Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:21:14 GMT

شهدا عزت ایران را رقم زدند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۱۸۳۳

شهدا عزت ایران را رقم زدند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در دیدار با خانواده شهدا گفت: شهیدان عزت و سربلندی ملت ایران را رقم زدند و زندگی آنان باید برای جامعه امروزی و نسل آینده الگو باشد.

به گزارش ایرنا حجت الا سلام ناصر خدایاری روز سه شنبه با حضور در منزل شهیدان محسنی، حسن زاده و احمدیان ضمن احترام به مقام شامخ این شهیدان والا مقام مراتب قدردانی خود را از خانواده های این شهیدان اظهار کرد و افزود: شهدا رسالت بزرگی برعهده ما گذاشته اند و با نثار جان خود استقلال و آزادی وطن را موجب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه راه و هدف شهدا نباید ناتمام بماند، گفت: راه شهدا باید ادامه یافته و آرمان ها و اهداف آنها صیانت شود.
برادر شهید رحمان حسن زاده نیز در این دیدار به تشریح نحوه شهادت و حضور شهید در میدان مبارزه پرداخت و گفت: برادرم می گفت بزرگترین آرزویم این است که شهید شوم و جنازه ام شناسایی نشود.
اقبال حسن زاده ادامه داد: این شهید به همراه بیت الله جعفری از مبارزان انقلابی در محافل و هیات های سیاسی فعالیت داشت و در پاسگاه «بالانج» ارومیه به همراه ایشان دستگیر شد.
وی افزود: حزب دموکرات در کامیاران آنان را دستگیر کرده و به زندان ' دوله تو' در منطقه صفر مرزی سردشت انتقال دادند؛ مادرم آنقدر رفت و آمد کرد و پیگیر شد تا بالاخره پس از چند ماه آزادشان کردند.
وی اضافه کرد: زمانی که جنگ آغاز شد و قضیه حصر آبادان پیش آمد و من به همراه یک گروه متشکل از شهیدان باکری و چند شهید دیگر به آنجا رفتیم به دنبال ما رحمان هم با پرونده ارتشی خود به ما ملحق شد.
حسن زاده افزود: ایشان در تمامی مراحل انقلاب حضور فعال داشت تا زمانی که پیروزی انقلاب فرا رسید و پس از انقلاب که سپاه تشکیل شد هرسه برادر باهم در سپاه عضو شدیم و رحمان علاوه بر سپاه در یگان ارتش نیروی هوایی فعالیت داشت.
وی با اشاره به اینکه شهید حسن زاده 2 وصیت نامه دارد، ادامه داد: برادرم علاوه بر وصیت نامه اصلی، یکی را نیز خطاب به مادرم نوشته بود.
حسن زاده بیان کرد: خبر شهادت رحمان در 18 بهمن 1359 به ما رسید و پس از شناسایی شهید و انتقال به ارومیه در 24 اسفند 1359 در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، شهید رحمان حسن زاده متولد سال 1355 در ارومیه بوده و در 18 بهمن 1359 در جبهه جنوب (آبادان) براثر اصابت گلوله به شهادت رسید.
همچنین شهید امین محسنی متولد سال 1368 بود و در حین گشت زنی در مرز پیرانشهر توسط اشرار در 13 مهر 1394 به شهادت رسید و از شهدای امنیت استان به شمار می رود.
شهید علی احمدیان نیز متولد سال 1357 شمسی در ارومیه بود و در سال 1384 در درگیری با قاچاقچیان در منطقه سیستان و بلوچستان به فیض شهادت نائل آمد و ایشان نیز از شهدای امنیت استان است.
سی ام بهمن در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.
8135/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ما و شهدا روز تكريم مادران شهدا اروميه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ

«محمد بسام الجمل» خبرنگار خبرگزاری «فلسطین الان» امروز در بمباران خانه‌اش در شهر رفح (جنوب غزه) به شهادت رسید. در این حمله ۶ نفر شهید و تعدادی هم زخمی شدند.

الجمل که در حمله شب گذشته جنگنده‌های صهیونیستی به خانه‌اش در محله «الجنینه» در شرق رفح زخمی شده بود، امروز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار، شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۴۱ نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود