Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول رسولی‌پور دبیر یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: برای صدمین سالگرد تاسیس آموزش عالی و همچنین دانشگاه خوارزمی شورایی تشکیل شد تا با هدف گذاری و برنامه ریزی جشنی با شکوه برگزار شود. این شورا متشکل از ریاست دانشگاه خوارزمی،شورای شهر تهران، شهرداری تهران، استانداری تهران، سازمان زیباسازی، صدا و سیما و جمعی از اساتید با سابقه این دانشگاه با هدف برگزاری برای این جشن به طور ماهانه جلساتی را برگزار کرده‌اند که در طی آن بتوان جشن صدمین سال آموزش عالی را به خوبی برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شورا برنامه ای مدون شد که قدیمی‌ترین ساختمان دانشگاه در خیابان بهارستان که مارکوف روسی در ۸۵ سال قبل آن را تاسیس کرده بود به موزه دانشگاه تبدیل شود، اما با کمبود بودجه و همچنین وسواس کارشناسان میراث فرهنگی رو به رو شدیم اما باغ موزه دانشگاه خوارزمی در اولین فرصت با قرارگیری آرشیوی از فعالیت‌های آموزش عالی کشور افتتاح خواهد شد.

رونمایی از تندیس خوارزمی و ۵ سردیس مشاهیر

دبیر یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی  تصریح کرد: ما بر آن شدیم تندیس خوارزمی و سردیس ۵ تن از مشاهیر بزرگ دانشگاه از جمله پروین اعتصامی، شهید محمد علی رجایی، استاد عبد‌العظیم غریب گرکانی و عبد‌الکرین غریب گرکانی و محمد‌حسین محاسب را به استاد گروسیان، استاد بزرگ مجسمه سازی ایران سفارش دهیم، ما به همراه کتاب از کلیپ و سرودی رونمایی خواهیم کرد که شعرش را بهادر باقری سروده است.

وی افزود: همچنین ما رنگ سربرگ‌ها را تغییر دادیم و لوگویی جدید برای دانشگاه و تقویم حوادث دانشگاه طراحی کردیم.

رسولی پور گفت: در صد سالگی دانشگاه خوارزمی با ۲۰۰ دانشگاه دیگر در سطح جهان برآن شدیم از ۲۶ دانشگاه سطح جهان دعوت به عمل آوریم و یک شبکه‌ اینترنتی را تشکیل دهیم و اولین دانشگاهی هستیم که در این راستا قدم برداشته ایم.

تغییر نام ایستگاه مترو و خیابان‌های اطراف دانشگاه به نام خوارزمی

 دبیر یکصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: ما برای تغییر نام ایستگاه مترو و خیابان‌های اطراف دانشگاه به نام خوارزمی به کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نامه نوشته‌ایم و این مسئله در نوبت رسیدگی قرار دارد، همچنین با کمک سازمان زیباسازی شهرداری و مرمت میراث فرهنگی در تکاپو هستیم تا بتوانیم پروژه‌های عمرانی را به پایان برسانیم و می‌خواهیم اولین دانشگاه در کشور باشیم که نرده‌های دانشگاه را بمی داریم تا ارتباط صمیمی با مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی کم باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو در کرمان در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

وی افزود: در بحث تقسیمات کشوری، موضوع تاسیس چندین استان جدید در کشور در دولت در حال نهایی شدن است، که این موضوع هم در مورد تهران و هم در مورد کرمان و احتمالا در مورد سیستان و بلوچستان صورت خواهد گرفت.

حسینی در مورد تاسیس استان کرمان جنوبی با توجه به قول رییس جمهور در سال ١٤٠١ در جمع مردم جیرفت نیز اظهار داشت: موضوع تاسیس استان کرمان جنوبی از نظر دولت نهایی شده است و قرار شد لایحه آن با موضوع تقسیم استان‌ تهران با هم به مجلس ارائه شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: موضوع تاسیس استان‌های جدید در دستور کار دولت است که بزودی بصورت یکجا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: لایحه تاسیس استان‌های جدید در کرمان و تهران بزودی و در آینده‌ای نزدیک به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران