنت ترمز دیده می‌شود. اگر ضخامت آن کمتر از 3 میلیمتر بود، باید لنت خود را تعویض کنید.

کشیده شدن فرمان

اگر لنت ترمز نیاز به تعویض داشته باشد، در زمان ترمز گرفتن فرمان شما به یک سمت کشیده می‌شود.

لرزش پدال

اگر زمان ترمز گرفتن پدال شروع به لرزیدن کرد، بهتر است لنت خود را بررسی کنید.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران در حالی دو هفته قبل در دیدار لیگ برتری مقابل سپاهان قرار گرفت و توانست یک امتیاز در ورزشگاه نقش جهان به دست بیاورد که محمود قائدرحمتی، هافبک میانی خود را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد، ولی ممکن است این بازیکن در بازی آینده برابر ذوب‌آهن دوباره شرایط بازگشت به میدان را پیدا کند و به ترکیب تیمش برگردد.

محمود قائدرحمتی در اوایل دیدار نساجی مقابل سپاهان دچار مصدومیت شد و نتوانست برابر تیم سابق خود در زمین بماند که آسیب دیدگی او تا بازی با تراکتور هم ادامه پیدا کرد و دور از لیست تیمش بود.

قائدرحمتی در شرایطی طی روزهای گذشته مشغول درمان زیر نظر کادر پزشکی نساجی مازندران بوده که امیدوار است در بازی حساس هفته آینده لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن که تاثیر زیادی در مسیر بقای تیمش دارد، حضور پیدا کند.

هافبک نساجی مازندران در تمرین اخیرشان با لباس شخصی حضور یافت تا مشخص شود هنوز شرایط تمرین در کنار سایر بازیکنان را پیدا نکرده و وضعیت مبهمی برای دیدار با ذوب‌آهن دارد.

دیگر خبرها

  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید