Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@08:20:28 GMT

"ماه برفی" در آسمان شامگاهی آخرین روز بهمن

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۱۷۲۹

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در این باره گفت: در ساعت ۱۲ و ۳۶ دقیقه ظهر امروز، سه‌شنبه ٣٠بهمن کره ماه به کمترین فاصله با زمین می‌رسد. این جرم آسمانی به مسافت ٣٥٦ هزار و ٧٦٢ کیلومتری با زمین فاصله خواهد داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در ساعت ۱۹ و ۲۳ دقیقه امروز ماه کامل خواهد شد و وضعیت ماه بدر (Full Moon) را در آسمان شامگاهی شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عتیقی خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیکی ماه با زمین، با پدیده مشهور و زیبای ابرماه (Super moon) مواجه هستیم که در سال ٢٠١٩ میلادی نزدیکترین، بزرگترین و درخشان‌ترین ماه کامل سال است. بومیان آمریکا با توجه به این فصل به آن "ماه برفی" (Snow moon) می‌گفتند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران همچنین تاکید کرد: ستاره مشهور و مورد توجه ایرانیان باستان یعنی "دل شیر"، با جدایی ٢.٥ درجه‌ای در جنوب کره ماه (البته با تابش شدید نور ماه کامل) در آسمان شامگاه این تاریخ نیز حضور خواهد داشت.

به گفته وی بر این اساس ابر ماه بهمن ماه امسال، در زمینه صورت فلکی شیر، قرار دارد و سوژه زیبایی برای عکاسان نجومی به‌ویژه در تلفیق با بنا‌ها و مناظر طبیعی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری علم و دانش ابرماه کره ماه ماه برفی ستاره دل شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شرایط ثبت نام نقدی محصولات شرکت بهمن موتور با قیمت قطعی و ظرفیت محدود، به صورت آنلاین از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ لغایت ساعت ۲۴ روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ و یا تا زمان اتمام ظرفیت جهت متقاضیان عادی به شرح جدول ذیل ارائه می گردد.

بیشتر بخوانید: ۴ محصول ایران خودرو گران شد

شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه و یا عدم حائز شرایط بودن متقاضی، ثبت نام ایشان از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهدشد.

ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق پورتال جامع ایرانی کار به آدرس bahman.iranecar.com قابل انجام میباشد. رنگ محصولات براساس ظرفیت، اولویت درخواست و اولویت واریز وجه توسط متقاضیان انتخاب می گردد .

ظرفیت انتخاب محصول محدود بوده و واریز وجه، براساس ظرفیت و اولویت درخواست متقاضی صورت می پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229466 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • فیلم دیدنی از یک دیوار برفی عظیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • اگر ماه ناگهان در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تصویر روز ناسا: تلسکوپ‌های کمکی زیر آسمان پرستاره جنوب