Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@13:23:02 GMT

1900 تن گوشت در استان اردبيل توزيع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۲۰۰۹

1900 تن گوشت در استان اردبيل توزيع شد

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل اعلام کرد که براي حمايت از مصرف کنندگان بيش از هزار و 900 تن گوشت قرمز و گوشت مرغ در اين استان توزيع شد.

نوبخت اژدري روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: در هفته هاي اخير با هدف تنظيم بازار و حمايت از مصرف کنندگان، 770 تن گوشت مرغ منجمد و 280 تن گوشت مرغ گرم با قيمت مصوب دولتي در استان توزيع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين از توزيع حدود 637 تن گوشت قرمز منجمد گوساله اعم از بخش دولتي و خصوصي در استان خبر داد و گفت: علاوه بر اين 15 تن گوشت منجمد گوسفند ، 12 تن گوشت گرم وارداتي گوساله ، 180 تن گوشت گرم وارداتي گوسفند و نيز 12 تن گوشت گوساله بسته بندي شده در استان توزيع شده و اين فرايند همچنان ادامه دارد.
وي بيان کرد: در اين مدت حدود 74 تن تخم مرغ نيز در استان توزيع و در اختيار مصرف کنندگان قرار گرفته است.
اژدري با بيان اين که دام سبک و سنگين زنده از مرزهاي استان اردبيل به کشور همجوار خارج نمي شود، گفت: در ماه هاي گذشته با بالا رفتن قيمت گوشت، دام زنده از استان خارج شده و گاهي در مرزهاي ديگر کشور قاچاق مي شد که از حدود يک ماه پيش، با دستور مقام قضايي خروج دام زنده متوقف شده است.
بنا به اعلام وي، سال گذشته ميزان 29 هزار و 720 تن گوشت قرمز در استان اردبيل توليد شد و پيش بيني مي شود که اين ميزان در سال جاري به 30 هزار تن برسد.
استان اردبيل داراي سه ميليون و 900 هزار واحد دامي سبک و سنگين است و در رديف 10 استان برتر کشور در اين زمينه قرار گرفته و در رتبه 9 توليد گوشت قرمز در سطح کشور قرار دارد.
مصرف سرانه گوشت قرمز در استان اردبيل نيز 11 کيلو و 470 گرم بوده و نياز استان به گوشت قرمز هم 14 هزار و 321 تن برآورد شده است.
صنعت مرغداري استان اردبيل نيز به عنوان صنعت تامين کننده نياز پروتئيني استان و کشور، در 2 دهه گذشته پيشرفت خوبي داشته طوري که هم اکنون 480 واحد مرغداري با ظرفيت کل 9.6 ميليون قطعه در هر دوره توليدي در اين استان فعال است.
پارسال 42 هزار و 356 تن گوشت مرغ در استان اردبيل توليد شد و پيش بيني مي شود ميزان توليد امسال به 42 هزار و 500 تن برسد.
سرانه مصرف گوشت مرغ در استان اردبيل 25 کيلوگرم بوده و نياز استان نيز 31 هزار و 250 تن است.
استان اردبيل در زمينه توليد تخم مرغ خوراکي نياز به واردات از ساير استان ها دارد و به رغم توليد هشت هزار و 282 تن تخم مرغ در استان، نياز استان حدود 13 هزار و 750 تن است.
مصرف سرانه و سالانه تخم مرغ در استان اردبيل حدود 11 کيلوگرم برآورد شده و حدود پنج هزار تن مابقي نياز استان به محصول تخم مرغ از ساير استان ها تامين مي شود.
1905/6018
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته،۱۸ استان کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۷۸ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۹۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۶۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۶۹ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۴۹۳ تخته پتو، ۳۱۷تخته موکت و ۱۷۳ بسته غذایی، ۲۸۰ قوطی کنسروجات و ۱۵ دستگاه چادر امدادی توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۲تیم عملیاتی متشکل ۴۰۸نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت