Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا- بیکاری و نبود شغل دلایل عدیده ای دارد که کارشناسان نداشتن مهارت و حرفه را یکی از مهمترین علت ها می دانند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در فصل پاییز امسال در استان را 18.2 درصد اعلام کرد که این عدد در پاییز سال 96 معادل 25.1 درصد بوده است.
اگرچه نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصدی را نشان می دهد اما کرمانشاه همچنان از نظر بیکاری در رتبه اول کشور است.
جلسات مربوط به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان هر 2 هفته یکبار در استانداری کرمانشاه تشکیل می شود و مسائل مربوط به حوزه اشتغال و بیکاری با جدیت مورد پیگیری قرار می گیرد اما در این جلسات جا دارد مباحث مربوط به حوزه فنی و حرفه ای و آموزش های مهارتی نیز در دستور کار باشد.
یکی از مهمترین عوامل موثر در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال سرمایه گذاری در بخش های مختلف و ایجاد واحدهای تولیدی است اما نکته مهم در این مسیر نیروی انسانی ماهر و مجرب برای فعالیت در این واحدها است.
سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی آموزش های غیررسمی در کشور باید در پروسه اشتغالزایی در استان هایی مانند کرمانشاه با برنامه عمل کند.
ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اکنون یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان استان کرمانشاه است و دستگاه های اجرایی باید خود را با این دغدغه همراه کنند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با 20 مرکز آموزش دولتی ، 33 کارگاه ثابت شهری، 17 کارگاه سیار شهری، 18 کارگاه روستایی ، یک کارگاه جوار صنعت، چهار کارگاه صنایع ضمن کار و صنوف، سه کارگاه جوار دانشگاه ، 15 کارگاه جوار پادگان و 14 کارگاه زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در حوزه های خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر و کشاورزی ارائه می دهد که باید از این ظرفیت ارزشمند استفاده های بهتر و بیشتری در راستای اشتغالزایی کرد.
هرچه تعداد نیروی انسانی ماهر و مجرب در استان کرمانشاه باشد راحت تر می توان زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد.
اکنون که چندین طرح بزرگ صنعتی در استان کرمانشاه در حال ساخت است جا دارد که دستگاه های مرتبط نسبت به آموزش نیروی انسانی ماهر مورد نیاز این واحدها نیز تلاش کنند.
براساس اعلام استاندار کرمانشاه اکنون حدود 123 هزار بیکار در این استان وجود دارد که باید وضعیت این افراد از نظر تخصص، مهارت و تجربه احصا شود و در صورت نداشتن مهارت، به آنها آموزش های لازم ارائه شود.
بیژن زنگنه وزیر نفت در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه در هتل اسپیناس تهران نکته ای را در ارتباط با اشتغال و رفع بیکاری یادآور شد و گفت: «باید برای ایجاد یک مرکز جامع حرفه آموزی و کارآموزی در استان کرمانشاه برای آموزش نیروی کار برنامه ریزی شود».
راه اندازی این مرکز جامع یکی از نیازهای اساسی استان کرمانشاه به عنوان دارنده رتبه اول بیکاری در کشور بسیار ضروری است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
بازنگری و تجدید نظر در آموزش های عالی و تغییر رویکرد آنها به سمت آموزش مهارت نیز باید مورد توجه برنامه ریزان حوزه آموزش کشور قرار گیرد چرا که اکنون با سیل دانش آموختگان دانشگاهی فاقد مهارت روبرو هستیم که به دلیل نداشتن مهارت لازم با درب بسته برخورد کرده اند و شغلی برای آنها یافت نمی شود.
3033/8066
*خبرنگار ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مهارت آموزي بيكاري كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده 100 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،  رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی ۵ سال آینده ۱۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد