Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محسن محبی در نشست توجیهی و آموزشی رزمایش پرتوی ویژه روابط عمومی‌های استان بوشهر افزود: هدف از برگزاری رزمایش ها تنها تهیه گزارش نیست بلکه هدف تقویت نقاط قوت و ضعف و ایجاد حساسیت در استان در موضوع پدافند غیرعامل است.

وی بیان کرد: هرچند نیروگاه اتمی بوشهر بعنوان قلب تپنده کشور به شمار می رود و از امنیت بالایی برخوردار است ولی نباید از احتمال وقوع حادثه غافل شد و مردم را برای حوادث احتمالی آماده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبی اضافه کرد: تلاش می شود با برگزاری رزمایش پرتوی استان بوشهر مردم اطراف نیروگاه با انواع تهدیدها آشنا شوند تا در زمان وقوع حادثه بدانند چگونه باید برخورد کنند.

وی یادآور شد: افزایش آگاهی عمومی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص رزمایش پرتوی به عهده استان بوشهر است و در این راستا باید از ظرفیت روابط عمومی ها و رسانه های استان استفاده شود.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی، تلاش می شود برای اطلاع رسانی در زمینه رزمایش پرتوی به هدف مشترکی برسیم و مهمترین وظیفه روابط عمومی ها در این بخش ارتقای آموزش عمومی است.

وی بیان کرد: امروز تهدیدات پرتوی به عنوان تهدیدهای نوین به شمار می رود که باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها و روابط عمومی در راستای ارتقای آگاهی های عمومی جامعه گام برداشت.

محبی اضافه کرد: رزمایش های پرتوی فرصت و تمرینی است که ما به جای شبکه های اجتماعی باید به مردم اطلاعات و شیوه برخورد را ارائه دهیم.

وی یادآور شد: رسانه ها ابزار روابط عمومی ها هستند و نقش اطلاع رسانی، آموزش عمومی و هدایت افکار عمومی در آرامش بخشی به جامعه در زمان حادثه بسیار تاثیرگذار است.

محبی گفت: بوشهر با وجود نیروگاه، پارس جنوبی و خارگ استانی ویژه در کشور است و باید مسائل مربوط به رعایت اصول پدافند غیرعامل در این استان با جدیت رعایت شده و دنبال شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهرهم با اشاره به اجرای رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهرگفت: در این راستا ۹ کارگروه تخصصی در برگزاری این رزمایش تشکیل شده است.

حمزه اعتماد افزود: پدافند غیرعامل نقش مهمی در حفظ جان، مال و کاهش آسیب‌ها در بروز حوادث دارد و شناسایی حوادث و ارائه آموزش در نقاط حساس از رسالت مهم پدافند غیرعامل است.

وی اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از ایمن‌ترین نیروگاه‌های هسته‌ای در جهان است ولی در راستای حوادث احتمالی رزمایش پرتوی برای افزایش آمادگی برگزار می ‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر گفت: رزمایش پرتوی بوشهر اوایل سال آینده در جوار نیروگاه اتمی بوشهر و مناطق اطراف آن اجرا می ‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهرگفت: هدف از رزمایش پرتوی بوشهر تخلیه یک‌ هزار نفر از ساکنان اطراف نیروگاه اتمی بوشهر است براین اساس ۴۰۰ نفر از نیروگاه، ۳۰۰ نفر در مناطق اطراف و مابقی از دریا برای مصون ماندن از آلودگی در رزمایش پرتوی در عالی ‌شهر اسکان می‌ یابند.

اعتماد گفت: در زمان حاضر دستگاه‌های مختلف در رزمایش پرتوی بوشهر حضور دارند وکارگروه‌ها و تیم‌های عملیاتی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر هم گفت: در رزمایش پرتویی مدیریت و مهندسی افکار عمومی ازجمله مواردی است که باید مورد توجه روابط عمومی ها قرار گیرد.

سید حسین ناظر با اشاره به توسعه و رشد روزافزون فضای رسانه و شبکه های اجتماعی افزود: روابط عمومی ها بعنوان یکی از مولفه های اصلی و شریک اصلی رسانه ها مسئولیت مهندسی و اقناع افکار عمومی را برعهده دارند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر گفت: باتوجه به اهمیت نقش پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌ها و تهدیدها نیاز است کارگروه‌های شهرستان تمهیدات لازم را داشته باشند.

اسماعیل کاظمی افزود: پدافند غیرعامل همان مقاوم سازی است که به نوعی استان و زیرساخت‌های مهم را از تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی مصون سازیم.

وی بیان کرد: فضاسازی اجتماعی و آگاهی بخشی به مردم باید به وسیله روابط عمومی ها انجام شود.

کد خبر 4546940

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری بوشهر بوشهر پدافند غیرعامل سازمان پدافند غیرعامل محسن محبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ذبیحی صبح چهارشنبه در آئین آغاز به کار بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز نگاه به حوزه توزیع تغییر کرده است، افزود: این تغییر نگاه به واسطه وضعیت ناترازی ناشی از بد مصرفی به دست آمد.

وی این وضعیت ناترازی را فرصتی مغتنم برای توزیع دانست و اظهار کرد: همین امر باعث شد تا نگاه خود را به این حوزه تغییر داده و نسبت به ایجاد تغییر در مدل‌ها و قوانین گام‌های بلندی برداریم که همین امر موجبات تبدیل شدن تهدید به فرصت را فراهم آورد.

این مسؤول در ادامه با تاکید بر اینکه امروز شبکه توزیع نیروی برق همانند گذشته نمی‌تواند به صورت سنتی مدیریت شده و به همین خاطر نیازمند گذر از این مدل و حرکت به سمت هوشمندسازی در این عرصه هستیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه توزیع برق بر اساس مدل جدید (هوشمندسازی) انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی در این حوزه، تمرکز بر مشارکت مردم بوده و این امر باعث افزایش تاب‌آوری شبکه خواهد شد.

ذبیحی با تاکید بر اینکه ضامن موفقیت در حوزه مدیریت انرژی، مشارکت و همراهی مشترکان است، عنوان کرد: در همین راستا پویشی در راستای جلب مشارکت مشترکان شبکه توزیع برق راه‌اندازی شده است.

گفتنی است، بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی طی سه روز برگزاری این کنفرانس حضور خواهند داشت.

کد خبر 6094240

دیگر خبرها

  • «سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد
  • بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • یک فوتی و ۴ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی تیبا در یزد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم